روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

آنچه می‌بینیم تنها با آنچه که واقعا ً وجود دارد مشخص نیست ، بلکه بستگی به این دارد که آیا ما توجه می‌کنیم ، چه در حال حرکت ، هیجان‌زده و یا علاقه‌مند هستیم . در یک مطالعه جدید که در ارتباطات طبیعت منتشر شد ، دانشمندان from ( Neuro - الکترونیک ) کشف کردند که پردازش اطلاعات بصری در مغز در واقع توسط رفتار خود ما تعدیل شده‌است .
ما همه video's را در رسانه‌های اجتماعی دیده‌ایم که در آن تمرکز بر یک جنبه ( مانند شمارش آرا ) ، متوجه می‌شویم که برای تغییرات آشکار در مناظر کور هستیم ( مانند پاندا یا گوریل (گذشته در حال اجرا ) . این ' inattentional نشان می‌دهد که درک ما چگونه به طور قابل‌توجهی تحت‌تاثیر وضعیت ذهنی ما قرار می‌گیرد . از توجه به پاداش ، تحریک و یا حتی حرکت ، به نظر می‌رسد که مدارهای نورونی رفتاری ما چگونگی پردازش اطلاعات حسی در مغز را کنترل می‌کنند . سوال این است : چگونه ؟
A توضیح می‌دهد : " ما می‌دانیم که در پستانداران ، حساسیت به محرک بصری در طول حرکت تغییر می‌کند و مغز به این اطلاعات نیاز دارد تا حرکات simple و مسیر حرکت آن در فضا را هدایت کند .
یک کاوشگر خاص برای اندازه‌گیری دقیق
برای پرداختن به این سوالات ، محققان در NERF از دستگاه‌های سیلیکونی با اندازه میکرومتر به نام Neuropixels استفاده کردند و در اتاق‌های تمیز در imec تولید و تولید شدند . این probes جدید اجازه می‌دهند که فعالیت الکتریکی صدها نورون به طور همزمان به جای مشتی که در اکثر آزمایشگاه‌های علوم اعصاب مرسوم است را ثبت کنند .
Cagatay Aydin ، یک دانشجوی دکتری که در این مطالعه دخیل بوده‌است ، توضیح می‌دهد : " سیستم بصری از انواع مختلفی از سلول‌های رنگی تشکیل شده‌است که جنبه‌های متمایز صحنه دیداری را رمز می‌کنند .
محققان به بررسی این مساله پرداختند که چگونه واکنش‌های نورونی در هر دو ناحیه مغز در طول حرکت ، در حضور محرکه‌ای مختلف ، به عنوان مثال حرکت سریع یا حرکت آهسته ، با درجات مختلفی از جزئیات تغییر می‌کنند .
Joao Couto ، یکی از نویسندگان این مطالعه می‌گوید : " ما دریافتیم که نورون‌ها در تالاموس به همان اندازه که در قشر مخ قرار دارند ، به شدت تحت‌تاثیر جنبش قرار گرفته‌اند و این نشان می‌دهد که میزان پوشش locomotor از قبل بسیار گسترده‌تر است ."
پاسخ‌های مختلف
به طور جالبی ، محققین همچنین دریافتند که برخی نورون‌ها با تحرک بیشتری نسبت به دیگران تحت‌تاثیر قرار گرفته‌اند و ما می‌توانیم این فعالیت را با تعداد زیادی از نورون‌ها در یک زمان اندازه بگیریم ، و ما می‌توانیم آن‌ها را براساس ویژگی‌های خاص صحنه بصری که آن‌ها کدگذاری می‌کنند ، دسته‌بندی کنیم . Bonin می‌گوید : " ما به عنوان مثال دریافتیم که نورون‌های عمیق بیشتری در واکنش به محرک‌های متغیر به سرعت متفاوت وقتی که حیوان در حال حرکت است ، نشان دادند . "
" نتیجه این تغییرات خاص این نوع سلول بصری این است که حساسیت کلی به محرک در حال حرکت سریع افزایش می‌یابد . Bonin می‌گوید : " این ممکن است پردازش صحنه دیداری سریع در حین اکتشاف و کشتیرانی را بهبود بخشد . "
" مرحله بعدی این است که یک درک مکانیکی از این مدولاسیون فوق‌العاده خاص در سطح گیرنده‌ها و اتصال بین نورون‌ها به دست آورد ."

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: