روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

چه زمانی در نظر بگیرید که به دنبال یک Therapist هستید
درمانگران سوابق و تخصص‌های تخصصی مختلفی دارند . منابعی در انتهای این ماده وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند تا در مورد اعتبارات مختلف درمانگر و منابع برای یافتن درمان به آن‌ها کمک کنید .
انواع مختلفی از روان‌درمانی وجود دارد . درمان‌های مختلفی اغلب در یک روش تثبیت‌شده ، مانند درمان رفتاری شناختی ، تغییر می‌کنند . هیچ فرآیند تایید رسمی برای psychotherapies وجود ندارد زیرا استفاده از داروها در پزشکی وجود دارد . با این حال ، برای بسیاری از درمان‌ها ، تحقیقات شامل تعداد زیادی از بیماران شواهدی ارائه کرده‌اند که درمان برای اختلالات خاص موثر است . این روش‌های درمانی مبتنی بر شواهد در تحقیقات برای کاهش علایم افسردگی ، اضطراب و اختلالات دیگر نشان‌داده شده‌است .
رویکرد خاص که یک درمانگر از آن استفاده می‌کند بستگی به شرایط درمان و آموزش و تجربه درمانگر دارد . همچنین ، درمانگر ممکن است عناصر رویکردهای مختلف را ترکیب و سازگار کند . صفحات اطلاعات بهداشتی برای اختلالات خاص در وب سایت NIMH برخی از درمان‌های مبتنی بر شواهد برای این اختلالات را فهرست می‌کنند .
یک هدف ایجاد یک پایگاه شواهد برای psychotherapies ، جلوگیری از شرایطی است که فرد برای ماه‌ها یا سال‌ها با هیچ مزیتی ، درمان را دریافت می‌کند . اگر در درمان هستید و احساس می‌کنید که بهتر نیستید ، با مشاور خود صحبت کنید، یا به پزشکان و رویکردهای دیگر نگاه کنید . هدف از درمان ، کسب آسودگی از نشانه‌ها و بهبود کیفیت زندگی است .
هنگامی که یک یا چند درمانگر ممکن را شناسایی کردید ، یک مکالمه اولیه با یک درمانگر می‌تواند به شما کمک کند تا یک ایده از نحوه ادامه درمان و اینکه آیا با درمانگر احساس راحتی می‌کنید ، به دست آورید . Rapport و اعتماد مهم هستند . بحث در مورد درمان عمیقا ً شخصی است و مهم است که شما احساس راحتی کنید و به درمانگر اعتماد کنید و به تخصص خود اعتماد داشته باشید . در نظر بگیرید که سوالات زیر را مطرح کنید :
اعتبار و تجربه درمانگر چیست ؟ آیا او تخصص دارد ؟
درمانگر با چه رویکردی به شما کمک خواهد کرد ؟ آیا او نوع خاصی از درمان را تمرین می‌کند ؟ درمانگر چه چیزی می‌تواند در مورد منطقی برای درمان و پایگاه شواهد به شما بگوید ؟
آیا درمانگر در تشخیص و درمان این گروه سنی تجربه دارد ( برای مثال ، کودک ) و شرایط خاصی که درمان در آن جستجو می‌شود ؟ اگر کودک بیمار است ، چگونه والدین در درمان مشارکت خواهند داشت ؟
اهداف درمانی چه هستند ؟ آیا درمانگر یک چارچوب زمانی خاص یا تعداد جلسات را توصیه می‌کند ؟ چگونه می‌توانید ارزیابی کنید و چه اتفاقی می‌افتد اگر شما ( یا درمانگر ) احساس کنید که احساس بهتری ندارید ؟
ایا مشغول انجام تکالیف هستید ؟
آیا داروها گزینه هستند ؟ اگر پزشک متخصص نشود ، چگونه ممکن است تجویز شود ؟
آیا جلسات ما محرمانه هستند ؟ چگونه می‌توان این مساله را تضمین کرد ؟
اگر شما به مطالعه بیشتر در مورد درمان‌های مبتنی بر شواهد علاقه دارید ، لینک‌ها را در انتهای این ماده ببینید .
Psychotherapies و سایر روش‌های درمان:
روان‌درمانی می‌تواند جایگزین دارو باشد و یا می‌تواند همراه با گزینه‌های دیگر درمان مانند دارو مورد استفاده قرار گیرد . انتخاب برنامه درمان درست باید براساس نیازهای فردی و شرایط پزشکی و تحت مراقبت یک متخصص سلامت روانی باشد .
حتی هنگامی که دارو عوارض را تسکین می‌دهد، روان‌درمانی و سایر مداخلات می‌تواند به فرد کمک کند تا به مسائل خاص رسیدگی کند . این موارد ممکن است شامل روش‌های خود شکست دادن ، ترس‌ها ، مشکلات تعامل با افراد دیگر ، و یا برخورد با شرایط خانه و مدرسه و یا با کار باشد .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: