روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

بررسی عدم پاسخ :
نرخ کلی پاسخ نوجوانان برابر با ۲۴.۴ درصد است . این امر از نرخ non ۱۴.۱ % در نمونه خانوار ، معادل ۱۸.۲ درصد در نمونه مدرسه کور شده ، و ۷۷.۷ درصد در نمونه مدرسه کور شده تشکیل شده‌است . عدم واکنش به میزان زیادی به دلیل امتناع ( ۲۱.۳ % ) بود ، که در خانواده و نمونه‌های مدرسه کور شده به ترتیب از والدین به جای نوجوانان ( ۷۲.۳ % و ۸۱.۰ % ) حاصل شد . تعداد امتناع‌ها در نمونه مدرسه کور ، در مقایسه ، تقریبا ً به طور کامل ( ۹۸.۱ % ) از پدر و مادر که موفق به بازگشت کارت راضی به امضا شده بودند، انجام شد .
اختلالات خوردن
اختلالات خوردن ، جدی هستند و گاهی بیماری‌های مهلک هستند که باعث اختلالات شدید در رفتار خوردن فرد می‌شوند . تغذیه با غذا ، وزن بدن و شکل ممکن است به اختلال تغذیه نیز اشاره کند . اختلالات خوردن مشترک شامل اختلال تغذیه ، bulimia nervosa ، و کم‌تر شایع ، اما بسیار جدی است .
اطلاعات اضافی در مورد اختلالات خوردن را می‌توان در صفحه موضوعات سلامت NIMH در مورد تغذیه اختلالات غذایی یافت .
تعاریف
اختلال در خوردن غذا
اختلال تغذیه Binge با خوردن فصلی پرخوری مشخص می‌شود که در طی آن فرد احساس از دست رفتن کنترل و درماندگی و غذا خوردن او را احساس می‌کند . بر خلاف bulimia nervosa ، پرخوری از پرخوری با پاک‌سازی ، ورزش بیش از حد و روزه انجام نمی‌شود . در نتیجه ، افراد مبتلا به اختلال تغذیه اغلب اضافه‌وزن دارند و یا چاق هستند .
Bulimia Nervosa
Bulimia nervosa با خوردن پرخوری ( خوردن مقادیر زیاد غذا در یک زمان کوتاه همراه با احساس فقدان کنترل ) و پس از آن نوعی از رفتار و تصفیه ( مانند استفراغ ، استفاده بیش از حد of ، یا diuretics ) ، روزه گرفتن و یا ورزش بیش از حد مشخص می‌شود . برخلاف anorexia nervosa ، افراد مبتلا به bulimia می‌توانند در محدوده نرمال برای وزن خود قرار بگیرند . اما مانند مردم با anorexia ، اغلب می‌ترسند که وزن کم کنند ، به شدت می‌خواهند وزن کم کنند ، و به شدت با اندازه و شکل بدن خود ناراضی هستند .
Anorexia Nervosa
Anorexia nervosa با کاهش شدید و مداوم در دریافت غذا منجر می‌شود که منجر به کاهش شدید وزن بدن در زمینه سن ، سکس ، و سلامت فیزیکی می‌شود؛ پی‌گیری بیرحمانه لاغری ، اعوجاج تصویر بدن و ترس شدید از به دست آوردن وزن ؛ و رفتار خوردن بسیار آشفته . بسیاری از افراد مبتلا به anorexia ، خود را به عنوان اضافه‌وزن ، حتی زمانی که دچار سو تغذیه شدید یا دچار سو تغذیه شدید هستند ، می‌بینند .
سن Onset
براساس داده‌های مصاحبه تشخیصی از نمونه‌های نظرسنجی شرکت ملی Comorbidity ( NCS - R ) ، سن متوسط شروع ۲۱ ساله برای اختلال تغذیه و ۱۸ ساله برای هر دو bulimia nervosa و anorexia nervosa بود . ۱
شیوع اختلالات خوردن در بزرگسالان:
براساس داده‌های مصاحبه تشخیصی از the - R ، داده‌ها در پایین شیوع هر نوع اختلال تغذیه بین بزرگسالان سنی ۱۸ و بالاتر را نشان می‌دهند . ۱
اختلال در خوردن غذا
شکل ۱ شیوع سال گذشته اختلال در پرخوری را در بزرگسالان نشان می‌دهد .
شیوع کلی اختلال در پرخوری ۱.۲ درصد بود .
فراوانی اختلال در پرخوری دو برابر زنان ( ۱.۶ درصد ) نسبت به مردان ( ۸ / ۸ % ) بود .
با توجه به مقیاس معلولیت در ارتباط با رفتار سال گذشته ، ۶۲.۶ % از افراد مبتلا به اختلال خوردن پرخوری اختلال ایجاد کرده و ۱۸.۵ % دچار اختلال شدید شدند .
شیوع اختلال در پرخوری ، ۲.۸ % بود .
Bulimia Nervosa
شکل ۲ شیوع سال گذشته of nervosa در بزرگسالان را نشان می‌دهد .
شیوع کلی of nervosa ۰.۳ درصد بود .
Prevalence of nervosa ۵ برابر بیشتر از مردان ( ۰.۵ درصد ) نسبت به مردان ( ۰.۱ % ) بود .
براساس مقیاس معلولیت Sheehan در ارتباط با رفتار سال گذشته ، ۷۸.۰ % از افراد مبتلا به bulimia nervosa دارای نقص و ۴۳.۹ درصد اختلال شدید داشتند .
شیوع طول عمر of nervosa ۱.۰ % بود .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: