روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

محققان برای بررسی ارتباط احتمالی بین درمان در ICU و علائم اختلالات روانی ، از مجموعا ً of بیمار که بین ساله‌ای ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳ تحت درمان قرار گرفتند ، درخواست کردند تا یک پرسشنامه را در رابطه با علائم اضطراب ، افسردگی و پس از حادثه پس از تخلیه از ICU و بعد از ۱۲ ماه پس از تخلیه ، تکمیل کنند .
نویسندگان دریافتند که بیمارانی که علائم افسردگی را گزارش کرده‌اند در طی دو سال اول پس از تخلیه از ICU از هر دلیل ( مرگ و میر ) می‌میرند تا آن‌هایی که این نشانه‌ها را گزارش نکرده اند.
دکتر پیتر Watkinson گفت : " یافته‌های ما نشان می‌دهد که افسردگی بعد از مراقبت از یک بیماری وخیم در ICU ممکن است نشانه کاهش سلامتی باشد و پزشکان باید این مساله را زمانی در نظر بگیرند که بیماران ICU را پی‌گیری می‌کنند ."
نویسندگان هشدار می‌دهند که تعمیم پذیری نتایج خارج از انگلستان ممکن است محدود باشد چون داده‌ها فقط از بیماران مستقر در انگلستان جمع‌آوری می‌شدند . علاوه بر این ، طبیعت مشاهداتی این مطالعه و وابستگی آن به داده‌های گزارش‌شده به این معنی است که به نتیجه‌گیری در مورد علت و معلول بین مراقبت از ICU و علائم اختلالات روانی اجازه نمی‌دهد .
ارتباط مغز - کامپیوتر ، افراد را قادر می‌سازد تا دستگاه‌های تبلت کنترل را کنترل کنند .
مبدا :
دانشگاه براون
خلاصه :
سه نفر از شرکت کنندگان در یک آزمایش بالینی با گپ زدن با خانواده و دوستان ، خرید آنلاین و استفاده از دیگر کاربردهای کامپیوتر تبلت ، همگی با تفکر در مورد اشاره و کلیک کردن یک موس استفاده کردند .
Tablets و دیگر دستگاه‌های پردازش تلفن همراه بخشی از زندگی روزمره هستند ، اما استفاده از آن‌ها می‌تواند برای افراد دارای معلولیت دشوار باشد . تحقیقات جدید از کنسرسیوم "BrainGate * " نشان می‌دهد که یک رابط کامپیوتر - کامپیوتر می‌تواند افراد را قادر سازد تا به طور مستقیم تنها با تفکر در مورد ایجاد حرکت مکان‌نما و بشکن زدن ، به طور مستقیم یک ابزار تبلت خارج از the را راه‌اندازی کنند .
در مطالعه‌ای که در روز ۲۱ نوامبر در PLOS یک ، سه شرکت‌کننده در آزمایش بالینی با tetraplegia منتشر شد ، هر کدام از آن‌ها از the BrainGate BCI استفاده می‌کردند که فعالیت عصبی را مستقیما ً از یک سنسور کوچک که در قشر موتور قرار داشت ، ثبت می‌کردند ، از جمله ایمیل ، چت ، پخش موسیقی و برنامه‌های اشتراک گذاری ویدیو . شرکت کنندگان با خانواده ، دوستان ، اعضای تیم تحقیق و شرکت کنندگان هم‌کار خود مصاحبه کردند . آن‌ها وب را تمیز می‌کنند ، آب و هوا را بررسی می‌کنند و به صورت آنلاین خرید می‌کنند . یکی از شرکت کنندگان که یک موسیقی‌دان بود ، ماهی کوچکی از " قصیده شادی " را در یک رابط پیانوی دیجیتال نواخت .
دکتر Jaimie هندرسون ، یکی از نویسندگان ارشد این مقاله و یک جراح اعصاب دانشگاه استنفورد ، گفت : " برای سال‌ها ، هم‌کاری BrainGate برای توسعه علوم اعصاب و دانش آموزان تلاش کرده‌است تا افرادی که توانایی‌های حرکتی را برای کنترل دستگاه‌های خارجی از دست داده‌اند ، تنها با تفکر درباره حرکت دست یا دست خودشان ، کنترل کنند . شگفت‌انگیز بود که ببینیم شرکت کنندگان خودشان را بیان می‌کنند یا فقط آهنگی را پیدا می‌کنند که می‌خواهند بشنوند ."
investigational BrainGate BCI شامل یک ایمپلنت به اندازه یک نوزاد است که سیگنال‌های مربوط به حرکات مورد نظر تولید شده در قشر موتور brain's را شناسایی می‌کند . سپس آن سیگنال‌ها به دستگاه‌های خارجی رمز گشایی و مسیریابی می‌شوند . محققان BrainGate و دیگر گروه‌ها با استفاده از فن‌آوری‌های مشابه نشان داده‌اند که این دستگاه می‌تواند مردم را قادر سازد تا با وجود از دست دادن توانایی‌های حرکتی از بیماری و آسیب ، دست به دست هم دهند یا کنترل بدن خود را به دست آورند . این مطالعه از هم‌کاری شامل دانشمندان ، مهندسین و پزشکان از موسسه برون University's کارنی ، موسسه علوم مغز ، بیمارستان عمومی امور خارجه ( PVAMC ) ، بیمارستان عمومی ماساچوست ( MGH ) و دانشگاه استنفورد است .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: