روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

ضمیمه National Survey نوجوانان ( NCS - A )
ارزیابی و جمعیت :
The - A تحت یک توافقنامه هم‌کاری تحت حمایت NIMH برای برآورده کردن درخواست کنگره برای تامین اطلاعات ملی در مورد شیوع و ارتباط اختلالات روانی در بین جوانان آمریکایی اجرا شد . NCS - A یک نظرسنجی در سطح ملی از ۱۰، ۱۲۳ نوجوان ۱۳ تا ۱۸ سال در قاره آمریکا بود . این تحقیق براساس طراحی چارچوب دوگانه بود که شامل ۹۰۴ شرکت بالغ از خانوارها بود که در نظرسنجی شرکت ملی بزرگسالان ایالات‌متحده آمریکا و ۹، ۲۴۴ دانش آموزانی که از یک نمونه ملی از ۳۲۰ مدرسه انتخاب شده‌بودند ، شرکت داشتند . این نظرسنجی از فوریه ۲۰۰۱ تا ژانویه ۲۰۰۴ مورد بررسی قرار گرفت . اختلالات ذهنی DSM - IV با استفاده از نسخه تغییر یافته سازمان بهداشت جهانی ترکیب یافته سازمان بهداشت جهانی مورد ارزیابی قرار گرفت .
بررسی عدم پاسخ :
نرخ کلی پاسخ نوجوانان برابر با ۲۴.۴ درصد است . این امر از نرخ non ۱۴.۱ % در نمونه خانوار ، معادل ۱۸.۲ درصد در نمونه مدرسه کور شده ، و ۷۷.۷ درصد در نمونه مدرسه کور شده تشکیل شده‌است . عدم واکنش به میزان زیادی به دلیل امتناع ( ۲۱.۳ % ) بود ، که در خانواده و نمونه‌های مدرسه کور شده به ترتیب از والدین به جای نوجوانان ( ۷۲.۳ % و ۸۱.۰ % ) حاصل شد . تعداد امتناع‌ها در نمونه مدرسه کور ، در مقایسه ، تقریبا ً به طور کامل ( ۹۸.۱ % ) از پدر و مادر که موفق به بازگشت کارت راضی به امضا شده بودند، انجام شد .
اختلال ذهنی
تعریف
هر اختلال روحی ، دسته‌ای از بیماری‌های روانی را نشان می‌دهد که در آن مشکل اساسی در ابتدا بر وضعیت احساسی پایدار فرد تاثیر می‌گذارد ( حالت آن‌ها ) .
اطلاعات اضافی در مورد برخی از این اختلالات را می‌توان در صفحات موضوع سلامت NIMH ، اختلال دوقطبی ، و اختلال عاطفی فصلی یافت .
شیوع اختلالات ذهنی در میان بزرگسالان :
براساس داده‌های مصاحبه تشخیصی از نمونه‌های نظرسنجی Comorbidity National ( NCS - R ) ، شکل ۱ شیوع هر اختلال خلقی را در میان بزرگسالان ۱۸ ساله یا مسن‌تر نشان می‌دهد . ۱
برآورد می‌شود که ۹.۷ درصد از بزرگسالان آمریکا در سال گذشته اختلال روحی داشته باشند .
شیوع سال گذشته هر اختلال خلقی در میان بزرگسالان برای زنان ( ۱۱.۶ درصد ) نسبت به مردان ( ۷.۷ درصد ) بیشتر است .
حدود ۲۱.۴ % از بزرگسالان آمریکا در برخی از زمان در زندگی خود دچار اختلال روحی شده‌اند . ۲
هر گونه اختلال ذهنی با Impairment در میان بزرگسالان
همانطور که در شکل ۲ نشان‌داده شده‌است ، از بزرگسالان با هر اختلال روحی در سال گذشته ، درجه اختلال از ملایم تا جدی متغیر است . Impairment براساس مقیاس ناتوانی Sheehan مشخص شد . ۳
An درصد تخمین زده شده‌است که ۴۵.۰ درصد اختلال جدی دارند و ۱۵.۰ درصد اختلال خفیف داشته‌است .
شکل ۲
شدت هر گونه اختلالات ذهنی در بین بزرگسالان ایالات‌متحده ( ۲۰۰۱ - ۲۰۰۳ )
داده‌ها از Replication بررسی Comorbidity ملی ( NCS - R )
Mild۱۵ . ۰ % Mild۱۵ . % ۰
Moderate۴۰ . ۰ % Moderate۴۰ . % ۰
Serious۴۵ . ۰ % Serious۴۵ . % ۰
شدت هر گونه اختلالات ذهنی در بین بزرگسالان ایالات‌متحده ( ۲۰۰۱ - ۲۰۰۳ )
شدت شدت
۱۵.۰ Mild
۴۰.۰ متوسط
۴۵.۰ جدی
مجموع ۱۰۰
شیوع هر اختلال ذهنی در میان نوجوانان
براساس داده‌های مصاحبه تشخیصی از ضمیمه National نوجوانان Comorbidity ( NCS - A ) ، شکل ۳ شیوع تمام اختلالات روحی بین نوجوانان بین ۱۳ تا ۱۸ سال را نشان می‌دهد .
برآورد شده که ۱۴.۳ درصد از نوجوانان دچار اختلال روحی شده باشند و برآورد می‌شود که ۱۱.۲ درصد دچار اختلال شدید شده‌است . معیارهای تشخیصی و آماری اختلالات ذهنی ، ویرایش چهارم ( DSM - IV ) برای تعیین اختلال مورد استفاده قرار گرفت .
شیوع هر اختلال خلقی در میان نوجوانان برای زنان ( ۱۸.۳ درصد ) بیشتر از مردان ( ۱۰.۵ % ) است .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: