روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

تکامل داروین بدون DNA
این یافته‌های جدید تقریبا ً یک سال پس از آن صورت می‌گیرد که Weissmann و همکارانش تحقیقی را در نسخه ۱ ژانویه ۲۰۱۰ مجله ساینس منتشر کردند که نشان می‌داد prions قادر به تکامل داروین بوده‌اند .
این مطالعه پیش از این نشان داد که prions می‌توانند تعداد زیادی جهش ایجاد کنند و این جهش‌ها می‌توانند منجر به تغییرات تکاملی مثل مقاومت دارویی شوند ، پدیده‌ای که قبلا ً شناخته شده‌بود تنها در باکتری‌ها و ویروس‌ها رخ می‌دهد . این مطالعه همچنین پیشنهاد می‌کند که پروتیین prion نرمال - که به طور طبیعی در سلول‌های پستانداران رخ می‌دهد - می‌تواند یک هدف درمانی موثرتر از رابطه غیر عادی سمی آن باشد .
Weissmann گفت : " چون prions می‌توانند با محیط‌های متغیر وفق پیدا کنند ، اکنون مشخص می‌شود که پیدا کردن داروهایی که علیه آن‌ها کار می‌کنند دشوار است . این رویکرد برای درمان ، با وجود تقاضای تکنیکی ، می‌تواند پیش‌بینی شود زیرا همانطور که قبلا ً نشان دادیم ، محرومیت of برای سلامتی مضر نیست - - دست‌کم برای سلامتی موش‌ها ."
Folding و misfolding
prions که تن‌ها از پروتیین تشکیل شده‌اند ، با نژاده‌ای متمایز طبقه‌بندی می‌شوند که با زمان incubation و بیماری آن‌ها مشخص می‌شوند . علاوه بر بیماری جنون گاوی و جنون گاوی در دام ، بیماری‌هایی که از prions ناشی می‌شوند عبارتند از : scrapie در گوسفند ، بیماری‌های مزمن در گوزن ، و بیماری Creutzfeldt - ژاکوب در انسان‌ها . prions توانایی تولید مثل را دارند ، به رغم این واقعیت که آن‌ها فاقد ژنوم اسید نوکلییک هستند .
سلول‌های mammalian معمولا ً پروتیین prion سلولی یا PrPC تولید می‌کنند . در طول عفونت ، پروتیین غیر عادی یا misfolded - - که به عنوان PrPSc شناخته می‌شود - - به واسطه تغییر شکل یا شکل آن ، پروتیین طبیعی میزبان را به شکل سمی خود تبدیل می‌کند . مرحله آخر شامل ورقه‌های بزرگ ( پلیمرها ) از این پروتئین‌های misfolded است که باعث ایجاد بافت سنگین و آسیب سلولی می‌شود .
Weissmann گفت : " پروتئین prion عفونی می‌تواند به روش‌های مختلفی برابر شود و بسته به برابر ، یک نوع فشار روانی متفاوت ایجاد می‌شود . تا زمانی که prions در همان میزبان حفظ می‌شوند ، آن‌ها تا حد مشخصه خود را حفظ می‌کنند، به همین دلیل این گونه strains درست می‌شوند ."
زمانی که prions ضرب می‌شوند ، این رقم همیشه به درستی تکثیر نمی‌شود ، بنابراین جمعیت prion دارای انواع زیادی است ، البته در سطوح پایین .
مطالعه جدید نشان داد که وقتی یک جمعیت prion به میزبان متفاوتی انتقال داده شود، یکی از متغیرها ممکن است سریع‌تر باشد - - یک مزیت تکاملی - - و تبدیل به کرنش غالب می‌شود . این جمعیت جدید شامل انواع مختلفی است که یکی از آن‌ها را می ‌توان در زمان انتقال به میزبان دیگری انتخاب کرد .
Weissmann گفت : " نتیجه این است که prions ، با وجود عاری از مواد ژنتیکی ، مشابه ویروس‌ها و عوامل بیماری زای دیگر رفتار می‌کنند ، که در آن آن‌ها می‌توانند تغییر کنند و انتخاب تکاملی انجام دهند .
کاربردی با این حال مغایر است
این مطالعه جدید نشان می‌دهد که جمعیت‌های prion یک " شبه گونه " مشابه با ویروس‌های مختلف مانند ویروس آنفولانزا و HIV را تشکیل می‌دهند .
مانفرد Eigen یک quasi آلمانی است که برنده جایزه نوبل شیمی در سال ۱۹۶۷ شد . اساسا ً، یک شبه گونه ، جمعیت complex و self از نهاده‌ای گوناگون و مرتبطی است که به عنوان یک کل عمل می‌کنند . با این حال ، Weissmann بود که در سال ۱۹۷۸ اولین تایید این نظریه را از طریق مطالعه یک ویروس خاص فراهم کرد - ویروسی که باکتری‌ها را آلوده می‌کند - - در حالی که او مدیر موسسه خز انستیتو Molekularbiologie در زوریخ سوییس است .
Weissmann گفت : اما that's جایی است که مقایسه تمام می‌شود .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: