روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

چه چیزی موجب gad می‌شود ؟
gad گاهی در خانواده‌ها می‌دود ، اما هیچ‌کس نمی‌داند که چرا برخی از اعضای خانواده آن را دارند در حالی که دیگران این کار را نمی‌کنند . محققان دریافته اند که چندین بخش از مغز همانند فرآیندهای زیستی ، نقش کلیدی در ترس و اضطراب بازی می‌کنند . با یادگیری بیشتر در مورد نحوه عملکرد مغز و بدن در افراد با اختلالات اضطراب ، محققان ممکن است قادر به ایجاد درمان‌های بهتری باشند . محققان همچنین به دنبال راه‌هایی هستند که در آن‌ها عوامل استرس و محیطی نقش بازی می‌کنند .
چگونه درمان می‌شود ؟
اول ، درباره علائم خود با پزشک خود صحبت کنید . پزشک شما باید یک امتحان انجام دهد و از شما در مورد تاریخچه سلامتی تان سوال کند تا مطمئن شوید که یک مشکل فیزیکی نامربوط باعث بیماری شما نمی‌شود . پزشک شما ممکن است به یک متخصص سلامت روانی مانند روان‌پزشک یا روان‌شناس مراجعه کند .
gad عموما ً با روان‌درمانی ، دارو ، یا هر دوی آن‌ها درمان می‌شود . درباره بهترین درمان برای شما با پزشک خود صحبت کنید .
روان‌درمانی:
نوعی از روان‌درمانی به نام درمان رفتاری شناختی به ویژه برای درمان gad مفید است . CBT به فرد روش‌های مختلفی برای فکر کردن، رفتار کردن، و واکنش نشان دادن به وضعیت‌هایی که به او کمک می‌کنند و احساس نگرانی کمتری دارد ، آموزش می‌دهد . برای اطلاعات بیشتر در مورد روان‌درمانی ، مراجعه به http: / /www.nimh.nih.gov / health / topics / psychotherapies.
دارو
پزشکان همچنین ممکن است برای درمان gad دارو تجویز کنند . پزشک شما با شما برای پیدا کردن بهترین دارو و دز مناسب برای شما کار خواهد کرد . انواع مختلف داروها را می‌توان در gad موثر دانست :
مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین ( SSRIs )
مهارکننده‌های بازجذب نوراپی نفرین ( SNRIs )
داروهای ضد عفونی دیگر
Benzodiazepines
پزشکان عموما ً از SSRIs و SNRIs برای درمان افسردگی استفاده می‌کنند اما برای علایم of نیز مفید هستند . ممکن است چند هفته طول بکشد تا کار شروع شود . این داروها ممکن است باعث ایجاد عوارض جانبی نظیر سردرد ، تهوع یا مشکل خواب شوند . این عوارض جانبی معمولا ً برای اغلب افراد سخت نیست ، به خصوص اگر مقدار دوز پایین شروع شود و در طول زمان به کندی افزایش یابد . درباره هر گونه عوارض جانبی که دارید با پزشک خود صحبت کنید .
Buspirone داروی دیگری است که می‌تواند در gad مفید باشد . Buspirone باید به طور مداوم چند هفته طول بکشد تا به طور کامل موثر باشد .
Benzodiazepines که داروهای آرام‌بخش هستند نیز می‌توانند برای مدیریت اشکال شدید مواد مخدر مورد استفاده قرار گیرند . این داروها به شدت موثر در کاهش اضطراب موثر هستند ، اما اگر به طور مداوم از آن‌ها استفاده کنید ، می‌توانند باعث تحمل و وابستگی بشوند . بنابراین ، اگر به آن‌ها نیاز دارید ، پزشک شما فقط برای مدت‌زمان کوتاهی آن‌ها را تجویز می‌کند .
خیلی سریع رفتار نکن . هم روان‌درمانی و هم دارو می‌توانند کمی وقت صرف کنند . سبک زندگی سالم نیز می‌تواند به اضطراب مبارزه کمک کند . دقت کنید که به اندازه کافی خواب داشته باشید و ورزش کنید، یک رژیم غذایی سالم بخورید و به خانواده و دوستان خود مراجعه کنید که به آن‌ها اعتماد دارید .
برای اطلاعات اولیه در مورد این و سایر داروها ، مراجعه به سایت http : / / www . nimh.nih.gov / health / topics / mental-health-medications. به وب سایت اداره غذا و دارو ( http: / /www.fda.gov /) برای آخرین اطلاعات درباره هشدارها ، راهنمای دارویی بیمار ، و یا داروهای تازه تایید شده مراجعه کنید .
چه میل دارید gad را داشته باشید ؟
" من همیشه نگران بودم و احساس اضطراب می‌کردم . خانواده‌ام به من گفتند که هیچ نشانه‌ای از مشکلات وجود ندارد ، اما من هنوز احساس ناراحتی می‌کردم . از رفتن به کار وحشت داشتم ، چون نمی‌توانستم ذهنم را متمرکز نگه دارم . من در تمام مدت شب در خواب بودم و از خانواده‌ام عصبانی بودم .
من پزشک خودم را دیدم و نگرانی‌های مداوم خود را توضیح دادم . دکتر مرا نزد کسی فرستاد که درباره gad بداند . اکنون من با یک مشاور برای کنار آمدن با اضطراب خود کار می‌کنم . باید سخت کار می‌کردم ، اما احساس بهتری داشتم . خوشحالم که اولین تماس را با پزشک گرفتم ."

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: