روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

برخی از محققان فکر می‌کنند که اشتباه رفتار دیگران ممکن است نقشی در ایجاد یا بدتر شدن اضطراب اجتماعی داشته باشد. برای مثال ، ممکن است فکر کنید که زمانی که واقعا ً نیستند ، مردم به شما نگاه می‌کنند یا اخم می‌کنند .
مهارت‌های اجتماعی Underdeveloped یکی دیگر از عوامل احتمالی برای اضطراب اجتماعی هستند . برای مثال ، اگر مهارت‌های اجتماعی توسعه‌نیافته داشته باشید ، ممکن است بعد از صحبت با مردم دلسرد شوید و ممکن است نگران انجام این کار در آینده باشید . با یادگیری بیشتر در مورد ترس و اضطراب در مغز ، دانشمندان ممکن است قادر به ایجاد درمان‌های بهتری باشند . محققان همچنین به دنبال راه‌هایی هستند که در آن‌ها استرس و عوامل محیطی نقش بازی می‌کنند .
اختلال اضطراب اجتماعی چگونه درمان می‌شود ؟
اول ، با پزشک خود و یا متخصص مراقبت‌های بهداشتی در مورد علائم خود صحبت کنید . پزشک شما باید یک امتحان انجام دهد و از شما در مورد تاریخچه سلامتی تان سوال کند تا مطمئن شوید که یک مشکل فیزیکی نامربوط باعث بیماری شما نمی‌شود . پزشک شما ممکن است شما را به یک متخصص بهداشت روانی مانند روان‌پزشک ، روان‌شناس ، مددکار اجتماعی بالینی و یا مشاور ارجاع دهد . اولین قدم برای درمان موثر ، داشتن تشخیص بیماری است که معمولا ً توسط یک متخصص سلامت روانی بیان می‌شود .
اختلال اضطراب اجتماعی عموما ً با روان‌درمانی درمان می‌شود ( گاهی اوقات به اصطلاح درمان صحبت می‌کند ) ، دارو ، یا هر دو . با پزشک خود و یا ارائه خدمات درمانی در مورد بهترین درمان برای شما صحبت کنید . اگر ارایه‌دهنده خدمات بهداشت و سلامت شما نتواند یک ارجاع ارائه دهد ، مراجعه به آدرس NIMH برای صفحه وب سایت Illnesses روانی را در www.nimh.nih.gov / findhelp برای منابعی که ممکن است به شما کمک کند ، ملاقات کنید .
روان‌درمانی:
نوعی از روان‌درمانی به نام درمان رفتاری شناختی به ویژه برای درمان اختلال اضطراب اجتماعی مفید است . CBT به شما روش‌های مختلفی برای فکر کردن، رفتار کردن، و واکنش نشان دادن به وضعیت‌هایی که به شما کمک می‌کنند احساس اضطراب و اضطراب کمتری داشته باشند ، آموزش می‌دهد . همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا مهارت‌های اجتماعی را یاد بگیرید و تمرین کنید . CBT که در یک فرمت گروهی ایراد می‌شود می‌تواند به طور خاص مفید باشد . برای اطلاعات بیشتر در مورد روان‌درمانی ، لطفا ً از www.nimh.nih.gov / health / topics / psychotherapies. بازدید کنید
گروه‌های پشتیبانی
بسیاری از افراد با اضطراب اجتماعی ، گروه‌های حمایتی را کمک می‌کنند . در گروهی از افرادی که همگی اختلال اضطراب اجتماعی دارند ، می‌توانید بازخورد بی طرفانه و صادقانه در مورد این که چطور دیگران در گروه شما را می‌بینند ، دریافت کنید . این روش ، شما می‌توانید یاد بگیرید که افکار شما در مورد قضاوت و رد و رد صحیح نیستند و یا تحریف نمی‌شوند . همچنین می‌توانید یاد بگیرید که دیگران چگونه با رویکرد اختلال اضطراب اجتماعی روبرو می‌شوند و بر ترس از موقعیت‌های اجتماعی غلبه می‌کنند .
دارو
سه نوع داروی مورد استفاده برای درمان اختلال اضطراب اجتماعی وجود دارد :
داروهای ضد اضطراب
Antidepressants
مسدود کننده‌های بتا
داروهای ضد اضطراب قوی هستند و برای کاهش احساسات مضطرب شروع به کار می‌کنند ؛ با این حال ، این داروها معمولا ً برای مدت‌زمان طولانی برداشته نمی‌شوند . اگر در طول یک دوره طولانی برداشته شود ، مردم می‌توانند تحمل تحمل کنند و ممکن است به دوزهای بالاتر و بالاتر نیز نیاز داشته باشند تا تاثیر یکسانی داشته باشند . برخی افراد حتی ممکن است به آن‌ها وابسته شوند . برای اجتناب از این مشکلات ، پزشکان معمولا ً داروهای ضد اضطراب را برای دوره‌های کوتاه‌مدت تجویز می‌کنند ، عملی که برای بزرگسالان مسن‌تر مفید است .
Antidepressants عمدتا ً برای درمان افسردگی به کار می‌روند ، اما برای نشانه‌های اختلال اضطراب اجتماعی نیز مفید هستند . در مقابل داروهای ضد اضطراب ، ممکن است چند هفته طول بکشد تا کار خود را شروع کنند. عوارض جانبی هم چنین ممکن است موجب عوارض جانبی نظیر سردرد ، تهوع یا سختی خوابیدن شود . این عوارض جانبی معمولا ً برای اغلب افراد سخت نیست ، به خصوص اگر مقدار دوز پایین شروع شود و در طول زمان به کندی افزایش یابد . درباره هر گونه عوارض جانبی که دارید با پزشک خود صحبت کنید .
مسدود کننده‌های بتا ، داروهایی هستند که می‌توانند به مسدود کردن برخی از نشانه‌های فیزیکی اضطراب بر روی بدن ، مانند افزایش ضربان قلب ، تعریق و یا لرزش کمک کنند . مسدود کننده‌های بتا معمولا ً دارو انتخابی برای نوع " اضطراب نمایشی " از اضطراب اجتماعی هستند .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: