روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

او گفت : " این حقیقت که آن‌ها مانند ویروس‌ها رفتار می‌کنند به این معنا هستند که آن‌ها چیزی شبیه به یک ویروس هستند . با این حال ، اثر نهایی یک‌سان است . prions و viruses هر دو می‌توانند ساختار خود را تغییر دهند تا زنده بمانند ."
اولین مولف این تحقیق Sukhvir P است . محل تحقیقات Scripps . نویسندگان دیگر عبارتند از شاون براونینگ ، Jiali لی ، و Irena Suponitsky - Kroyter نیز از تحقیقات Scripps .
این مطالعه توسط موسسه ملی بهداشت و بنیاد خانواده Alafi حمایت شد .
کشف جدید مواد مخدر ، هدف دارویی برای بیماری جنون گاوی و بیماری‌های مربوط به آن را نشان می‌دهد .
مبدا :
فدراسیون جوامع آمریکایی برای زیست‌شناسی تجربی
خلاصه :
در یک مطالعه جدید ، دانشمندان دریافتند که پروتئینی که بدن ما برای شکستن لخته‌های خونی از پیشرفت بیماری‌های prion استفاده می‌کند . این ماده که plasminogen نامیده می‌شود ، یک هدف دارویی جدید برای بیماری‌های prion در انسان‌ها و حیوانات است .
در یک گزارش تحقیقی جدید در نشریه چاپ دسامبر ۲۰۱۰ مجله FASEB ، دانشمندان دریافتند که پروتئینی که بدن ما برای شکستن لخته‌های خونی از پیشرفت بیماری‌های prion استفاده می‌کند . این ماده که plasminogen نامیده می‌شود ، یک هدف دارویی جدید برای بیماری‌های prion در انسان‌ها و حیوانات است .
دکتر Chongsuk Ryou ، محقق در کار از دانشگاه کنتاکی در لکسینگتون گفت : " امیدوارم که مطالعه ما به توسعه درمان بیماری‌های prion کمک کند که در نهایت کیفیت زندگی بیمارانی که از بیماری‌های prion رنج می‌برند را بهبود بخشد .
برای این کشف ، محققان از واکنش‌های لوله آزمایشی ساده برای ضرب کردن پروتیین‌های prion مرتبط با بیماری‌ها استفاده کردند . واکنش‌ها در حضور یا عدم حضور plasminogen انجام شد . آن‌ها دریافتند که تکرار طبیعی prions توسط plasminogen در سلول‌های انسان و هم حیوانات تحریک شده‌است .
دکتر جرالد Weissmann ، سردبیر نشریه FASEB می‌گوید : " prions Rogue یکی از جالب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین and هستند . آن‌ها نه ویروس هستند و نه باکتری‌ها ، بلکه آن‌ها را می‌کشند و یا به شما آسیب می‌زنند . با نشان دادن این که چگونه prions دستگاه busting را می‌دزدند ، این کار به هدف جدیدی برای درمان ضد prion اشاره می‌کند ."
طبق گزارش موسسه ملی بیماری‌های عفونی و عفونی آمریکا ، بیماری‌های prion یک گروه وابسته به بیماری‌های نادر و مهلک هستند که بر حیوانات و انسان‌ها تاثیر می‌گذارند . این بیماری‌ها با مولکول‌های پروتئینی ویژه‌ای مشخص می‌شوند که در بافت مغز ظاهر می‌شوند . اشکال عادی این مولکول‌های پروتئین prion در سطح بسیاری از انواع سلول‌ها ، از جمله سلول‌های مغز ، ساکن هستند، اما دانشمندان درک نمی‌کنند که پروتیین prion طبیعی چه می‌کند .
از سوی دیگر ، دانشمندان بر این باورند که پروتئین prion غیر عادی که در بافت مغز جمع و جمع می‌شود به احتمال زیاد باعث آسیب مغزی می‌شود که رخ می‌دهد . دانشمندان درک خوبی از آنچه که باعث می‌شود پروتئین prion طبیعی به شکل غیر عادی بد شکل بگیرد ، ندارند . بیماری‌های prion نیز به نام transmissible spongiform قابل انتقال شناخته می‌شوند و شامل بیماری گاوی spongiform گاوی ( بیماری جنون گاوی ) در انسان‌ها ؛ Jakob در انسان‌ها ؛ scrapie در گوسفندان ؛ و بیماری‌های مزمن در گوزن و گوزن . این پروتئین‌ها ممکن است از طریق انواع خاصی از تماس با بافت آلوده ، مایعات بدن و احتمالا ً، ابزارهای پزشکی آلوده گسترش یابند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: