روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

یک سوال مرغ و تخم‌مرغ . ذرات infectious که prions نامیده می‌شوند از کجا می‌آیند ؟ در اصل انبوه پروتیین‌های misfolded ، prions باعث اختلال اعصاب ژنتیکی مانند بیماری جنون گاوی / یا کوب شده در انسان‌ها و حیوانات می‌شوند . prions ها، the را تحریک می‌کنند و همتایان خود را با هم جمع می‌کنند ، اما معمولا ً به نوعی از " بذر " نیاز دارند تا شروع شود .
Biochemists در دانشکده پزشکی دانشگاه اموری ، پروتیین مخمر به نام Lsb۲ را شناسایی کرده‌اند که می‌تواند شکل‌گیری prion به خودی را ترویج کند. این پروتئین کوتاه‌مدت و پایدار به شدت توسط تنش‌های سلولی از قبیل گرما تولید می‌شود . ویژگی‌های Lsb۲'s همچنین نشان می‌دهند که چگونه سلول‌ها روش‌هایی را برای کنترل و تنظیم تشکیل prion توسعه داده‌اند . تحقیقات در مخمر نشان داده‌است که گاهی ، prions می‌توانند به سلول‌ها کمک کنند تا با شرایط مختلف سازگار شوند .
نتایج در شماره ۲۲ ژوئیه سلول مولکولی ژورنال منتشر می‌شوند . نویسنده ارشد ، کیت ویلکینسن ، PhD ، استاد بیوشیمی در دانشکده پزشکی دانشگاه اموری است .
شکل کلی پروتین هایی که با چندین بیماری عصبی عصبی مثل Alzheimer's ، Parkinson's و Huntington's مرتبط هستند ، در برخی شرایط مانند prions عمل می‌کنند . بنابراین یافته team's اموری به این مساله پی می‌برد که چگونه راه‌هایی که سلول‌ها با استرس مقابله می‌کنند ممکن است منجر به تجمع پروتیین سمی در بیماری‌های انسان شوند .
ویلکینسن می‌گوید : " یک انسان مستقیم به نام Lsb۲ doesn't وجود دارد ، اما ممکن است یک پروتئین وجود داشته باشد که همان عملکرد را انجام دهد .
Lsb۲ به نظر نمی‌رسد که prions ثابتی داشته باشند . در عوض ، به نظر می‌رسد که به جمع کردن پروتیین دیگر ، Sup۳۵ ، که prions را تشکیل می‌دهد ، متصل شود .
ویلکینسن می‌گوید : " مدل ما این است که استرس سطوح بالایی از Lsb۲ را القا می‌کند ، که به جمع‌آوری پروتئین prion newborn کمک می‌کند .
این تحقیق توسط موسسه ملی بهداشت حمایت شده‌است .
دو کلاس ژن مربوط به تشکیل prion جدید
مبدا :
دانشگاه ایلینوی در شیکاگو
خلاصه :
محققان دو کلاس از ژن‌های مخمر را کشف کرده‌اند که ممکن است سرنخ‌هایی به دست آورند که نشان می‌دهند چرا پروتئین‌ها در شکل prion prion می‌گیرند ، شرایطی که با چندین بیماری عصبی مانند " گاو دیوانه " مرتبط است .
آزاد کردن مکانیزمی که باعث بیماری‌های دامی اعصاب می‌شود ، ممکن است به یک کلید ژنتیکی نیاز داشته باشد، یافته‌های جدیدی را که توسط دانشگاه ایلینوی در شیکاگو ، استاد علوم زیستی ، سوزان liebman ، گزارش شده‌است .
prions می‌توانند پروتیین عادی را به شکل misfolded تبدیل کنند . یکی از prion در پستانداران ، اختلالات عصبی پیشرفته شبیه " بیماری جنون گاوی " را ترویج می‌دهد که اغلب منجر به مهلک شدن می‌شود . اما این که چگونه این فرآیند اتفاق می‌افتد یک سوال باز برای دانشمندان است .
دیده‌شده که prions در گستره وسیعی از ارگانیسم‌ها وجود دارند . آن‌هایی که در مخمر brewer's کار می‌کنند ، که مطالعه liebman را دوست دارند ، در مورد چگونگی کار prions اطلاعات حیاتی ارائه می‌کنند .
prion پروتیین در aggregate مخمر ، در حالی که پروتئین‌های غیر prion این کار را انجام نمی‌دهند . تجمع of جدید به طور خودبخود اتفاق می‌افتد - - اما در دنیای طبیعی بسیار آهسته .
آنیتا Manogaran ، استادیار سابق تحقیقات علوم زیستی در علوم زیستی ، کار خود را با liebman انجام داد و تشکیل prion برای شناسایی ژن‌ها در این فرآیند را تسریع کرد . محققان همچنین توانستند مراحل مختلف ظاهر prion را با برچسب زدن پروتیین‌های prion با پروتئین دیگری که به رنگ سبز است ، بررسی کنند . سلول‌ها در روند ایجاد prions ، حلقه‌های فلورسنت داشتند که می‌تواند باعث ایجاد cells با prions شود .
liebman گفت : " ما فهمیدیم که برخی از ژن‌ها برای تولید prions مهم هستند . "

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: