روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

بیماری پارکینسون یک بیماری نورودژنراتیو است که می‌تواند به عنوان یک مدل برای دیگر بیماری‌های ناشی از تجمع پروتئین‌ها در نتیجه بیماری آلزایمر و پارکینسون به کار رود . سوالات زیادی درباره این بیماری‌ها هنوز بی‌جواب مانده‌اند . مطالعه دکترای جدید تعدادی از عوامل مرتبط با جذب این پروتئین و چگونگی تعامل این پروتئین با سلول‌های ایمنی در روده‌ها را آشکار کرده‌است .
در گوسفند به یک گروه از بیماری‌ها اطلاق می‌شود که " شکل قابل انتقال " نامیده می‌شود زیرا بین حیوانات مختلف انتقال داده می‌شود و تولید اسفنج را تولید می‌کند . این بیماری‌ها نه تنها شامل گوسفند , گاو , آهو و انسان می‌شوند . آن‌ها می‌توانند تا حد معینی بین گونه‌ها انتقال یابند , همانطور که در طول دهه ۱۹۷۰ اتفاق افتاد , زمانی که بیش از ۴۰۰ هزار نفر توسط مواد غذایی آلوده و آلوده شدند .
این پروتئین که جز طبیعی سلول‌های بدن است , به عنوان یکی از اعضای طبیعی سلول‌های بدن شناخته می‌شود و در مغز بسیار پرکار است . به طور کلی , این بیماری ممکن است مسری , موروثی و یا به صورت نامنظم / خودبخود باشد . بیماری زمانی بروز می‌کند که پروتئین طبیعی پروتئین به متغیر بیمار متصل شود , که با تغییر ساختار این پروتئین در ساختار متفاوت است . سلول‌های بدن به دلیل ساختار متفاوت خود دچار مشکل می‌شوند و بنابراین تجمع می‌یابند .
از آنجایی که در بافت لنفاوی دستگاه گوارش در مراحل اولیه بیماری دیده می‌شود , فرض بر این است که انتقال از طریق دستگاه گوارش رخ می‌دهد . در طی تحقیق دکترای خود , دانشمند علوم دامپزشکی , کارولین گلد اسمیت , جذب این پروتئین در روده‌ها را مورد مطالعه قرار داد و در نتیجه نور جدیدی را بر فرآیندهایی که در مراحل اولیه رشد این بیماری رخ داد , قرار داد. برخلاف فرضیات قبلی , او به وسیله میکروسکوپ نوری نشان داد که پروتئین مسئول این بیماری مستقیما ً از روده به بافت‌های لنفاوی مرتبط با روده‌ها منتقل نمی‌شود . بر عکس , او نشان داد که پروتئین آزادانه یا در سلول‌های لنفاوی خارج از بافت لنفاوی سازمان‌یافته در روده عبور می‌کند .
سلول‌های دندریتیک به عنوان " محافظ " عمل می‌کنند که تعیین‌کننده چیزی است که بدن می‌تواند تحمل کند و کدام واکنش‌های دفاعی سیستم ایمنی هنگام مواجهه با مواد خارجی را تحریک کند . یکی از اهداف این پروژه بررسی برهم کنش سلول‌های دندریتیک با جذب پروتئین است . اول , توصیف سلول‌های دندریتیک در روده سالم گوسفند و ثانیا ً بررسی این که کدام نوع از سلول‌ها با جذب این پروتئین مرتبط هستند , ضروری بود .
یافته‌ها نشان داد که سلول‌های دندریتیک موجود نیستند , بلکه ماکروفاژها هستند که عمدتا ً مسئول جذب پروتئین می‌باشند . این مطالعه نشان داد که این پروتئین از کانال جذب فیزیولوژیک طبیعی برای ماکرومولکول ها در روده استفاده می‌کند و این امر می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی بر سیستم مراقبت ایمنی بدن داشته باشد . یکی از پیامدهای احتمالی آن این است که مقاومت به پروتئین تحریک می‌شود , بنابراین مانع از یک واکنش ایمنی طبیعی علیه پروتئین این پروتئین از طریق روده‌ها می‌شود .
مطالعات بعدی می‌تواند نشان دهد که چگونه سلول‌های ایمنی منتقل می‌شوند و چگونه پروتئین در بدن پردازش می‌شود نه تنها به منظور فراهم آوردن اطلاعات بیشتر در مورد سلول‌های عصبی , بلکه در مورد سایر بیماری‌های نورودژنراتیو , هم در انسان‌ها و هم در حیوانات .
سلام . از رساله دکترای خود در تاریخ ۱۹ دسامبر در دانشکده علوم دامپزشکی نروژ استفاده کرد . این پایان‌نامه تحت عنوان مطالعه جذب فسفر و برهمکنش زودرس آن‌ها با سلول‌های ایمنی روده گوسفند می‌باشد .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: