روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

با این حال این اثر برای ضربه زدن زمان می‌برد . ارین - کندال براون , یکی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده هنر و روانشناسی دانشگاه کلمبیا در دانشکده هنر و علوم دانشگاه کلمبیا گفت : " اولویت‌بندی خاطرات پاداش دهی نیاز به زمان تثبیت دارد . " یافته‌های ما نشان می‌دهد که پنجره زمانی بلافاصله پس از دریافت پاداش - همچنین یک پنجره شبانه طولانی‌تر از جمله خواب - کار می‌کند تا توالی رویدادها و حافظه شکل را تعدیل کند. "
محققان برای انجام مطالعه خود , شرکت کنندگان را برای کاوش یک مجموعه مارپیچ شبیه‌سازی کامپیوتری که به دنبال یک سکه طلا پنهان بودند , استخدام کردند که برای آن‌ها یک دلار پرداخت می‌شد . این هزارتو از شبکه‌ای از مربع‌های خاکستری تشکیل‌شده و در حالی که شرکت کنندگان مکان‌های مختلفی را هدایت می‌کردند , تصاویر اشیا روزمره مانند یک چتر یا یک لیوان را نشان می‌دادند . محققان سپس شرکت کنندگان را شگفت‌زده کردند .
هنگامی که آزمون حافظه غافلگیرش ساعت پس از اکتشاف داده شد , شرکت کنندگان اشیا نزدیک به پاداش ( کشف سکه طلا ) را به یاد آوردند , اما بقیه را فراموش کرده بودند . این بدان معنا بود که پاداش تاثیر عطف به عطف داشت ; حافظه برای اشیایی که زمانی که آن‌ها در ابتدا دیده می‌شدند اهمیتی خاص نداشتند فقط به این خاطر که به پاداش نزدیک بودند . برای تعجب محققان , این الگوی حافظه زمانی یافت نشد که آن‌ها حافظه را فورا ً آزمون کردند . مغز نیازمند زمان برای اولویت‌بندی حافظه برای رویدادهایی است که منجر به پاداش می‌شوند .
آزمون برای شش بار تکرار شد .
او گفت : " ما نتایج را هیجان‌انگیز پیدا می‌کنیم زیرا نشان می‌دهند که تجربیات دنیوی را زمانی که اتفاق می‌افتد به خاطر ارتباط با چیزی معنادار بعد از آن , به یاد می‌آورند . " تجربه نشان می‌دهد که چیزی که به یاد می‌آورد تصادفی نیست . مغز سازوکاری دارد تا به طور خودکار خاطرات مهم برای رفتار آینده را حفظ کند .
" برای خاطراتی که برای تصمیمات آینده مفید هستند , ما به آن‌ها نیاز داریم تا با آنچه مهم هستند شکل بگیرند , و مهم است که این شکل‌دهی به حافظه قبل از انتخاب رخ دهد . "
اگر چه داده‌ها بینشی نسبت به ساختار پخش حافظه دارند , این که چگونه این اتفاق در مغز انسان رخ می‌دهد یک راز باقی می‌ماند . این فرآیند احتمالا ً شامل دوپامین است, یک ماده شیمیایی که برای پاداش مهم است و هیپوکامپ , ناحیه مغز که برای حافظه بلند مدت مهم است , اما تحقیقات بیشتری نیاز است تا مکانیزمی را که این اتفاق می‌افتد درک کند .
علاوه بر این , او گفت که یک سوال مهم , تاثیر رویداده‌ای منفی بر روی حافظه خواهد بود - یک مطالعه " که برای شرکت کنندگان بسیار سرگرم‌کننده خواهد بود . او افزود : " اما مانند مطالعه حاضر , به ما کمک می‌کند درک کنیم که چگونه انگیزش بر حافظه و تصمیم‌گیری تاثیر می‌گذارد . این درک مفاهیم مهمی برای آموزش و همچنین سلامت روان خواهد داشت . "
مغز متحرک شما دنیا را می‌بیند
منبع :
موسسه ملی بیوتکنولوژی فلاندر
خلاصه :
چیزی که شاهدش هستیم تنها با چیزی که واقعا ً وجود دارد تعیین نمی‌شود , بلکه بستگی به این دارد که آیا ما به آن توجه می‌کنیم یا نه . در یک مطالعه جدید , دانشمندان کشف می‌کنند که پردازش اطلاعات بصری در مغز توسط رفتار خود ما تنظیم شده‌است .
چیزی که شاهدش هستیم تنها با چیزی که واقعا ً وجود دارد تعیین نمی‌شود , بلکه بستگی به این دارد که آیا ما به آن توجه می‌کنیم یا نه . در یک مطالعه جدید که در ارتباط با طبیعت منتشر شد , دانشمندان اهل علم الکترونیک ( فلاندری ) کشف کردند که پردازش اطلاعات بصری در مغز توسط رفتار خود ما تنظیم شده‌است .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: