روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

این مطالعه که در ژورنال تحقیقات بالینی منتشر شد نشان می‌دهد که پروتئین‌های آسیب‌دیده آلفا - synuclein ( که در بیماری Parkinson's مبتلا هستند ) می‌توانند به روش " prion - مانند " گسترش یابند ، یک مدل عفونت که قبلا ً برای بیماری‌هایی مثل جنون گاوی ( بیماری جنون گاوی ) توصیف شده‌بود .
پروفسور Patrik Brundin در دانشگاه لوند ، سوئد ، که گروهی از محققان را از مراکز تحقیقاتی دانمارک ، فرانسه و پرتغال هدایت می‌کرد ، می‌گوید : "این یک گام مهم به جلو در درک ما از نقش بالقوه بیماری سلول به سلول در بیماری‌زایی سرطان است و ما در مورد یافته‌ها بسیار هیجان‌زده هستیم " .
مشاهده قبلی که پروتیین آلفا - synuclein را جمع می‌کند به تدریج در نورون‌های جوان سالم ظاهر می‌شود که به مغز بیماران Parkinson's پیوند زده می‌شوند و در ابتدا به فرضیه group's انتقال پروتیین به سلول تبدیل شدند . این تئوری در حال حاضر در چندین آزمایش فرهنگ سلولی مورد آزمایش قرار گرفته‌است . دکتر کریستین هانسن ، یکی از محققان کلیدی ، اهمیت یافته‌های جدید را توضیح می‌دهد :
" در حال حاضر نشان داده‌ایم که آلفا - synuclein نه تنها می‌تواند از یک سلول به سلول دیگر منتقل شود ، بلکه هم چنین پروتئین منتقل شده می‌تواند تجمع آلفا - synuclein را در سلول‌های گیرنده نیز فراهم کند . این می‌تواند یک مکانیزم مهم برای گسترش آسیب‌شناسی باشد ."
آزمایش‌ها Transplant در موش‌ها ، که توسط دکتر Elodie Angot انجام شد ، نظریه انتقال سلول به سلول را تقویت کرد : " شش ماه پس از این که مدل بیماری Parkinson's با نورون‌های دوپامین سالم پیوند یافتند ، ما دریافتیم که سلول‌های جدید مغزی حاوی ماده آلفا - synuclein هستند که نشان‌دهنده انتقال سلول به سلول از مغز میزبان به پیوند است ."
این یافته‌ها حمایت بیشتری را به فرضیه group's تحقیقاتی اضافه می‌کنند که تجمع پروتیین‌ها بر روی غشای سلولی منجر به بیماری‌زایی بیماری‌های دامی شده‌است . Patrik Brundin به این نتیجه می‌رسد : " ما یک گام به درک این مساله هستیم که چگونه the در سراسر سیستم عصبی در بیماری Parkinson's گسترش می‌یابد ، که راه‌هایی برای درمان‌های جدید ایجاد می‌کند . خوشبختانه ، در آینده ما قادر خواهیم بود این گسترش را مهار کنیم و روند پیشرفت بیماری بیرحمانه و بدتر شدن علایم در بیماران را کاهش دهیم ."
بیماری prion در گوسفند از طریق شیر mother's پخش می‌شود.
مبدا :
جامعه آمریکا برای میکرو بیولوژی
خلاصه :
انتقال بیماری‌های مغزی prion مانند گاوی spongiform گاوی ( BSE ) - - به طور کلی به مصرف مغز و یا گوشت بدن حیوانات آلوده منسوب است اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که بره‌ها در معرض شیر گوسفند آلوده به prion یا غدد پستانی می‌توانند بیماری prion را ایجاد کنند . این تحقیق تاثیرات عمده‌ای برای سلامت انسان و احشام دارد .
انتقال بیماری‌های مغزی prion مانند گاوی spongiform گاوی ( BSE ) - - به طور کلی به مصرف مغز و یا گوشت بدن حیوانات آلوده منسوب است اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که بره‌ها در معرض شیر گوسفند آلوده به prion یا غدد پستانی می‌توانند بیماری prion را ایجاد کنند . این تحقیق که در شماره ژانویه ۲۰۱۱ مجله of منتشر شده‌است ، مفاهیم مهمی برای سلامت انسان و احشام دارد .
نویسنده مربوط به کریستینا Sigurdson از دانشگاه کالیفرنیا ، دانشکده پزشکی سن دیگو ، می‌گوید : " این مطالعه اولین تظاهرات از prions از یک ارگان ملتهب است که ترشح می‌شود و باعث بروز علائم بالینی در یک میزبان طبیعی برای بیماری prion می‌شود .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: