روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

بزرگسالان مسن‌تر و بهداشت روانی
مرور
برای فرد مسن‌تر با نشانه‌های افسردگی مهم است که درمان را به عنوان یک فرد جوان‌تر به دنبال داشته باشد. تاثیر افسردگی بر سلامت در بزرگسالان مسن‌تر می‌تواند شدید باشد : تحقیقات زیادی گزارش داده‌اند که افسردگی در افرادی با شرایطی مانند بیماری‌های قلبی ، دیابت و سکته در ارتباط است . افسردگی می‌تواند درمان این شرایط را پیچیده کند ، از جمله استفاده از آن برای کسی که مراقب او باشد - یا خودش و برای درمان در صورت نیاز . در بزرگسالان مسن‌تر ، افسردگی را می‌توان به عنوان ضعف نادیده گرفت ، یا ممکن است به عنوان نتیجه اجتناب‌ناپذیر تغییرات زندگی ، بیماری‌های مزمن و ناتوانی در نظر گرفته شود . تشخیص نشانه‌ها و دیدن یک پزشک بهداشتی اولین قدم برای درمان است ، که می‌تواند تفاوت واقعی در کیفیت زندگی فرد ایجاد کند .
علائم هشدار
تغییرات در حالت روحی ، سطح انرژی و اشتها
احساس بازگشت به منزل و یا داشتن احساس ناراحتی در احساسات مثبت
خوابیدن یا خوابیدن بیش از حد
سختی تمرکز ، احساس بی‌قراری و یا لبه
نگرانی افزایش‌یافته و یا احساس استرس
عصبانیت ، عصبانیت و عصبانیت
سردردهای مداوم ، مشکلات هاضمه ، یا درد
نیاز به الکل یا مواد مخدر
اندوه یا ناامیدی
افکار مغشوش کننده
احساس بازگشت به منزل و یا داشتن احساس ناراحتی در احساسات مثبت
تعامل در فعالیت‌های پرخطر
طرز فکر کردن و یا رفتار وسواسی
افکار و یا رفتارهایی که با کار ، خانواده و یا زندگی اجتماعی تداخل دارند
تفکر غیر معمول و یا رفتارهایی که به افراد دیگر مربوط می‌شود
زنان و بهداشت روانی
مرور
اختلالات ذهنی می‌تواند بر زنان و مردان متفاوت باشد . برخی از اختلالات در زنان مانند افسردگی و اضطراب شایع است . همچنین انواع ویژه‌ای از افسردگی وجود دارد که مختص زنان هستند . برخی از زنان ممکن است علائم اختلالات ذهنی در زمان تغییر هورمون ، مانند افسردگی perinatal ، اختلال premenstrual premenstrual و افسردگی مرتبط با آن را تجربه کنند . هنگامی که این بیماری به اختلالات ذهنی دیگر مانند اسکیزوفرنی و اختلال دو قطبی مربوط می‌شود ، تحقیق تفاوت‌هایی را در نرخ‌ها پیدا نکرده است که مردان و زنان این بیماری‌ها را تجربه می‌کنند . اما زنان ممکن است این بیماری‌ها را متفاوت تجربه کنند - علائم خاصی ممکن است در زنان رایج‌تر از مردان باشد ، و البته این بیماری می‌تواند تحت‌تاثیر جنسیت فرد قرار گیرد . پژوهشگران تنها در حال حاضر شروع به مسخره کردن عوامل بیولوژیکی و روانی مختلفی کرده‌اند که ممکن است بر سلامت روانی زنان و هم مردان تاثیر بگذارد .
علائم هشدار
زنان و مردان می‌توانند بیشتر اختلالات ذهنی و شرایط را گسترش دهند، اما ممکن است علائم متفاوتی را تجربه کنند . برخی نشانه‌ها عبارتند از:
اندوه مداوم و یا احساس ناامیدی
تجاوز به الکل و / یا مواد مخدر
تغییرات شدید در عادات غذایی و یا خواب
میل و / یا تغییرات وزن
انرژی باد یا خستگی
ترس بیش از حد و یا نگرانی
دیدن و یا شنیدن چیزهایی که وجود ندارند
حالت‌های بسیار بالا و پایین
سردرد ، سردرد ، یا مشکلات هاضمه بدون دلیل روشن
Irritability
کناره‌گیری اجتماعی
اندیشه خودکشی
اختلالات روانی می‌توانند درمان شوند : اگر مطمئن نیستید کجا برای کمک مراجعه کنید ، از پزشک خانوادگی تان سوال کنید و یا به کمک NIMH برای صفحه وب بیماری روانی مراجعه کنید . پرسیدن سوالات و ارائه اطلاعات به پزشک و ارائه دهندگان دیگر می‌تواند باعث بهبود دقت شما شود. صحبت کردن با پزشک باعث ایجاد اعتماد می‌شود و منجر به نتایج بهتر ، کیفیت ، ایمنی و رضایت می‌شود . برای نکاتی در وب سایت موسسه تحقیقات و کیفیت خدمات بهداشتی مراجعه کنید .
اگر شما یا فردی که می‌شناسید در یک بحران است ، سریعا ً کمک بگیرید . شما می‌توانید با ۹۱۱ تماس بگیرید یا خط پیش‌گیری از خودکشی ملی در ۱.۸۰۰.۲۷۳.TALK ( ۸۲۵۵ ) .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: