روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

دانشمندان ملی بهداشت (ان ان ان)بررسی می‌کنند که چگونه بیماری‌های prion مغز را از بین می‌برند، شکل جدیدی از بیماری را در موش‌ها مشاهده کرده‌اند که منجر به زوال مغز مثل بیماری‌های prion نمی‌شوند. در عوض آن شبیه به نوعی بیماری Alzheimer's انسان، amyloid cerebral است که به شریان‌های مغز آسیب می‌رساند.
 
نتایج مطالعه، گزارش‌شده توسط دانشمندان NIH در موسسه ملی بیماری‌های عفونی و عفونی (NIAID)در ژورنال آنلاین PLoS Pathogens مشابه یافته‌های دو مورد جدید گزارش‌شده بیماری prion - Straussler - Straussler - Scheinker (GSS است. دکتر بروس Chesebro، رئیس آزمایشگاه بیماری‌های ویروسی پایدار در آزمایشگاه‌های کوهستانی NIAID's راکی، گفت که این یافته نشان‌دهنده مکانیسم جدیدی از آسیب‌های مغزی ناشی از بیماری prion است.
 
بیماری‌های prion که به نام transmissible spongiform قابل انتقال نیز شناخته می‌شوند در درجه اول به مغز آسیب می‌رسانند. بیماری‌های prion شامل بیماری جنون گاوی یا گاوی bovine گاوی در گاو، scrapie در گوسفندان، sporadic متفاوت و GSS در انسان‌ها؛ و بیماری تلف کردن مزمن در گوزن‌ها، گوزن شمالی و گوزن.
 
نقش یک لنگر سلول خاص برای پروتئین prion در معمای مطالعه NIAID است. پروتیین prion معمولی از یک مولکول خاص، glycophosphoinositol (GPI)استفاده می‌کند تا به سلول‌های میزبان در مغز و دیگر اندام‌ها بسته شود. در مطالعه آن‌ها، دانشمندان NIAID بطور ژنتیکی لنگر GPI را از موش‌های آزمایشگاهی حذف کرده و مانع از سفت شدن پروتئین prion به سلول‌ها می‌شوند و در نتیجه امکان پخش آزادانه در سیال بیرون از سلول‌ها را فراهم می‌کنند.
 
سپس دانشمندان آن موش‌ها را در معرض بیماری‌های عفونی قرار دادند و آن‌ها را تا ۵۰۰ روز مشاهده کردند تا ببینند آیا بیمار شده‌اند یا خیر. محققان علائم نوعی از بیماری prion از جمله کاهش وزن، عدم تربیت، اختلالات رفتاری و عدم فعالیت را مستند کرده‌اند. اما هنگامی که آن‌ها بافت مغز را بررسی کردند، سوراخ‌های اسفنج مانند درون و اطراف سلول‌های عصبی را در سلول‌های عصبی مشاهده نکردند. در عوض، مغز شامل تجمع بزرگ of پروتیین در بیرون رگ‌های خونی در یک فرآیند بیماری به نام amyloid cerebral است که به شریان‌ها، رگ‌ها و مویرگ‌ها در مغز آسیب می‌رساند. علاوه بر این، مسیر نرمال که از طریق آن تخلیه مایع از مغز به نظر می‌رسد مسدود شده‌است.
 
مطالعه آن‌ها، دکتر Chesebro می‌گوید، نشان می‌دهد که بیماری‌های prion را می توان به دو گروه تقسیم کرد: کسانی با plaques که رگ‌های خونی مغزی و آن را بدون plaques که منجر به آسیب اسفنجی مانند آسیب به سلول‌های عصبی می‌شوند، نابود می‌کنند. دکتر Chesebro می‌گوید که حضور یا عدم حضور لنگر پروتئین prion مشخص می‌شود که کدام نوع بیماری رشد می‌کند.
 
مدل جدید موشی مورد استفاده در این مطالعه و دو مورد سامانه GSS جدید، که همچنین فاقد لنگر سلول پروتیین prion همیشگی هستند، اولین کسانی هستند که نشان می‌دهند که در بیماری‌های prion، آسیب مربوط به پلاک به رگ‌های خونی بدون آسیب اسفنجی همانند آسیب به مغز رخ می‌دهد. دکتر Chesebro می‌گوید اگر دانشمندان بتوانند یک بازدارنده برای نوع جدید بیماری prion پیدا کنند، ممکن است قادر به استفاده از همان بازدارنده برای درمان انواع مشابهی از آسیب در بیماری Alzheimer's باشند.
 
دانشمندان آژانس آزمایشگاه‌های دامپزشکی در اسکاتلند نیز در این مطالعه شرکت داشتند.
پروتئین prion در فرهنگ سلول
مبدا:
دانشکده علوم دامپزشکی نروژ
خلاصه:
بیماری مرگبار مغزی Creutzfeldt - یاکوب در انسان‌ها، جنون گاوی (گاوی - گاوی)در گوسفندان و scrapie در گوسفندان به اصطلاح بیماری‌های prion، که به موجب آن یکی از the نرمال پروتیین، پروتیین prion به شکل بیماری زا into می‌شود: PrPSc. علی‌رغم چندین سال تحقیقات گسترده، هنوز چیزی در مورد آنچه در این فرآیند اتفاق می‌افتد هنوز مشخص نیست.

منبع سایت علم روز

 





:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: