روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

آن‌ها از تکنیکی به نام تصویربرداری تانسور انتشار برای ارزیابی سلامت ماده سفید brain's استفاده کردند که شامل کابل‌هایی است که بخش‌های مختلف مغز را قادر می‌سازد تا با یکدیگر صحبت کنند .
Raji گفت : " تصویربرداری تانسور انتشار راهی برای اندازه‌گیری حرکت مولکول‌های آب در امتداد مواد سفید است .
با استفاده از اطلاعات به‌دست‌آمده از طرح تصویربرداری عصبی و تصویربرداری عصبی - - یک هم‌کاری multisite که داده‌ها ، سرمایه‌گذاری و تخصص را برای بهبود آزمایش‌ها بالینی برای بیماری Alzheimer's شناسایی می‌کند - - Raji و همکاران ۱۰ نفر را شناسایی کرده‌اند که مهارت‌های شناختی آن‌ها در طول یک دوره دو ساله کاهش‌یافته و با ۱۰ نفر که مهارت‌های فکری آن‌ها ثابت نگه‌داشته شده‌است . میانگین سنی افراد در هر دو گروه ۷۳ بود . سپس ، محققان اسکن ام‌آرآی را بررسی کردند که درست قبل از دو سال برای هر ۲۰ نفر گرفته شد .
محققان دریافتند که افرادی که به دنبال تجربه کاهش شناختی بودند نشانه‌های بسیار بیشتری از آسیب به ماده سفید خود داشتند . محققان تحلیل خود را در یک نمونه جداگانه از ۶۱ نفر تکرار کردند و از یک معیار دقیق‌تر از یکپارچگی ماده سفید استفاده کردند . با این تحلیل جدید ، آن‌ها قادر به پیش‌بینی کاهش شناختی با دقت ۸۹ درصد در هنگام نگاه کردن به کل مغز بودند . زمانی که محققان بر بخش‌های ویژه‌ای از مغز متمرکز شدند که بیش‌ترین آسیب را نشان می‌دهند ، دقت به ۹۵ درصد افزایش یافت .
Raji گفت : " ما می‌توانیم بگوییم که افرادی که برای رشد جنون ادامه دادند ، این تفاوت‌ها را در آر آی در مقایسه با اسکن افراد عادی شناختی که حافظه و مهارت‌های تفکر آن‌ها دست‌نخورده باقی مانده‌است ، دارند . با این وجود ، پزشکان ممکن است به زودی بتوانند به مردم بگویند که آیا ممکن است در چند سال آینده توسعه پیدا کنند یا خیر ."
محققان گفتند که اگرچه هنوز هیچ دارویی برای پیش‌گیری یا تاخیر در شروع بیماری Alzheimer's وجود ندارد ، اما تشخیص افراد در معرض خطر بالای رشد جنون در چند سال آینده هنوز می‌تواند مفید باشد . افراد می‌توانند در مورد ترتیبات زندگی و زندگی خود تصمیم‌گیری کنند در حالی که هنوز کنترل کامل خود را در دست دارند .
زمانی که حافظه را ذخیره می‌کنید ، مغز آن تجربیات را در اولویت قرار می‌دهد که بیش‌ترین پاداش را دارند .
مبدا :
دانشگاه کلمبیا
خلاصه :
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که یک شبه مغز به طور خودکار خاطره‌ها را برای رویداده‌ای مهم حفظ می‌کند و بقیه را فیلتر می‌کند و نگرش‌های جدید را در فرایندهایی آشکار می‌کند که تصمیم‌گیری و رفتار را هدایت می‌کنند .
توانایی brain's برای حفظ خاطرات در قلب تجربه انسانی اصلی ما نهفته‌است . اما چگونه مکانیسم brain's برای حافظه باید به خاطر داشته باشد که مهم‌ترین رخدادها را به خاطر داریم و ذهن ما را با جزییات زیادی مسدود نکرده است ؟
با توجه به یک مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه کلمبیا ، مغز نقش بازی می‌کند و رویداده‌ای پاداش بالا برای بازیابی بعدی و فیلتر کردن رویداده‌ای خنثی و بی‌اهمیت را اولویت‌بندی می‌کند و خاطراتی را نگه می‌دارد که برای تصمیم‌گیری‌های آینده مفید خواهد بود .
این یافته‌ها که امروزه در نشریه "ارتباطات طبیعت " منتشر می‌شوند ، بینش‌های جدیدی را به مکانیسم‌های حافظه و تصمیم‌گیری ارایه می‌دهند .
او گفت : " حافظه ما تصویر دقیقی از تجربیات ما نیست . ما همه چیز را به خاطر داریم ." موسسه رفتار مغز و استاد دانشکده روانشناسی یکی از راه‌هایی که مغز این مشکل را حل می‌کند این است که به طور خودکار تجربیات خود را فیلتر کرده، خاطراتی از اطلاعات مهم را حفظ کرده و اجازه می‌دهد که بقیه محو شوند ."

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: