روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

تحقیقات اخیر نشان داده‌است که انتقال انسان به انسان از طریق تزریق خون رخ داده‌است و بر اهمیت درک مسیرهای احتمالی انتقال تاکید دارد . این بیماری که می‌تواند به انسان‌ها سرایت کند , قبل از حمله به سیستم عصبی مرکزی که در آن اثرات مرگبار خود را از دست می‌دهند , در بافت‌های لنفاوی جمع‌آوری می‌شوند . التهاب می‌تواند باعث ایجاد فولیکول‌های لنفاوی در اندام‌های دیگر از جمله کبد و کلیه شود که منجر به حمله به ارگان‌های بدن می‌شود که به طور معمول آلوده نیستند . در تحقیقاتی که اخیرا ً انجام‌شده, این تیم , به رهبری برهان‌الدین ربانی , استاد دانشگاه زوریخ , ایتالیا و دانشگاه زوریخ, در دانشگاه زوریخ , سوییس , گزارش داد که گوسفندان مبتلا به ورم پستان در غدد پستانی , به عنوان ورم پستان شناخته می‌شوند .
در تحقیقات جدید , این تیم به گوسفندان مبتلا به رتروویروس های شایع مبتلا به ورم پستان منجر می‌شود . آن‌ها گوسفندان را پرورش دادند تا ماده‌ها را پرورش دهند تا شیر تولید کنند , که سپس آن‌ها را جمع‌آوری کردند و به لمب‌ها غذا دادند . این لمب ها پس از دو سال , این بیماری را ایجاد کردند , سرعتی که محققان را شگفت‌زده کرد و پیشنهاد کرد که سطح بالایی از عفونت‌زایی در شیر وجود دارد . "
این تحقیق چندین احتمال آزاردهنده را افزایش می‌دهد .
یک ویروس رایج در گوسفند با این بیماری , می‌تواند منجر به عدم آلودگی در استخر شیر شود و ممکن است منجر به ایجاد عفونت در سایر حیوانات شود .
همان ویروس در گوسفندی که به این پروتئین مبتلا شده , می‌تواند در یک گله از طریق انتقال مدفوع به لمب‌ها , از طریق شیر , این عفونت را تکثیر کند . این ممکن است به ویژه در دامداری‌های صنعتی که ورم پستان ممکن است شایع باشد , و در بز و گوسفند رخ دهد .
افراد مبتلا به بیماری جاکوب - ژاکوب ممکن است در اندام‌های ملتهب تجمع کنند و همچنین می‌توانند ترشح بزاق ترشح کنند .
به هر حال , " این اثر نمی‌تواند مستقیما ً به گله منتقل شود . " او می‌گوید که bse در ارگان‌های لنفوئیدی جمع نمی‌شود و انتظار نمی‌رود که با التهاب جمع شود . او می‌گوید : " با این حال , " اگر ممکن است منابع سلولی دیگری برای ورود به شیر در شیر وجود داشته باشد , آزمایش شیر از گاوها با ورم پستان ارزشمند خواهد بود . " "
ایجاد جهش و سازگاری با محیط میزبان
منبع :
موسسه تحقیقات کشاورزی
خلاصه :
دانشمندان نشان داده‌اند که مدفوع , تکه‌های پروتئینی عفونی که می‌تواند باعث بیماری‌های نورودژنراتیو کشنده مانند جنون گاوی یا بیماری جنون گاوی شود , توانایی سازگاری با زنده ماندن در محیط جدید میزبان را دارد .
دانشمندان موسسه تحقیقات علمی فلوریدا نشان داده‌اند که در محیط میزبان جدید , تعدادی از پروتئین‌های عفونی می‌توانند باعث بیماری‌های نورودژنراتیو کشنده مانند جنون گاوی یا بیماری جنون گاوی شوند .
در این رابطه , اگرچه آن‌ها فاقد dna و rna هستند , آن‌ها همانند ویروس‌ها عمل می‌کنند , جهش‌های ساختاری دائمی ایجاد می‌کنند که یک مزیت تکاملی آشکار ایجاد می‌کنند .
" ما متوجه شدیم که وقتی یک پروتئین خاص از سلول‌های مغز به یک خط سلولی مختلف منتقل می‌شود خواص آن به تدریج تغییر می‌کند و منجر به یک سویه متفاوت می‌شود که بهتر با این محیط سلولی جدید سازگار است . " اگر همین سلول‌ها به خط سلول دیگر منتقل شوند , دوباره تغییر می‌کنند و با این سلول‌های میزبان جدید سازگار می‌شوند . و اگر به مغز بازگردیم , دستگاه به تدریج ویژگی‌های اولیه خود را بازیافت . ما شواهد فیزیکی پیدا کردیم که , حداقل در یک مورد , تا زمانی که ویژگی‌های آن تغییر کرد , تاخوردگی مجدد تغییر کرد . "

منبع سایت علم روز

 





:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: