روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

آزمون چشم برای بیماری‌های عصبی در دام‌ها
مبدا :
دانشگاه ایالتی آیووا
خلاصه :
محققان کشف کرده‌اند که چشمان گوسفندان آلوده به scrapie ، وقتی با نور آبی برخورد می‌کنند ، درخشندگی شدید و تقریبا ً سفیدی دارند . این یافته حاکی از آن است که تکنولوژی‌ها می‌توانند برای تست سریع و غیر - برای transmissible spongiform قابل انتقال ، بیماری‌های پیشرونده و کشنده عصبی مثل بیماری جنون گاوی توسعه یابند .
طبق یک پروژه تحقیقاتی که توسط University's Jacob Jacob ایالت آیووا رهبری می‌شود ، چشم گوسفندان آلوده به scrapie - - یک اختلال نورولوژیکی مشابه با بیماری جنون گاوی - - وقتی با نور تحریک آبی برخورد می‌کنند ، نور شدید و تقریبا ً سفیدی را باز می‌گردانم .
یافته‌ها پیشنهاد می‌کنند که تکنولوژی‌ها و تکنیک‌ها را می ‌توان به سرعت و برای تست سریع بیماری‌های عصبی ، پیشرفته و مرگبار مثل بیماری جنون گاوی در گاو و بیماری Creutzfeldt - ژاکوب در انسان‌ها ایجاد کرد . در حقیقت petrich در تلاش است تا یک دستگاه تست را توسعه دهد.
این یافته‌ها در اوایل سال جاری در مجله شیمی تجزیه چاپ شد . این پروژه با کمک وزارت دفاع آمریکا مورد حمایت قرار گرفت .
این تحقیق نتیجه یک کشف تصادفی است ، در حالی که petrich و همکاران او در حال توسعه یک دستگاه طیف‌سنجی فلوروسانس هستند که در حال حاضر برای آزمایش لاشه احشام به منظور مدفوع و ممکن است . coli را آلوده می‌کند.
petrich ، استاد و رئیس دپارتمان شیمی آیوا State's گفت : " یک روز ما دستگاه را با نور درخشان بر روی لاشه آزمایش کردیم و ما شاهد درخشش طناب نخاعی بودیم . روشنایی بسیار شدید بود . این یک نتیجه شگفت‌انگیز بود ."
این منجر به یک تفکر جدید شد : شاید تکنولوژی فلوروسانس برای آزمایش حیواناتی مانند transmissible قابل انتقال مانند گاوی که اغلب به نام بیماری جنون گاوی شناخته می‌شود ، به کار رود . برای کاهش خطر قرار گرفتن انسان در معرض بیماری‌ها ، مغز و نخاع حیوانات در حین ذبح و پردازش از بین می‌روند . اما هیچ تست سریع برای شناسایی حیوانات با این بیماری‌ها وجود ندارد .
و بنابراین petrich و یک تیم از محققان شروع به مطالعه امکان‌سنجی یک تست فلورسنس کردند . The Adhikary ، دانشجوی کارشناسی‌ارشد دانشگاه ایالتی آیووا در رشته شیمی در دانشگاه پیتسبورگ ؛ Prasun Mukherjee ، دستیار محقق سابق دانشگاه ایالتی آیووا و استادیار فعلی در موسسه فن‌آوری حیوانات هندی در موسسه فن‌آوری حیوانات هندی ، و مارک راسموسن از مرکز ملی دارو و داروی آمریکا در Medicine ، Md .
محققان ۱۴۰ مردمک چشم را از ۷۳ گوسفند جمع‌آوری کردند . سی و پنج نفر از این گوسفندان به scrapie مبتلا شدند ؛ ۳۸ تن نبودند . محققان readings را از بخش‌های مختلف چشمان همه گوسفندان دریافت کردند .
petrich گفت : " خط پایین is مردمک چشم مثبت است و مانند دیوانگان است .
مطالعه قبلی منتشر شده در the دامپزشکی گزارش داد که عملکرد و ساختار شبکیه در گاوها آلوده به transmissible mink altered شده‌است . اعضای تیم تحقیق شامل پژوهشگران ایالت آیووا ، ام . هدر West Greenlee ، استادیار علوم پزشکی در دانشکده پزشکی دامپزشکی ؛ جاستین Greenlee ، استادیار علوم پزشکی ؛ و Juergen Richt ، دانشیار دانشکده دامپزشکی و داروی پیشگیرانه .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: