روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

تیم تحقیقاتی بین‌المللی ۸۲ زن را در این مطالعه از ۱۵ ژوئن ۲۰۱۶ تا ۲۷ ژوئن ۲۰۱۷ ثبت کرده‌است . همه این زنان در دوران بارداری در معرض Zika قرار داشتند ؛ همه آن‌ها علائم بالینی را با سن متوسط ۲ / ۲ هفته تجربه کردند . هشتاد نفر از این زنان در نزدیکی Barranquilla ، کلمبیا زندگی می‌کردند و در معرض Zika قرار گرفتند . دو تن از شرکت کنندگان در مطالعه ایالات‌متحده در معرض بیماری primarily ناشی از پشه در طول سفر به مناطق داغ داغ قرار داشتند .
تمامی زنان در طول سه‌ماهه دوم و سوم بارداری جنین و یا سوم بارداری را دریافت کردند . پس از تولد نوزادان آن‌ها ، کودکان مبتلا به MRI و جمجمه بودند. نمونه‌های خون از هر دو مادر و نوزاد برای Zika با استفاده از واکنش زنجیره‌ای پلی polymerase و serology تست شدند .
ام . ام. ام . ام . ام . ام . ام . ام . ام . ام . ام . ام . ام . ام . ام . ام . ام . ام . ام . ام . ام . ام . ام . ام . ام . ام . ام . ام . ام . ام . ام . ام . ام . ام . ام . ام . ام . ام . ام . ام . ام . ام . ام . ام . ام . ام . ام . ام . در یک مورد ، ایالات‌متحده عادی باقی ماند در حالی که ام آی ام به تنهایی اختلالات مغزی را تشخیص داد . سه جنین ( ۴ درصد ) ناهنجاری‌هایی در مغز جنین مبتلا به عفونت Zika داشتند ، از جمله :
دو مورد از heterotopias و ناهنجاری‌های در رشد قشری ، و
یک مورد از استخوان آهیانه ، ناهنجاری Chiari دوم و microcephaly .
هفتاد و پنج نوزاد در این دوره به دنیا آمدند . بارداری یک دوره بارداری در ۲۳ هفته بارداری به علت وخامت ناهنجاری‌های مغزی جنین به پایان رسید . یک جنین با تصویربرداری طبیعی در دوران بارداری جان خود را از دست داد . یک نوزاد که با ناهنجاری‌های مغزی جنین در سن ۳ روز به دنیا آمده بود ، در روز ۳ سالگی درگذشت .
Cranial آمریکا و MRI بر روی اکثریت کودکانی انجام شد که تصویربرداری قبل از تولد آن‌ها طبیعی بوده‌است . هفت تا از ۵۳ ( ۱۳ درصد ) نوزادان Zika مبتلا به ناهنجاری‌های مغزی خفیف که توسط MRI پس از زایمان تشخیص داده می‌شوند . در مقابل ، در تشخیص تغییرات of vasculopathy ، کیست در شبکه کوروئید choroid choroid ( سلول‌هایی که مایع مغزی - نخاعی تولید می‌کنند ) ، germinolytic / subependymal کیست و / یا calcifications ، که در ۲۱ مورد از ۵۷ ( ۳۷ درصد ) دیده شد ، بهتر بود .
" تصویر برداری عصبی متوالی نشان داد که اکثر جنین‌های بدون نوردهی، رشد مغزی نرمال دارند . دکتر Mulkey می‌افزاید : " در تعداد کمی از بارداری‌ها ، اختلالات مغزی مربوط به Zika بسیار شدید بودند . " داده‌های ما توصیه CDC's مبنی بر اینکه جمجمه پس از تولد نوزادان Zika اجرا خواهد شد ، را پشتیبانی می‌کند . علاوه بر این ، به وضوح نیاز به پیروی از این کودکان در طول زمان وجود دارد تا مشخص شود که آیا ناهنجاری‌های مغزی که در تصویرسازی می‌بینیم بر زبان ، مهارت‌های حرکتی و اجتماعی تاثیر می‌گذارد ."
بازی فوتبال جوانان می‌تواند بر توسعه مغز تاثیر بگذارد
مبدا :
انجمن رادیولوژی در آمریکای شمالی
خلاصه :
براساس یک مطالعه جدید ، بازیکنان جوان فوتبال می‌توانند بعد از یک فصل ورزش اختلالی در رشد مغز تجربه کنند .
طبق یک مطالعه جدید که امروز در جلسه سالانه انجمن رادیولوژی آمریکای شمالی ( RSNA ) برگزار شد ، بازیکنان جوان فوتبال می‌توانند بعد از یک فصل از ورزش اختلالی را در رشد مغز تجربه کنند .
آنی کریشنان ، M.S. ، دستیار تحقیق در دپارتمان رادیولوژی در مرکز پزشکی جنوب غربی در دالاس ، تگزاس گفت : " این تحقیق نشان می‌دهد که بازی کردن یک فصل ورزشی ارتباطی ممکن است بر روی چمن معمولی خاکستری و بازیکنان فوتبال جوانان تاثیر بگذارد ."
مغز با فراوانی ارتباطات عصبی بسیار پیچیده است . اتصالات جدید شکل می‌گیرند و اتصالات استفاده‌نشده در فرایندی به نام هرس ، از بین می‌روند . بیشتر این که بریدن شاخه‌های مرده یا غیرضروری یک درخت را سالم نگه می‌دارد و به رشد آن کمک می‌کند ، هرس مغز برای رشد مغز سالم ضروری است .
Murugesan گفت : " Pruning بخش مهمی از توسعه مغز است و با خلاص شدن از سیناپس‌ها که دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند ، مغز با پیری موثرتر می‌شود ."

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: