روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

روش‌های آماری و اندازه‌گیری اندازه‌گیری
Replication Survey ملی Comorbidity ( NCS - R )
ارزیابی و جمعیت :
The - R یک نماینده ملی ، در سطح رو به رو است ، بررسی خانوار بین فوریه ۲۰۰۱ و آوریل ۲۰۰۳ با نرخ پاسخ of % انجام شد . راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات ذهنی ، ویرایش چهارم ( DSM - IV ) با استفاده از نسخه تغییر یافته سازمان بهداشت جهانی ( WMH - CIDI ) ، یک مصاحبه تشخیصی مبتنی بر ساختار یافته که هر دو طبقه‌بندی بین‌المللی بیماری‌ها ، دهم بازبینی ، و تشخیص DSM - IV را ایجاد می‌کند مورد ارزیابی قرار گرفتند . معیارهای DSM - IV در اینجا مورد استفاده قرار گرفت . مقیاس ناتوانی Sheehan ( SDS ) معلولیت را در عملکرد نقش کاری ، نگهداری خانوار ، زندگی اجتماعی و روابط نزدیک در مقیاس ۰ - ۱۰ ارزیابی می‌کند . شرکت کنندگان برای مصاحبه اصلی بالغ بر ۹، ۲۸۲ نفر از پاسخ دهندگان غیر رسمی ، غیر رسمی و غیر رسمی بودند . هر اختلال اضطراب در زیر یک زیر نمونه از ۵، ۶۹۲ بزرگ‌سال ارزیابی شد . The - R توسط دانشگاه هاروارد هدایت شد .
بر خلاف معیارهای DSM - IV ، در DSM - R و NCS - A ، DSM فعلی - ۵ دیگر اختلال استرس پس از حادثه یا اختلال وسواس اجباری در مقوله اختلال اضطراب وجود ندارد . آن‌ها در فهرست‌های DSM۵ جدید فهرست شده‌اند .
بررسی عدم پاسخ :
در سال‌های ۲۰۰۲ - ۲۰۰۲ ، non % از پاسخ دهندگان اولیه و ۱۹.۶ درصد از پاسخ دهندگان ثانویه بودند .
دلایل برای عدم پاسخ به مصاحبه عبارتند از: امتناع از مشارکت ( ۷.۳ % از بخش اولیه ، ۶.۳ % از ثانویه ) ؛ پاسخگو بیش از حد درگیر است اما ( ۱۷.۷ % از بخش اولیه ، ۱.۷ % از ثانویه ) ؛ و واحدهای خانگی که هرگز با آن‌ها تماس گرفته نشده اند ( ۲ ) .
برای اطلاعات بیشتر ، PMID : ۱۵۲۹۷۹۰۵ و صفحه مطالعه NIMH - R را ببینید .
ضمیمه National Survey نوجوانان ( NCS - A )
ارزیابی و جمعیت :
The - A تحت یک توافقنامه هم‌کاری تحت حمایت NIMH برای برآورده کردن درخواست کنگره برای تامین اطلاعات ملی در مورد شیوع و ارتباط اختلالات روانی در بین جوانان آمریکایی اجرا شد . NCS - A یک نظرسنجی در سطح ملی از ۱۰، ۱۲۳ نوجوان ۱۳ تا ۱۸ سال در قاره آمریکا بود . این تحقیق براساس طراحی چارچوب دوگانه بود که شامل ۹۰۴ شرکت بالغ از خانوارها بود که در نظرسنجی شرکت ملی بزرگسالان ایالات‌متحده آمریکا و ۹، ۲۴۴ دانش آموزانی که از یک نمونه ملی از ۳۲۰ مدرسه انتخاب شده‌بودند ، شرکت داشتند . این نظرسنجی از فوریه ۲۰۰۱ تا ژانویه ۲۰۰۴ مورد بررسی قرار گرفت . اختلالات ذهنی DSM - IV با استفاده از نسخه تغییر یافته سازمان بهداشت جهانی ترکیب یافته سازمان بهداشت جهانی مورد ارزیابی قرار گرفت .
بررسی عدم پاسخ :
نرخ کلی پاسخ نوجوانان برابر با ۲۴.۴ درصد است . این امر از نرخ non ۱۴.۱ % در نمونه خانوار ، معادل ۱۸.۲ درصد در نمونه مدرسه کور شده ، و ۷۷.۷ درصد در نمونه مدرسه کور شده تشکیل شده‌است . عدم واکنش به میزان زیادی به دلیل امتناع ( ۲۱.۳ % ) بود ، که در خانواده و نمونه‌های مدرسه کور شده به ترتیب از والدین به جای نوجوانان ( ۷۲.۳ % و ۸۱.۰ % ) حاصل شد . تعداد امتناع‌ها در نمونه مدرسه کور ، در مقایسه ، تقریبا ً به طور کامل ( ۹۸.۱ % ) از پدر و مادر که موفق به بازگشت کارت راضی به امضا شده بودند، انجام شد .
اختلال کم‌توجهی - اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی ( ADHD )
تعریف
اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی یکی از شایع‌ترین اختلالات کودکی است و می‌تواند از نوجوانی و بزرگسالی ادامه یابد . علائم عبارتند از: دشواری تمرکز و توجه ، دشواری کنترل رفتار و بیش‌فعالی ( بیش از حد فعالیت ) .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: