روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

prion اثر ماندگار بر روی حافظه می‌گذارد
 
مبدا:
 
انتشارات سلول
 
خلاصه:
 
prions یک گروه ویژه از پروتئین‌ها هستند که به عنوان منبع جنون گاوی و سایر بیماری‌های مخرب عصبی شناخته می‌شوند. با وجود این اعتبار منفی، prion ممکن است نقش‌های مهم و بسیار مثبتی در عملکرد مغز داشته باشد. محققان پیشنهاد می‌کنند که یک پروتئین prion - مانند ممکن است در eukaryotes بالاتر، از صدف دریایی روی بالا، در حافظه مشارکت داشته باشد.
 
prions یک گروه ویژه از پروتئین‌ها هستند که به عنوان منبع جنون گاوی و سایر بیماری‌های مخرب عصبی شناخته می‌شوند. با وجود این اعتبار منفی، با توجه به یک گزارش جدید در شماره ۵ فوریه سلول ژورنال، انتشار یک سلول، یک prion نیز ممکن است نقش‌های مهم و بسیار مثبتی در عملکرد مغز داشته باشد. محققان پیشنهاد می‌کنند که یک پروتئین prion - مانند ممکن است در eukaryotes بالاتر، از صدف دریایی روی بالا، در حافظه مشارکت داشته باشد.
 
 
 
Kausik Si، موسسه تحقیقات پزشکی Stowers، می‌گوید: " تداوم حافظه یک مشکل بنیادی است؛ آن‌ها زمانی اتفاق می‌افتند، اما باید به نوعی منجر به تغییراتی [ در مغز ] شوند که تا حدودی دائمی هستند."
 
 
 
این تغییرات باید توسط مولکول‌ها، از جمله پروتیین‌ها، میانجی گری شوند و این سوال این است که چگونه می‌توانید یک وضعیت پایدار را با مولکول‌های زیستی ناپایدار حفظ کنید."
 
 
 
و حالا تحقیقات انجام‌شده توسط Si در هم‌کاری با اریک Kandel، برنده جایزه نوبل، پیشنهاد می‌کند که prions ممکن است یک راه‌حل برای این مشکل باشند. prions با توانایی خود در فرض حداقل دو حالت conformational متمایز که یکی از آن‌ها رایج و self است، متمایز می‌شوند. این یعنی زمانی که یک پروتیین به حالت "prion" خود تبدیل می‌شود، این توانایی را دارد که پروتئین‌های غیر prion دیگر را به آن حالت تبدیل کند. بنابراین، زمانی که درگیر شد، "حالت prion" تجدید و پایدار است.
 
 
 
Si گفت که یافته‌ها حاکی از آن است که اثرات حافظه ممکن است به یک مکانیزم نسبتا منحصر به فرد شامل پروتئین prion مانند CPEB، Si، وابسته باشد و به یک بدن رو به رشد نشان می‌دهد که پروتئین‌ها با ویژگی‌هایی که به prions ناشی از بیماری نسبت داده می‌شوند، ممکن است نقش بزرگتری در بیولوژی داشته باشند.
 
 
 
دانشمندان مدتی است که بسیاری از پروتیین‌ها در ارگانیزم‌های نسبتا ساده‌ای مثل مخمر، که برخی از آن‌ها عملکردهای شناخته‌شده دارند، یافت می‌شوند. گزارش گروه دیگری در سلول سال گذشته نشان داد که prions در مخمر ممکن است به عنوان یک منبع مهم تنوع در طبیعت عمل کنند.
 
 
 
تیم Si's مطالعات خود را در مطالعات کرم دریایی Aplysia انجام داد که به عنوان یک مدل عنصری برای یادگیری و حافظه برای چندین دهه خدمت کرده‌است. وقتی فلس حیوانات را لمس می‌کنید، آن‌ها عقب‌نشینی می‌کنند. هنگامی که the با لمس gill و تحویل یک شوک آموزش می‌بینند، واکنش عقب‌نشینی تا یک ماه قوی‌تر می‌شود.
 
 
 
دانشمندان مدت‌ها پیش این رفتار آموخته ساده را به مجموعه‌ای خاص از نورون‌های حسی و حرکتی دنبال کردند که توسط پیک عصبی سروتونین تحریک می‌شوند. اما سیلسیم می‌خواست بهتر جزئیات ملکولی را درک کند. در یک بررسی از پروتین ها که در سیناپس ایجاد می‌شوند وقتی که سروتونین به کار برده می‌شود، he را بالا می‌برد. پس از بررسی دقیق‌تر توالی protein's، Si چیزی را داشت که او "لحظه aha" خود می‌نامد. او متوجه شد که CPEB خیلی شبیه the که دیگران در مخمر پیدا کرده بودند، به نظر می‌رسید.
 
 
 
او پیش‌تر شواهدی را گزارش کرده بود که پروتیین کرم هنگامی که وارد مخمر شد خواص prion مانند را نمایش می‌دهد. آن‌ها اکنون شواهدی را ارایه می‌دهند که این ویژگی‌ها زمانی که پروتیین در همان نقطه معمول خود بیان می‌شود، حفظ می‌شوند - نورون‌های حسی Aplysia. این پروتئین‌ها به حالت prion خود متصل می‌شوند و (مانند prions که معمولا در حضور سروتونین انجام می‌شوند)در کنار هم جمع می‌شوند. آنتی‌بادی که پروتئین prion را هدف قرار می‌دهد پایداری ارتباطات عصبی را که مبنای سلولی برای یادگیری و حافظه هستند را هدف قرار می‌دهد.
 
منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: