روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

شراکت جدید : Clinicians و مهندسین
محققان دریافته اند که این مداخلات در زمانی موثر هستند که افرادی مانند آن‌ها درگیر هستند و می‌خواهند به استفاده از آن‌ها ادامه دهند . برنامه‌های بهداشت رفتاری نیاز به ترکیب مهارت‌های مهندسین برای ایجاد یک app خوب برای استفاده و سرگرم‌کننده بودن با مهارت‌های متخصص بالینی برای ارائه گزینه‌های موثر درمان است .
محققان و مهندسین نرم‌افزار برنامه‌هایی را در حال توسعه و آزمایش برنامه‌هایی هستند که هر چیزی را از مدیریت داروها برای آموزش مهارت‌های مقابله‌ای برای پیش‌بینی زمانی که ممکن است فردی به کمک عاطفی بیشتری نیاز داشته باشد ، انجام می‌دهند . برنامه‌های مداخله‌ای ممکن است به فردی کمک کند که سیگار کشیدن، مدیریت علایم ، یا غلبه بر اضطراب ، افسردگی ، اختلال استرس پس از حادثه یا بیخوابی را تحمل کند . در حالی که برنامه‌های کاربردی بیشتر جذاب و کاربر پسند هستند ، هنوز اطلاعات زیادی در مورد اثربخشی آن‌ها وجود ندارد .
ارزیابی برنامه‌های کاربردی
هیچ هیات بازبینی ، چک لیست ، یا قوانین مورد قبول زیادی برای انتخاب یک برنامه سلامت روانی وجود ندارد . بیشتر برنامه‌ها برای حمایت از ادعاهای خود تحقیق نمی‌کنند و بعید به نظر می‌رسد که هر برنامه سلامت روانی از طریق یک آزمایش تحقیقاتی کنترل‌شده و کنترل‌شده تا تاثیرگذاری را تست کند . یکی از دلایل آن این است که آزمایش روند کندی است و فن‌آوری به سرعت تکامل می‌یابد . زمانی که یک app از طریق آزمایش علمی دقیق انجام شده‌است ، ممکن است تکنولوژی اصلی منسوخ شده‌باشد .
در حال حاضر ، هیچ استاندارد ملی برای ارزیابی اثربخشی صدها برنامه سلامت روانی وجود ندارد . مصرف کنندگان باید در مورد اعتماد به برنامه محتاط باشند . با این حال ، چند پیشنهاد برای پیدا کردن یک app وجود دارد که ممکن است برای شما کارساز باشد :
از یک ارائهکننده خدمات مراقبت سلامت برای یک توصیه سوال کنید . برخی ارائه دهندگان بزرگ‌تر ممکن است چندین app ارائه کرده و داده‌ها را در مورد استفاده از آن‌ها جمع‌آوری کنند .
بررسی کنید که آیا این app توصیه‌هایی را به شما پیشنهاد می‌کند که اگر علائم بدتر شوند یا یک وضعیت اورژانسی روانی وجود داشته باشد .
تصمیم بگیرید که برنامه‌ای می‌خواهید که کاملا ً خودکار باشد یا یک app که فرصت‌هایی برای ارتباط با یک فرد آموزش‌دیده ارایه می‌دهد .
برای اطلاعات درباره توسعه دهنده برنامه جستجو کنید . آیا می‌توانید اطلاعات مفیدی در مورد اعتبار و تجربه او پیدا کنید ؟
از logos گمراه‌کننده آگاه باشید . موسسه ملی بهداشت روانی توسعه‌نیافته است و هیچ برنامه‌ای را تایید نمی‌کند . با این حال ، برخی از توسعه دهندگان برنامه، به طور غیرقانونی از لوگوی NIMH برای بازاریابی محصولاتشان استفاده کرده‌اند .
جستجوی PubMed PubMed ارایه‌شده توسط کتابخانه ملی پزشکی ( http: / /www.ncbi.nlm.nih.gov / pubmed /). این منبع شامل مقالاتی در گستره وسیعی از موضوعات تحقیقاتی از جمله توسعه برنامه سلامت روانی است .
اگر هیچ اطلاعاتی در مورد یک app خاص وجود ندارد ، چک کنید که آیا براساس یک روش درمانی است که مورد آزمایش قرار گرفته‌است یا خیر . برای مثال ، تحقیقات نشان داده‌اند که درمان رفتاری مبتنی بر اینترنت ( CBT ) به اندازه اختلالات مرسوم برای اختلالات مانند افسردگی ، اضطراب ، اضطراب اجتماعی و اختلال اضطراب موثر است .
امتحان کن . اگر به یک app علاقه‌مند هستید ، آن را برای چند روز امتحان کنید و تصمیم بگیرید که استفاده از آن آسان است ، توجه خود را جلب کنید ، و اگر می‌خواهید از آن استفاده کنید . یک app تنها در صورتی موثر است که کاربرانی را نگه دارد که هفته‌ها یا ماه‌ها درگیر باشند .
نقش NIMH در تکنولوژی مداخله سلامت روانی چیست ؟
NIMH و FY۲۰۱۵ در بین FY۲۰۰۹ و FY۲۰۱۵ ، به مجموع ۴۴۵ میلیون دلار کمک به فن‌آوری بهبود سلامت روانی را اعطا کردند . این کمک‌های مالی برای مطالعه مداخلات مبتنی بر کامپیوتر طراحی‌شده برای پیش‌گیری یا درمان اختلالات روانی روانی بودند .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: