روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

مقدمه : برخی نگران هستند که اگر یک برنامه یا برنامه وعده‌های بیشتری نسبت به تحویل آن بدهد , مصرف کنندگان ممکن است از درمان‌های موثرتر دیگری دوری کنند .
رونده‌ای فعلی در توسعه برنامه
تیم‌های تحقیقاتی و مهندسی خلاق مهارت‌های خود را برای رسیدگی به طیف وسیعی از نگرانی‌های سلامت روانی ترکیب می‌کنند . برخی از حوزه‌های محبوب توسعه برنامه کاربردی عبارتند از:
برنامه‌های خودمدیریتی
" خودمدیریتی " به این معنی است که کاربر اطلاعات را در برنامه کاربردی قرار می‌دهد تا app بتواند بازخوردی ارائه کند . برای مثال , کاربر ممکن است از برنامه کاربردی برای ایجاد ابزاری برای مدیریت استرس , اضطراب یا مشکلات خواب استفاده کند . برخی از نرم‌افزارها می‌توانند از تجهیزات اضافی برای ردیابی ضربان قلب , الگوهای تنفسی , فشار خون , و غیره استفاده کنند و به ردیابی پیشرفت کاربر و دریافت بازخورد کمک کنند .
برنامه‌هایی برای بهبود مهارت‌های تفکر
برنامه‌هایی که به کاربر در اصلاح شناختی کمک می‌کنند ( مهارت‌های تفکر پیشرفته ) امیدوارکننده هستند . این برنامه‌ها اغلب به سمت افرادی با بیماری‌های روانی جدی قرار می‌گیرند .
برنامه‌های آموزش مهارت
برنامه‌های آموزش مهارت ممکن است بیشتر شبیه بازی باشند تا دیگر برنامه‌های سلامت روانی . کاربر ممکن است یک ویدئوی آموزشی در مورد مدیریت اضطراب یا اهمیت حمایت اجتماعی را مشاهده کند . سپس , کاربر ممکن است چند استراتژی جدید برای امتحان انتخاب کند و سپس از app برای پی‌گیری چگونگی انجام این مهارت‌ها استفاده کند .
مدیریت بیماری , پشتیبانی پشتیبانی
این نوع تکنولوژی app پشتیبانی بیشتری را با اجازه دادن به کاربر برای تعامل با انسان دیگر می‌افزاید . این برنامه ممکن است به کاربر کمک کند تا با پشتیبانی نظیر ارتباط برقرار کند یا ممکن است اطلاعات را به ارایه‌دهنده خدمات درمانی آموزش دهد که می‌تواند گزینه‌های راهنمایی و درمانی ارائه کند . محققان در تلاشند تا بدانند که افراد تعامل انسانی چقدر برای درمان‌های مبتنی بر برنامه نیاز دارند تا موثر واقع شوند .
ردیابی علایم غیر فعال
بسیاری از تلاش‌ها در حال توسعه برنامه‌های کاربردی است که می‌توانند داده‌ها را با استفاده از حسگرهای ساخته‌شده در گوشی‌های هوشمند جمع‌آوری کنند . این سنسورها می‌توانند الگوهای حرکتی , تعاملات اجتماعی ( مانند تعداد متن‌ها و تماس‌های تلفنی ) , رفتار در زمان‌های مختلف روز , لحن صدا و سرعت را ضبط کنند . در آینده , اپلیکیشن ها ممکن است قادر به تحلیل این داده‌ها برای تعیین وضعیت واقعی ذهن کاربر باشند . چنین برنامه‌هایی ممکن است قادر به تشخیص تغییرات در الگوهای رفتاری باشند که یک اپیزود روحی مانند شیدایی , افسردگی یا روان‌پریشی قبل از وقوع آن نشان می‌دهند . یک برنامه ممکن است جایگزین یک متخصص بهداشت روانی نشود , اما ممکن است هنگامی که مشتری به توجه بیشتر نیاز دارد , مراقب مراقبان باشد . هدف ایجاد برنامه‌هایی است که از طیف وسیعی از کاربران پشتیبانی کنند , از جمله آن‌هایی که بیماری‌های روانی جدی دارند.
جمع‌آوری داده‌ها
برنامه‌های جمع‌آوری داده‌ها می‌توانند داده‌ها را بدون کمک کاربر جمع‌آوری کنند . دریافت اطلاعات از تعداد زیادی فرد در یک زمان می‌تواند درک محققان از سلامت روان را افزایش دهد و به آن‌ها در توسعه مداخلات بهتر کمک کند .
تحقیق از طریق گوشی‌های هوشمند ?
مطالعه روشن و روشن مطالعه , نشان داد که تحقیق از طریق گوشی‌های هوشمند در حال حاضر یک واقعیت است . مطالعه روشن به این دلیل قابل‌توجه بود که از تکنولوژی برای انجام مداخلات درمانی و همچنین انجام آزمایش تحقیقاتی استفاده می‌کرد . به عبارت دیگر , تیم تحقیقاتی از فن‌آوری برای جذب , نمایش , ثبت‌نام , درمان و ارزیابی شرکت کنندگان استفاده کرد . این مورد به خصوص بسیار هیجان‌انگیز بود , زیرا مطالعه نشان داد که فن‌آوری می‌تواند یک روش موثر برای آزمایش آزمایشی برای تیمارهای جدید باشد , و اینکه این تیمارها باید درگیر شوند .
مشارکت جدید : پزشکان و مهندسان
محققان دریافته اند که مداخلات بسیار موثر هستند زمانی که افراد مانند آن‌ها درگیر هستند و می‌خواهند به استفاده از آن‌ها ادامه دهند . برنامه‌های سلامت رفتاری نیاز به ترکیب مهارت‌های مهندسان برای استفاده آسان و سرگرم‌کننده با مهارت‌های بالینی برای ارائه گزینه‌های درمانی موثر دارند .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: