روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

ارزیابی تشخیصی و جمعیت :
الجزیره - a تحت یک توافقنامه هم‌کاری با حمایت از کنگره برای تامین یک درخواست از کنگره برای ارائه اطلاعات ملی در مورد شیوع و ارتباط بیماری‌های روانی در میان جوانان مسلمان انجام شد . ncs - a یک بررسی ملی و رو به رو بود . روش بررسی : این پژوهش از نوع توصیفی - مقطعی بود . ~~~ جامعه آماری پژوهش شامل کلیه سرپرستان خانوار ساکن در استان مازندران بود . این تحقیق مورد بررسی قرار گرفت . اختلالات روانی dsm - iv با استفاده از نسخه تعدیل‌شده سازمان بهداشت جهانی ساخته شد .
بررسی عدم پاسخ :
به طور کلی میزان پاسخ گویان نسبت به دختران بیشتر بود . این پژوهش با استفاده از آمار توصیفی و تحلیلی و با استفاده از نرم‌افزار spss انجام شده‌است . مواد و روش‌ها : این مطالعه به صورت کارآزمایی بالینی تصادفی شده بر روی ۶۰ بیمار مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک انجام شد . در مقایسه , امتناع والدین از عدم استفاده از کارت تبریک امضای شده , تقریبا ً به طور کامل ( % % ) بود .
افسردگی اساسی
تعاریف
افسردگی اساسی یکی از شایع‌ترین اختلالات روانی در ایالات‌متحده است . برای برخی افراد , افسردگی اساسی می‌تواند منجر به اختلالاتی شدید در توانایی فرد در انجام فعالیت‌های عمده زندگی شود .
اطلاعات اضافی را می‌توان در صفحه مباحث سلامت عمومی بر روی افسردگی یافت .
داده‌های مربوط به سال گذشته که در اینجا برای بخش افسردگی اساسی ارائه شده‌است , از بررسی ملی استفاده از دارو و بهداشت می‌باشد . این مطالعه از نوع توصیفی - همبستگی است . ~~~ جامعه آماری پژوهش را کلیه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز تشکیل می‌دهند .
یک دوره دو هفته‌ای یا بیشتر طی آن افسردگی یا از دست دادن علاقه یا لذت و حداقل چهار نشانه دیگر که منعکس‌کننده تغییر در عملکرد هستند , مانند مشکلات خواب , خوردن , انرژی , تمرکز , خود - تصویر یا افکار بازگشتی مرگ یا خودکشی .
برخلاف تعریف در dsm - iv , هیچ استثنایی برای یک اپیزود افسردگی اساسی ناشی از بیماری پزشکی , داغدیدگی یا اختلالات مصرف مواد وجود ندارد .
شیوع افسردگی اساسی در بزرگسالان
مواد و روش‌ها: این مطالعه از نوع کارآزمایی بالینی تصادفی شده بود .
حدود یک میلیون بزرگ‌سال در ایالات‌متحده حداقل یک اپیزود افسردگی اساسی داشتند . این رقم 90 / 58 % کل افراد بالغ را تشکیل می‌داد .
شیوع افسردگی اساسی در زنان بزرگ‌سال بیشتر از مردان بود .
شیوع افراد بالغ مبتلا به افسردگی اساسی در بین افراد مبتلا به اختلال افسردگی اساسی بیشتر بود .
شیوع افسردگی اساسی در بین افراد بزرگ‌سال بیش‌ترین بود .
یک اپیزود افسردگی اساسی در میان بزرگسالان
یافته‌ها : نتایج نشان داد که بین دو گروه تفاوت معنی‌داری وجود دارد ( p < 0.05) . این رقم 90 / 58 % کل افراد بالغ را تشکیل می‌داد .
شکل ۲ - 6 شیوع کلی علایم افسردگی اساسی را با و بدون آسیب شدید نشان می‌دهد . افراد بزرگ‌سال مبتلا به اختلال افسردگی اساسی , اختلال شدید داشتند .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: