روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

یک مطالعه تحقیقات بالینی چیست ؟
یک مطالعه تحقیقاتی بالینی اغلب یک آزمایش بالینی یا یک پروتکل نامیده می‌شود . همه مطالعات علمی هستند که در آن افراد در این تحقیق شرکت می‌کنند . تحقیقات بالینی اهداف زیادی مثل توسعه درمان‌های جدید ، شناسایی علل بیماری‌ها ، مطالعه روندها و یا ارزیابی روش‌های ژنتیکی مرتبط با یک بیماری دارد . برخی از انواع مطالعات تحقیقاتی به تغییرات در درمان سلامت روانی فعلی نیاز ندارند .
چرا در یک مطالعه تحقیقاتی مشارکت داشته باشید؟
مردم به دلایل متعدد در تحقیق شرکت می‌کنند . برخی امیدوارند بتوانند پیشرفته‌ترین درمان را در اختیار بگیرند در حالی که برخی دیگر می‌خواهند به کشف علمی کمک کنند . تحقیقات بهترین امید ما برای درک و درمان بیماری‌های روانی است . به لطف داوطلبان ، محققان در حال یادگیری بیشتر در مورد علل اختلالات ذهنی هستند و روش‌های جدیدی برای درمان و پیش‌گیری از بیماری‌ها یافته‌اند .
چه نوع مطالعات تحقیقاتی در حال انجام است ؟
مطالعات غیر درمانی
screenings و ارزیابی‌های دقیق ، وظایف کامپیوتری ، تصویربرداری عصبی ، تصویربرداری مغزی ، بیماری‌های واگیردار و طولی ، همگی نمونه‌هایی از مطالعات غیر درمانی هستند .
مطالعات درمانی
این مطالعات اثربخشی روش‌های استاندارد یا تجربی ، رویه‌ها یا مداخلات را مورد آزمایش قرار می‌دهند . برخی درمان‌های متفاوتی را مقایسه می‌کنند در حالی که برخی دیگر یک درمان را با a مقایسه می‌کنند . در برخی موارد ، پس از تکمیل مطالعات ، شرکت کنندگان در هنگام بازگشت به جامعه مراقبت‌های پی‌گیری کوتاه‌مدت را دریافت می‌کنند .
مطالعات ژنتیکی
این ویژگی‌ها نشان می‌دهند که چگونه ژن‌ها به اختلالات ذهنی مربوط می‌شوند و ممکن است شامل اهدای یک نمونه خون یا بافت باشند .
مطالعات خانوادگی
اینها مطالعاتی هستند که هدف از آن کشف الگوهای اختلالات در بین خانواده‌ها هستند و ممکن است شامل تصویربرداری مغزی یا مطالعات ژنتیکی شوند .
مطالعات تصویرسازی مغز
این ها ممکن است شامل PET - MRI ، MRI ، fMRI ، MRS ، یا MEG مغزی شوند .
چه کسی می‌تواند در تحقیق شرکت کند ؟
هر مطالعه تحقیقات بالینی الزامات متفاوتی دارد که مشخص می‌کند که آیا یک فرد بزرگ‌سال یا بزرگ‌سال می‌تواند در آن شرکت کند . این الزامات " شمول " و " حذف " نامیده می‌شوند . این معیارها برای کمک به محققان برای شناسایی شرکت‌کنندگان مطالعه مناسب مورد استفاده قرار می‌گیرند . شرکت کنندگان بالقوه با تلفن و / یا فرد مصاحبه می‌شوند تا مشخص کنند که آیا معیارهای واجد شرایط را برآورده می‌کنند یا خیر. برای شرکت کنندگان کودک ، اجازه والدین لازم است .
تعهد زمانی چیست ؟
تعهد زمان با هر مطالعه متفاوت است . برخی مطالعات یک یا چند ساعت طول می‌کشند در حالی که مطالعات دیگر از یک شب اقامت در بیمارستان تا یک یا چند ماه دیگر متفاوت است . برخی مطالعات دیگر را می‌توان با تلفن و یا در خانه انجام داد .
یک نفر چگونه در یک مطالعه ثبت‌نام می‌کند ؟
اگر به یکی از مطالعات ما علاقمند هستید ، از آن بازدید کنید : در یک مطالعه عضو شوید .
حق شرکت کنندگان چیست ؟
قبل از ثبت‌نام در یک مطالعه ، تمام داوطلبان در طی یک فرآیند رضایت آگاهانه جزییات مطالعه ، از جمله ریسک‌ها و منافع را ارایه می‌دهند . دفتر رئیس بالینی نیز به عنوان یک حفاظت برای حفاظت از حقوق شرکت کنندگان و پاسخ به سوالات ، یک تیم از متخصص بالینی دارد که بر مشارکت تحقیقاتی برخی از داوطلبان نظارت دارند . تمام شرکت کنندگان حق دارند در هر زمانی از تحقیق کناره‌گیری کنند .
مطالعات انجام‌شده در کجا انجام شده‌است ؟
اکثر مطالعات تحقیقاتی ما در مرکز بالینی NIH در Bethesda مریلند انجام شده‌است . برخی مطالعات وجود دارند که در آن‌ها داوطلبان می‌توانند از خانه شرکت کنند .
هزینه شرکت چقدر است ؟
هیچ هزینه‌ای برای مشارکت وجود ندارد .
آیا جبران خسارت وجود دارد ؟
غرامت برای برخی مطالعات در دسترس است . سفر و حمل و نقل ممکن است برای شرکت کنندگان در برخی مطالعات بازپرداخت شود .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: