روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

در اینجا پنج نکته وجود دارد که شما باید در مورد استرس بدانید :
۱. استرس بر همه تاثیر می‌گذارد .
هر کسی احساس می‌کند که از زمان به بعد استرس دارد . برخی افراد ممکن است با استرس بیشتری کنار بیایند و یا از رویداده‌ای استرس زا خیلی سریع‌تر از دیگران بهبود پیدا کنند . انواع مختلفی از استرس وجود دارد که همه آن‌ها خطرات سلامتی جسمی و ذهنی را حمل می‌کنند . یک عامل استرس زا می‌تواند یک زمان یا اتفاق کوتاه‌مدت باشد ، یا می‌تواند رویدادی باشد که در طول یک دوره زمانی طولانی اتفاق می‌افتد .
نمونه‌هایی از استرس عبارتند از:
استرس روتین مرتبط با فشارهای کار ، مدرسه ، خانواده و دیگر مسئولیت‌های روزمره
استرس باعث تغییر ناگهانی منفی مثل از دست دادن شغل ، طلاق یا بیماری می‌شود.
فشار روانی در رویدادی مثل یک حادثه بزرگ ، جنگ ، تهاجم ، یا یک فاجعه طبیعی که در آن مردم ممکن است در معرض آسیب جدی یا کشته شدن قرار بگیرند ، تجربه می‌کنند . افرادی که استرس ضربه را تجربه می‌کنند ، اغلب علائم موقتی بیماری روانی را تجربه می‌کنند، اما به زودی پس از آن به طور طبیعی التیام می‌یابند .
۲. همه استرس بد نیست .
استرس می‌تواند به افراد انگیزه ببخشد تا خود را آماده کرده یا اجرا کنند، مثل زمانی که نیاز دارند برای یک کار جدید یک امتحان یا مصاحبه انجام دهند . استرس می‌تواند حتی در برخی از موقعیت‌ها باعث صرفه‌جویی در زندگی شود . در واکنش به خطر ، بدن شما برای مواجهه با تهدید یا فرار به سمت ایمنی آماده می‌شود . در این شرایط ، ضربان قلب شما تند می‌شود، شما سریع‌تر نفس می‌کشید ، مغز شما از اکسیژن بیشتر استفاده می‌کند و فعالیت را افزایش می‌دهد - تمام وظایف با هدف زنده ماندن است.
۳. استرس طولانی‌مدت می‌تواند به سلامتی شما آسیب برساند .
مشکلات سلامتی می‌توانند در صورتی رخ دهند که پاسخ استرس به مدت زیادی ادامه پیدا کند و یا مزمن شود ، مانند زمانی که منبع استرس ثابت باشد ، یا اگر پاسخ پس از فروکش کردن خطر ادامه پیدا کند . با استرس مزمن ، همان واکنش‌های حفظ زندگی در بدن شما می‌تواند سیستم ایمنی ، هاضمه ، خواب و تولید مثل را سرکوب کند که ممکن است باعث شود که آن‌ها به طور عادی کار نکنند .
افراد مختلف ممکن است به روش‌های مختلف استرس داشته باشند . برای مثال ، برخی از مردم عمدتا ً علائم گوارشی را تجربه می‌کنند در حالی که برخی دیگر ممکن است سردرد ، بی‌خوابی ، ناراحتی ، عصبانیت و یا عصبانیت داشته باشند . افرادی که تحت فشار مزمن قرار دارند ، مستعد ابتلا به عفونت‌های شدید ویروسی ، مانند انفلانزا و یا سرماخوردگی هستند .
استرس روتین ممکن است سخت‌ترین نوع استرس باشد تا در ابتدا توجه شود . از آنجا که منبع استرس بیشتر از موارد استرس حاد و حاد است ، بدن هیچ سیگنال روشنی برای بازگشت به عملکرد نرمال دریافت نمی‌کند . فشار مداوم بر روی بدن شما از استرس روتین ممکن است به مشکلات جدی سلامتی نظیر بیماری‌های قلبی ، فشار خون بالا ، دیابت و دیگر بیماری‌ها و نیز اختلالات ذهنی مانند افسردگی و اضطراب کمک کند .
۴. راه‌هایی برای مدیریت استرس وجود دارد .
اثرات استرس در طول زمان ایجاد می‌شوند . برداشتن گام‌های عملی برای مدیریت استرس می‌تواند باعث کاهش یا جلوگیری از این تاثیرات شود. در زیر نکاتی آورده شده‌است که ممکن است به شما کمک کند با استرس مقابله کنید :
تشخیص علائم واکنش body's به استرس ، مانند مشکل خواب ، افزایش الکل و دیگر مصرف مواد ، به راحتی عصبانی شدن، احساس افسردگی و داشتن انرژی پایین می‌شود.
با دکتر یا تامین‌کننده خدمات بهداشت و درمان خود صحبت کنید . مراقبت‌های بهداشتی مناسب را برای مشکلات سلامتی فعلی یا جدید فراهم کنید .
ورزش منظم داشته باشید . تنها ۳۰ دقیقه در روز پیاده‌روی می‌تواند به بالا بردن حالت و کاهش استرس کمک کند .
یک فعالیت استراحت را امتحان کنید . بررسی برنامه‌های مقابله با استرس ، که ممکن است شامل مدیتیشن ، یوگا ، تای چی ، یا تمرین‌های آرام دیگر باشد . برای برخی شرایط مربوط به استرس ، این رویکردها علاوه بر دیگر اشکال درمان مورد استفاده قرار می‌گیرند . زمان‌های منظمی را برای این فعالیت‌های سالم و آرامش‌بخش زمان‌بندی کنید . اطلاعات بیشتری در مورد این تکنیک‌ها در وب‌گاه مرکز ملی بهداشت مکمل و ادغامی ( NCCIH ) در ( www.nccih.nih.gov / health / stress). ) کسب کنید .
اهداف و اولویت‌ها را تنظیم کنید . تصمیم بگیرید که چه کاری باید انجام شود و چه چیزی می‌تواند صبر کند، و یاد بگیرید که اگر آن‌ها را بیش از حد تحت فشار قرار دهند ، به کاره‌ای جدید نگویید . توجه داشته باشید که در پایان روز چه کاری انجام دادید ، نه آنچه که شما قادر به انجام آن نیستید .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: