روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

مطالعه جدیدی توسط دانشمندان اسپانیایی حاکی از ارتباط علی بین شروع بیماری Creutzfeldt - ژاکوب (CJD)است که از طریق پروتیینی به نام a و جراحی عمومی ایجاد می‌شود.
 
CJD خود را به صورت موروثی، یا اشکال پراکنده، یا به دلایل نامعلومی آشکار می‌کند که بیشتر موارد را حساب می‌کند.
 
حضرت پدرو، نویسنده اصلی این مطالعه و رئیس نظارت بر نظارت بر بیماران در مرکز امراض مسری موسسه سلامت کارلوس سوم، توضیح می‌دهد: " براساس سوابق نظارتی of قابل انتقال در دو کشور اسکاندیناوی، ما امکان انتقال فرم پراکنده از CJD را از طریق جراحی عمومی مورد مطالعه قرار دادیم."
 
یافته، که اخیرا در ژورنال عصب‌شناسی منتشر شد، Neurosurgery & را نشان می‌دهد که با چند استثنا، خطر ابتلا به شکل پراکنده of، خود را دست‌کم ۲۰ سال پس از آن که عمل جراحی را تجربه کرده‌است، نشان می‌دهد.
 
De می‌گوید: " در حالی که ما این ایده را رد نمی‌کنیم که انتقال خون می‌تواند بخش ثانویه را بازی کند، داده‌ها حاکی از آن هستند که این بیماری وارد سیستم عصبی مرکزی یا محیطی می‌شود.
 
به گفته نویسندگان، این حقیقت که سوابق جراحی جراحی از اوایل دهه هفتاد در بیمارستان‌ها در سوئد انجام شده‌است و دانمارک عملیات بر روی ساکنان این کشورها را قادر می‌سازد تا با پرونده‌های of ارتباط داشته باشند، که " کیفیت فوق‌العاده‌ای را به اطلاعات و اعتبار بیشتر به یافته‌های حاصل از فقدان کلی تعصب حافظه می‌دهد."
 
چرا ایده انتقال از طریق عمل مهم است؟
 
جالب‌ترین چیز در مورد این یافته، که به یک دلیل خارجی اشاره می‌کند که می توان از آن جلوگیری کرد، این است که " ممکن است حرکتی در درک ما از ماهیت بیماری‌های دامی، مانند Alzheimer's یا Parkinson's باشد."
 
بنابراین ما ممکن است از خودمان بپرسیم که آیا انواع دیگر بیماری‌های نورون حرکتی را می توان از طریق عمل جراحی کرد و برای چند دهه پنهان کرد، مانند آن‌هایی که در آن عوامل خطر، به ویژه حرفه‌های فیزیکی و فعالیت‌های ورزشی خاص، که به احتمال زیاد منجر به جراحی می‌شوند، مشخص شده‌اند.
 
او گفت: " تشخیص اینکه یک بیماری می‌تواند در طی مراقبت‌های بهداشتی به دست آورده شود یک تایید بسیار ظریف است، چرا که برخی از خویشاوندان بیماران با CJD پراکنده ممکن است وسوسه شوند تا به دنبال جبران خسارات وارده به مقامات بهداشتی در سال‌های اخیر انتقالی باشند که در موارد فردی ثابت نخواهد شد."
 
با این وجود، most الگو که مطالعه نشان می‌دهد، اگرچه براساس چند مورد و موردی که باید در مطالعات آینده تکرار شود، این است که ظهور of حدودا ۱۰ سال پس از عملیاتی در شبکیه چشم با تجهیزات مورد استفاده مجدد رخ می‌دهد.
توالی و کلید ساختاری برای انتقال بیماری زا
مبدا:
مجله تحقیقات بالینی
خلاصه:
بیماری‌های prion، اختلالات عصبی کشنده هستند که شامل بیماری Creutzfeldt - ژاکوب در انسان‌ها و گاوی spongiform گاوی (BSE)که عموما به عنوان بیماری جنون گاوی شناخته می‌شود)در گاوها وجود دارد. داده‌های جدید تولید شده در موش‌ها، درک بیشتری از عواملی که تعیین می‌کنند چقدر برای بیماری‌های prion آسان است را فراهم می‌کند تا به گونه‌های میزبان جدید منتقل شود. این اطلاعات بینشی جدید در مورد مساله امنیت غذایی بسیار مهم فراهم می‌کند.
بیماری‌های prion، اختلالات عصبی کشنده هستند که شامل بیماری Creutzfeldt - ژاکوب (CJD)در انسان‌ها و گاوی spongiform گاوی (BSE)است که عموما به عنوان بیماری جنون گاوی شناخته می‌شود. گروهی از محققان، به رهبری Adriano Aguzzi و کریستینا Sigurdson، در UniversitatsSpital زوریخ سوییس، داده‌ها را در موش تولید کرده‌اند که درک بیشتری از عواملی را فراهم می‌کند که تعیین می‌کنند چقدر برای بیماری‌های prion به گونه‌ای که به گونه‌های میزبان جدید منتقل شوند چقدر آسان است.

منبع سایت علم روز

 





:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: