روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

این تحقیق براساس طراحی چارچوب دوگانه بود که شامل ۹۰۴ شرکت بالغ از خانوارها بود که در نظرسنجی شرکت ملی بزرگسالان ایالات‌متحده آمریکا و ۹، ۲۴۴ دانش آموزانی که از یک نمونه ملی از ۳۲۰ مدرسه انتخاب شده‌بودند ، شرکت داشتند . این نظرسنجی از فوریه ۲۰۰۱ تا ژانویه ۲۰۰۴ مورد بررسی قرار گرفت . اختلالات ذهنی DSM - IV با استفاده از نسخه تغییر یافته سازمان بهداشت جهانی ترکیب یافته سازمان بهداشت جهانی مورد ارزیابی قرار گرفت .
بررسی عدم پاسخ :
نرخ کلی پاسخ نوجوانان برابر با ۲۴.۴ درصد است . این امر از نرخ non ۱۴.۱ % در نمونه خانوار ، معادل ۱۸.۲ درصد در نمونه مدرسه کور شده ، و ۷۷.۷ درصد در نمونه مدرسه کور شده تشکیل شده‌است . عدم واکنش به میزان زیادی به دلیل امتناع ( ۲۱.۳ % ) بود ، که در خانواده و نمونه‌های مدرسه کور شده به ترتیب از والدین به جای نوجوانان ( ۷۲.۳ % و ۸۱.۰ % ) حاصل شد . تعداد امتناع‌ها در نمونه مدرسه کور ، در مقایسه ، تقریبا ً به طور کامل ( ۹۸.۱ % ) از پدر و مادر که موفق به بازگشت کارت راضی به امضا شده بودند، انجام شد .
شیوع آن چیست ؟
تعریف
رواج بخشی از جمعیت است که مشخصه ویژه‌ای در یک دوره زمانی مشخص دارند .
میزان شیوع آن چگونه تخمین زده می‌شود ؟
برای تخمین میزان شیوع ، محققان به طور تصادفی یک نمونه ( گروه کوچک‌تر ) را از کل جمعیت که می‌خواهند توصیف کنند انتخاب می‌کنند . استفاده از روش‌های انتخاب تصادفی شانس این که ویژگی‌های نمونه نماینده ( مشابه ) ویژگی‌های جمعیت باشد را افزایش می‌دهد .
برای نمونه نماینده ، شیوع تعداد افراد در نمونه با ویژگی علاقه ، تقسیم‌بر تعداد کل افراد در نمونه است .
# از افراد در نمونه با مشخصه
شیوع =
تعداد کل افراد در نمونه
برای اطمینان از اینکه نمونه انتخابی نماینده کل جمعیت است، "وزنه‌های " آماری ممکن است اعمال شوند . Weighting نمونه از نظر ریاضی ویژگی‌های نمونه را متناسب با جمعیت هدف تنظیم می‌کند .
میزان شیوع گزارش‌شده این گزارش چگونه است ؟
به عنوان درصد ( ۵ % یا ۵ نفر از ۱۰۰ ) ، یا به عنوان تعداد موارد در هر ۱۰۰۰۰ یا ۱۰۰۰۰۰ نفر گزارش می‌شود . میزان شیوع بیماری به این بستگی دارد که این ویژگی چقدر رایج است .
روش‌های مختلفی برای اندازه‌گیری و گزارش شیوع مصرف بسته به بازه زمانی تخمین وجود دارد .
شیوع نقطه بخشی از جمعیت است که مشخصه در یک نقطه خاص در زمان دارد .
شیوع بالای دوره ، نسبت جمعیتی است که در هر نقطه از یک دوره زمانی مورد علاقه خاص ، ویژگی دارند و از ۱۲ ماه " که معمولا ً مورد استفاده قرار می‌گیرد " استفاده می‌شود .
شیوع آن ، نسبت جمعیتی است که در نقطه‌ای از زندگی تا به حال این ویژگی را داشته‌است .
چقدر رواج دارد ؟
Incidence معیاری برای تعداد موارد جدید از ویژگی‌هایی است که در یک دوره زمانی مشخص در یک جمعیت رشد می‌کنند؛ در حالی که شیوع آن نسبت جمعیت است که ویژگی خاصی در یک دوره زمانی مشخص دارند ، صرف‌نظر از زمانی که اولین ویژگی را توسعه داده‌اند .
محققان ممکن است حوادث ( جدید ) بیماری‌ها را برای کمک به شناسایی علل و جلوگیری از موارد اضافی مورد مطالعه قرار دهند . Incidence اغلب برای بیماری‌های عفونی گزارش می‌شود .
روش‌های برآورد میزان عمومیت: ؟ ؟ ؟ ؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
روش‌های مختلفی برای تخمین شیوع اختلالات روانی مورد استفاده قرار می‌گیرند .
تفاوت‌ها در روش‌شناسی ممکن است برآورده‌ای شیوع را تحت‌تاثیر قرار دهند . برخی از تفاوت‌های روش‌شناختی که ممکن است بر مقایسه‌ها بین مطالعات تاثیر گذارد عبارتند از : جمعیت پوشیده شده ؛ زمان‌بندی جمع‌آوری داده‌ها ؛ طراحی نمونه ؛ شیوه گردآوری داده‌ها ؛ ابزارها و برآورده‌ای مورد استفاده ؛ تعاریف عملیاتی ؛ و روش‌های برآورد .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: