روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

اختلال اضطراب اجتماعی ( ترس اجتماعی نیز نامیده می‌شود ) یک وضعیت سلامت روانی است . این یک ترس مداوم و مداوم از نگاه کردن و قضاوت دیگران است . این ترس می‌تواند بر کار ، مدرسه و فعالیت‌های روزمره شما تاثیر بگذارد . این کار حتی می‌تواند باعث شود که زندگی کردن و نگه داشتن دوستان مشکل باشد . اما اختلال اضطراب اجتماعی نباید مانع رسیدن شما به پتانسیل شما شود . درمان می‌تواند به شما کمک کند بر علائم خود غلبه کنید .
چه چیزی شبیه به اختلال اضطراب اجتماعی است ؟
" در مدرسه ، من همیشه از احضار شدن می‌ترسیدم ، حتی زمانی که پاسخ‌ها را می‌دانستم . من نمی‌خواستم که مردم فکر کنند که من احمق یا کسل‌کننده هستم . قلبم می‌گرفت و احساس گیجی می‌کردم و حالم به هم می‌خورد . وقتی شغلی پیدا کردم ، از ملاقات با رئیسم یا صحبت کردن در یک جلسه نفرت داشتم . من نمی‌توانستم در جشن عروسی بهترین دوستم حضور پیدا کنم ، چون می‌ترسیدم که با افراد جدید ملاقات کنم . من سعی کردم با نوشیدن چند لیوان شراب قبل از یک رویداد ، خودم را آرام کنم و سپس هر روز نوشیدن را شروع کردم تا بتوانم با کاری که باید انجام دهم ، روبرو شوم ."
" من در نهایت با پزشک خودم صحبت کردم ، چون از این راه احساس خستگی می‌کردم و نگران بودم که شغلم را از دست بدهم . حالا من پزشکی می‌گیرم و با یک مشاور ملاقات می‌کنم تا در مورد راه‌های مقابله با ترس‌هایم صحبت کنم . من از استفاده از الکل برای رهایی از ترس‌هایم خودداری می‌کنم و در راه احساس بهتری هستم ."
اختلال اضطراب اجتماعی چیست ؟
اختلال اضطراب اجتماعی نوعی اختلال اضطراب است . فرد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی ، علائم اضطراب یا ترس را در شرایط خاص یا اجتماعی ، مانند ملاقات با افراد جدید ، قرار گذاشتن ، ملاقات کاری ، پاسخ دادن به یک سوال در کلاس یا مجبور کردن با صندوقدار در فروشگاه احساس می‌کند . انجام کاره‌ای روزمره در مقابل افراد - مانند خوردن یا نوشیدن در مقابل دیگران و یا استفاده از دستشویی عمومی - همچنین باعث اضطراب و یا ترس می‌شود . شخص می‌ترسد که یا او را تحقیر ، قضاوت کنند و رد کنند .
این ترس که افراد با اختلال اضطراب اجتماعی در وضعیت‌های اجتماعی دارند آنقدر قوی است که احساس می‌کنند فراتر از توانایی آن‌ها در کنترل است . در نتیجه ، در مسیر رفتن به محل کار ، شرکت در مدرسه یا انجام کاره‌ای روزمره قرار می‌گیرد . افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی ممکن است در مورد این مسائل و چیزهای دیگر هفته‌ها قبل از وقوع آن‌ها نگران باشند . گاهی اوقات ، آن‌ها از مکان‌ها یا رویدادهایی که فکر می‌کنند ممکن است کاری انجام دهند که آن‌ها را شرمسار کند ، دور می‌شوند .
برخی افراد مبتلا به این اختلال اضطراب در شرایط اجتماعی ندارند اما به جای آن دچار اضطراب می‌شوند . آن‌ها نشانه‌های فیزیکی اضطراب در موقعیت‌هایی نظیر دادن سخنرانی ، بازی کردن بازی ورزشی ، یا رقص یا نواختن ساز موسیقی در صحنه را احساس می‌کنند .
اختلال اضطراب اجتماعی معمولا ً در دوران جوانی در افرادی شروع می‌شود که بسیار خجالتی هستند . اختلال اضطراب اجتماعی غیر معمول نیست ؛ تحقیقات نشان می‌دهد که حدود ۷ درصد از آمریکایی‌ها تحت‌تاثیر قرار می‌گیرند . اختلال اضطراب اجتماعی می‌تواند سال‌ها یا یک عمر طول بکشد و از رسیدن فرد به پتانسیل کامل خود جلوگیری کند .
علائم و علائم اختلال اضطراب اجتماعی کدامند ؟
افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی ، زمانی که باید در مقابل دیگران عمل کنند و یا در اطراف خود باشند ، تمایل دارند :
سرخ شدن، عرق ، لرزش ، ضربان قلب سریع و یا احساس " ذهن " آن‌ها خالی می‌شود .
احساس تهوع و تهوع بکنند .
بدنی سفت و سخت را نشان دهید ، ارتباط چشمی کمی داشته باشید و یا با صدای بسیار نرم صحبت کنید.
پیدا کردن آن برای دیگران ترسناک و دشوار است ، به خصوص آن‌هایی که قبلا ً آن‌ها را نمی‌شناسند و حتی اگر بخواهند که بتوانند با آن‌ها صحبت کنند .
خود را در مقابل دیگران آگاه کنید و خجالت‌زده و دست‌پاچه شوید
خیلی می‌ترسند که دیگران درباره آن‌ها قضاوت کنند .
دور از مکان‌هایی که افراد دیگری هستند دور بمانید
اختلال اضطراب اجتماعی چیست ؟
اختلال اضطراب اجتماعی گاهی در خانواده‌ها انجام می‌شود ، اما هیچ‌کس نمی‌داند که چرا برخی از اعضای خانواده آن را دارند در حالی که دیگران این کار را نمی‌کنند . محققان دریافته اند که چندین بخش از مغز در ترس و اضطراب درگیر هستند .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: