روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

منابع داده
روش‌های آماری و پیش‌بینی احتیاطی
ارزیابی تشخیصی :
برخلاف معیارهای dsm - iv - برخلاف معیارهای dsm - iv - هیچ استثنا برای یک اپیزود افسردگی اساسی ناشی از بیماری پزشکی , داغدیدگی یا اختلالات مصرف مواد وجود ندارد .
روش تحقیق در این پژوهش از نوع توصیفی - همبستگی و از نوع همبستگی است .
سپس ماژول‌های مربوط به اپیزود افسردگی اساسی برگرفته از معیارهای dsm - iv برای افسردگی اساسی در پرسشنامه جمع‌آوری شد . سوالات بزرگ‌سال و بزرگ‌سال از ماژول افسردگی در همانندسازی ملی همبودی مورد اقتباس قرار گرفت . تجدید نظر در سوالات در ماژول ‌ها در درجه اول برای کاهش طول آن‌ها و اصلاح پرسش‌ها - r که توسط مصاحبه‌کننده تنظیم شده‌است , انجام شده‌است . علاوه بر این , برخی بازبینی‌های براساس آزمون شناختی برای بهبود درک مطلب صورت‌گرفته است . علاوه بر این , حتی اگر عناوین مشابه با آن‌هایی که در cd - r مورد استفاده قرار می‌گیرند , برای مدول‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند . این امر عمدتا ً ناشی از حالت‌های مختلف مدیریت در هر بررسی است . مصاحبه شخصی به کمک کامپیوتر ( cd - r ) , بازبینی‌های ضروری برای حفظ فرآیندهای منطقی محیط رقابتی و اثرات زمینه‌ای که ناشی از حذف پرسش‌هایی است که صراحتا ً مربوط به افسردگی اساسی نیستند .
برخی سوالات در ماژول افسردگی بزرگسالان کمی از پرسش‌هایی در ماژول افسردگی نوجوانان متفاوت است ; به همین دلیل , داده‌های بخش افسردگی اساسی برای بزرگسالان پیر یا بزرگ‌تر نباید با داده‌های مبتلا به افسردگی اساسی برای جوانان مورد بررسی قرار گیرند .
روش کار : این مطالعه از نوع کارآزمایی بالینی تصادفی شده بود . sds یک ابزار گزارش دهی کوتاه با درجه‌بندی نسبت به میزان آسیب ناشی از بی‌نظمی در هر یک از چهار حوزه نقش است : مدیریت خانه , کار , روابط نزدیک با دیگران و زندگی اجتماعی . درجه‌بندی در حداقل یک دامنه آسیب جدی تلقی می‌شود . پاسخ دهندگان مطالعه نشدند اگر شدت اختلال نقش sds ناشناخته بود , و یا اگر فعالیت‌های خاص فهرست‌شده در sds قابل‌اجرا نبود . مواد و روش‌ها : این مطالعه از نوع کارآزمایی بالینی تصادفی شده بود .
جمعیت :
کل پاسخ دهندگان برای اولین اپیزود افسردگی , جمعیت غیر نهادینه‌شده غیر رسمی ( نوجوانان ) و سالمندان ساکن در ایالات‌متحده است .
این تحقیق ساکنان خانه‌های ( افرادی که در خانه‌ها یا خانه‌های مسکونی زندگی می‌کنند ) را پوشش می‌دهد .
این تحقیق افرادی را پوشش نمی‌دهد که , برای کل سال , هیچ نشانی ثابت ( بی‌خانمان , بی‌خانمان و یا گذرا ) ندارند ; در زمینه فعالیت نظامی فعال هستند ; یا کسانی که در محله‌های گروه سازمانی قرار دارند ( تسهیلات تادیبی, تسهیلات تادیبی , خانه‌های سالمندان , موسسات روانی , بیمارستان‌های دراز مدت ) .
برخی بزرگسالان و نوجوانان در این رده‌های محروم , ممکن است در سال گذشته یک اپیزود افسردگی اساسی داشته باشند , اما در بخش اصلی افسردگی اساسی حساب نمی‌شوند .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: