روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

طبق تحقیقات منتشر شده توسط دانشگاه علوم پزشکی تگزاس در هیوستون , آسیب‌های مغزی که مشخصه بیماری آلزایمر را مشخص می‌کند , ممکن است به شکلی شبیه بیماری جنون گاوی ( جنون گاوی ) و ژاکوب - ژاکوب باشد .
کلودیو سوتو , استاد عصب‌شناسی دانشگاه تگزاس در دانشگاه پزشکی تگزاس در هوستون , گفت : " یافته‌های ما این احتمال را باز می‌کنند که برخی از موارد بیماری آلزایمر ممکن است ناشی از یک فرآیند عفونی باشد که با بیماری‌های عصبی دیگر مانند جنون گاوی و شکل انسانی آن رخ می‌دهد . " " مکانیسم زیربنایی بیماری آلزایمر با این بیماری بسیار مشابه است . این پروتئین شامل یک پروتئین طبیعی است که بد شکل می‌شود و با تبدیل پروتئین‌های خوب به بد , گسترش می‌یابد . پروتئین‌های بد در مغز تجمع می‌یابند و نهشته‌های پلاک را تشکیل می‌دهند که معتقدند سلول‌های عصبی در آلزایمر را می‌کشند . "
نتایج نشان داد که انتشار بالقوه بیماری آلزایمر در مدل‌های حیوانی به صورت آنلاین منتشر شده‌است . این تحقیق توسط جورج پی . و سینتیا w . مرکز تحقیقات بیماری‌های آلزایمر و بیماری‌های مرتبط با آن در بیماری آلزایمر .
بیماری آلزایمر شکلی از زوال تدریجی است که بر حافظه , تفکر و رفتار تاثیر می‌گذارد . از حدود ۱۲۵ میلیون مورد بیماری آلزایمر در ایالات‌متحده , 33 / 57 درصد در حال پراکنده هستند . پلاک‌های حاصل از توده‌های بدشکلی پروتئین آمیلوئید بتا همراه با فیبرهای پیچیده پروتئین تاو پروتئین , دو مشخصه اصلی مرتبط با این بیماری هستند . به گفته انجمن آلزایمر , آلزایمر ششمین علت مرگ در ایالات‌متحده است .
محققان بافت مغز یک بیمار آلزایمری را به موش‌ها تزریق کردند و نتایج آن را با نمونه‌های بدون بیماری مقایسه کردند . هیچ کدام از موش‌های تزریق‌شده با کنترل علایم آلزایمر را نشان ندادند , در حالی که تمام آن‌هایی که با عصاره مغز آلزایمر تزریق شدند , پلاک‌ها و دیگر تغییرات مغزی معمول بیماری را ایجاد می‌کردند .
سوتو که مدیر مرکز میچل است , گفت : " ما یک مدل موشی طبیعی گرفتیم که به طور خودبخود آسیب مغزی ایجاد نمی‌کند و مقدار کمی از بافت مغز انسان را به مغز حیوان تزریق می‌کند . " " موش در طول زمان آلزایمری شد و به بخش‌های دیگر مغز گسترش یافت . ما در حال حاضر روی این مساله کار می‌کنیم که آیا انتقال بیماری می‌تواند در زندگی واقعی و تحت مسیرهای طبیعی قرار گیرد . "
نویسنده مشترک این مقاله رودریگو مورالس است . د , دکتری , و کلودیا دوران - یار , دستیار تحقیق . هم‌کاری دیگر در این زمینه عبارتند از : 1 . استرادا , دانشگاه‌های شیلی , سانتیاگو , شیلی . دوران یکی از دانشجویان دوره دکترا در دانشگاه ویسکانسین در سانتیاگو در شیلی است . سوتو , مورالس , و استرادا , بخشی از تحقیقات را در دانشگاه تگزاس در دانشگاه تگزاس انجام دادند .
یافته‌های جدید در مورد پروتئین و برهمکنش آن با سیستم ایمنی
منبع :
دانشکده دامپزشکی نروژ
خلاصه :
بیماری پارکینسون یک بیماری نورودژنراتیو است که می‌تواند به عنوان یک مدل برای دیگر بیماری‌های ناشی از تجمع پروتئین‌ها در نتیجه بیماری آلزایمر و پارکینسون به کار رود . سوالات زیادی درباره این بیماری‌ها هنوز بی‌جواب مانده‌اند . مطالعه جدید تعدادی از عوامل مرتبط با جذب این پروتئین را در ارتباط با توسعه این بیماری و چگونگی تعامل این پروتئین با سلول‌های ایمنی در روده‌ها کشف کرده‌است .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: