روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

تکنولوژی و آینده درمان سلامت روانی
مقدمه
تکنولوژی یک مرز جدید در حمایت از سلامت روانی و جمع‌آوری داده‌ها ایجاد کرده‌است . ابزارهای موبایل مانند تلفن‌های همراه ، تلفن‌های هوشمند و تبلت ‌ها به مردم ، پزشکان و محققان راه‌های جدیدی برای دسترسی به کمک ، نظارت بر پیشرفت و افزایش درک رفاه ذهنی ارائه می‌دهند .
حمایت از سلامت روانی همراه می‌تواند بسیار ساده اما موثر باشد . برای مثال ، هر کسی که توانایی ارسال یک پیام متنی را داشته باشد می‌تواند با یک مرکز بحران ارتباط برقرار کند . تکنولوژی جدید نیز می‌تواند به یک app بسیار پیچیده برای تلفن‌های هوشمند یا تبلت تبدیل شود . چنین برنامه‌هایی ممکن است از سنسورهای ساخته‌شده از دستگاه برای جمع‌آوری اطلاعات بر روی الگوهای رفتاری معمول کاربر استفاده کنند . اگر این app تغییر رفتار را شناسایی کند ، ممکن است سیگنالی فراهم کند که به کمک قبل از وقوع یک بحران نیاز باشد . برخی برنامه‌ها برنامه‌های تنهایی هستند که وعده بهبود حافظه و یا مهارت‌های تفکر را می‌دهد . دیگران به کاربر در ارتباط با یک مشاور مشاور یا متخصص مراقبت‌های بهداشتی کمک می‌کنند .
هیجان در مورد طیف وسیعی از فرصت‌ها منجر به ترکیدن برنامه توسعه برنامه شده‌است . هزاران برنامه سلامت روانی موجود در فروشگاه آی تیونز و آندروید وجود دارد و هر ساله این تعداد در حال افزایش است . با این حال ، این مرز فن‌آوری جدید شامل عدم اطمینان زیادی است . مقررات بسیار کمی در صنعت و اطلاعات بسیار کمی در مورد اثربخشی برنامه وجود دارد ، که می‌تواند مشتریان را به شگفتی وا دارد که چه برنامه‌هایی باید به آن‌ها اعتماد کنند .
قبل از تمرکز بر روی وضعیت علم و جایی که ممکن است منجر شود، مهم است که به مزایا و معایب گسترش درمان سلامت روانی و تحقیق در دنیای موبایل نگاه کنید .
مزایا و معایب برنامه‌های کاربردی سلامت روانی
متخصصان معتقدند که این فن‌آوری پتانسیل زیادی برای مشتریان و متخصصان بالینی دارد . چند مورد از مزایای مراقبت‌های همراه عبارتند از:
سهولت : درمان می‌تواند در هر زمانی و هر جایی ( مثلا در خانه در وسط شب یا بر روی یک اتوبوس در راه کار ) انجام شود و ممکن است برای کسانی که با انتصاب‌های فردی دچار مشکل شده‌اند ، ایده‌آل باشد .
Anonymity : مشتریان می‌توانند بدون درگیر کردن افراد دیگر به دنبال گزینه‌های درمان باشند .
یک مقدمه برای درمان : فن‌آوری می‌تواند اولین قدم خوب برای کسانی باشد که از مراقبت سلامت روانی در گذشته خودداری کرده‌اند .
هزینه پایین : برخی برنامه‌ها رایگان یا هزینه کمتری نسبت به مراقبت‌های سنتی دارند .
خدمات به افراد بیشتری : فن‌آوری می‌تواند به ارائه دهندگان خدمات بهداشت روانی برای ارائه درمان به مردم در مناطق دور افتاده و یا برای افراد زیادی در زمان نیاز ناگهانی ( برای مثال ، به دنبال یک بلای طبیعی یا حمله تروریستی ) کمک کند .
سود : برخی تکنولوژی‌ها بیش از روش‌های سنتی درمان هستند ، که ممکن است مشتریان را به ادامه درمان تشویق کند .
خدمات ۲۴ ساعته : فن‌آوری می‌تواند نظارت بر ساعت و یا پشتیبانی مداخله را فراهم کند .
سازگاری : فن‌آوری می‌تواند یک برنامه درمانی مشابه را برای همه کاربران ارائه کند .
پشتیبانی : فن‌آوری می‌تواند با گسترش یک جلسه در شخص ، تقویت مهارت‌های جدید و ارائه پشتیبانی و نظارت ، درمان سنتی را تکمیل کند .
این دوره جدید از فن‌آوری سلامت روانی فرصت‌های بزرگی را ارایه می‌دهد ، اما نگرانی‌هایی نیز ایجاد می‌کند . مقابله با مشکلات بالقوه بخش مهمی از حصول اطمینان از این است که برنامه‌های جدید مزایایی را بدون ایجاد آسیب ایجاد می‌کنند . به همین دلیل است که جامعه بهداشت روانی و توسعه دهندگان نرم‌افزار بر روی آن تمرکز می‌کنند :
اثربخشی : بزرگ‌ترین نگرانی با مداخلات تکنولوژیکی به دست آوردن مدرک علمی از کار آن‌ها و کار کردن آن‌ها و نیز روش‌های سنتی است .
برای چه و چه چیزی : یک نگرانی دیگر درک این است که آیا برنامه‌ها برای همه افراد کار می‌کنند و برای همه شرایط سلامت روانی .
راهنمایی : هیچ استانداردی در زمینه صنعت وجود ندارد که به مصرف کنندگان کمک کند تا بدانند که آیا یک app یا سایر تکنولوژی‌های تلفن همراه موثر است یا خیر.
حریم خصوصی : Apps با اطلاعات شخصی بسیار حساس سروکار دارند ، بنابراین تصمیم گیرندگان باید بتوانند حریم خصوصی کاربران برنامه را تضمین کنند .
مقررات : این پرسش که چه کسی باید فن‌آوری سلامت روانی و داده‌هایی را که تولید می‌کند ، تنظیم و تنظیم کند ، باید پاسخ داده شود .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: