روشهای آماری و اندازهگیری اندازهگیری
این صفحه وب ، دادهها را از منابع زیر نشان میدهد .
Replication Survey ملی Comorbidity ( NCS - R )
ارزیابی و جمعیت :
The - R یک نماینده ملی ، در سطح رو به رو است ، بررسی خانوار بین فوریه ۲۰۰۱ و آوریل ۲۰۰۳ با نرخ پاسخ of % انجام شد . اختلالات ذهنی DSM - IV با استفاده از نسخه اصلاحشدهای از مصاحبه تشخیصی سازمان بهداشت جهانی ترکیب شد ( WMH - CIDI ) ، یک مصاحبه تشخیصی مبتنی بر ساختار یافته که هم طبقهبندی بینالمللی بیماریها ، دهم بازبینی ، و تشخیص DSM - IV را ایجاد میکند . معیارهای DSM - IV در اینجا مورد استفاده قرار گرفت . شرکت کنندگان برای مصاحبه اصلی بالغ بر ۹، ۲۸۲ نفر از پاسخ دهندگان غیر رسمی ، غیر رسمی و غیر رسمی بودند . اختلالات خوردن در زیر یک زیر نمونه از ۲، ۹۸۰ پاسخ دهندگان مورد ارزیابی قرار گرفتند . مقیاسهای معلولیت Sheehan ( SDS ) معلولیت را در عملکرد نقش کار ، نگهداری خانوار ، زندگی اجتماعی و روابط نزدیک در مقیاسهای ۰ - ۱۰ ارزیابی کردند . The - R توسط دانشگاه هاروارد هدایت شد .
بررسی عدم پاسخ :
در سالهای ۲۰۰۲ - ۲۰۰۲ ، non % از پاسخ دهندگان اولیه و ۱۹.۶ درصد از پاسخ دهندگان ثانویه بودند . دلایل برای عدم پاسخ به مصاحبه عبارتند از: امتناع از مشارکت ( ۷.۳ % از بخش اولیه ، ۶.۳ % از ثانویه ) ؛ پاسخدهنده زیادی درگیر نشد اما ( ۱۷.۷ % از بخش اولیه ، ۱.۷ % از ثانویه ) ؛ و واحدهای خانگی که هرگز با آنها ارتباط برقرار نشد ( ۲ % ) .
برای اطلاعات بیشتر ، PMID : ۱۵۲۹۷۹۰۵ و صفحه مطالعه NIMH - R را ببینید .
ضمیمه National Survey نوجوانان ( NCS - A )
ارزیابی و جمعیت :
The - A تحت یک توافقنامه همکاری تحت حمایت NIMH برای برآورده کردن درخواست کنگره برای تامین اطلاعات ملی در مورد شیوع و ارتباط اختلالات روانی در بین جوانان آمریکایی اجرا شد . NCS - A یک نظرسنجی در سطح ملی از 10,123 نوجوان 13 تا 18 سال در قاره آمریکا بود . این تحقیق براساس طراحی چارچوب دوگانه بود که شامل 904 شرکت بالغ از خانوارها بود که در نظرسنجی شرکت ملی بزرگسالان ایالاتمتحده آمریکا و 9,244 دانش آموزانی که از یک نمونه ملی از 320 مدرسه انتخاب شدهبودند , شرکت داشتند . این نظرسنجی از فوریه 2001 تا ژانویه 2004 مورد بررسی قرار گرفت . اختلالات ذهنی DSM - IV با استفاده از نسخه تغییر یافته سازمان بهداشت جهانی ترکیب یافته سازمان بهداشت جهانی مورد ارزیابی قرار گرفت .
بررسی عدم پاسخ :
نرخ کلی پاسخ نوجوانان برابر با 24.4 درصد است . این امر از نرخ non 14.1 % در نمونه خانوار , معادل 18.2 درصد در نمونه مدرسه کور شده , و 77.7 درصد در نمونه مدرسه کور شده تشکیل شدهاست . عدم واکنش به میزان زیادی به دلیل امتناع ( 21.3 % ) بود , که در خانواده و نمونههای مدرسه کور شده به ترتیب از والدین به جای نوجوانان ( 72.3 % و 81.0 % ) حاصل شد . تعداد امتناعها در نمونه مدرسه کور , در مقایسه , تقریبا به طور کامل ( 98.1 % ) از پدر و مادر که موفق به بازگشت کارت راضی به امضا شده بودند, انجام شد .
اختلال دوقطبی
تعریف
اختلال دوقطبی که گاهی به اختلال افسردگی دچار اختلال میشود , با تغییرات هیجانی در حالت روحی , انرژی و فعالیت مشخص میشود که توانایی فرد برای انجام وظایف روزمره را تحتتاثیر قرار میدهد . این تغییرات در حالت روحی و انرژی بسیار جدیتر از فراز و نشیبهای نرمال هستند که توسط همه تجربه میشوند .
اطلاعات اضافی در مورد اختلال دوقطبی را می توان در صفحه موضوعات اجتماعی NIMH در اختلال دوقطبی یافت .
منبع سایت
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0