روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

A یک شکل مسری و misfolded از یک پروتئین معمولی است . این پروتئین‌های amyloid مخرب را در مغز خود رها می‌کنند که در آن رشد می‌کنند و منجر به انحطاط و مرگ احتمالی می‌شوند. آن‌ها مسئول بیماری Creutzfeldt - ژاکوب در انسان‌ها و گاوی spongiform گاوی یا " جنون گاوی " در گاو هستند. در سال ۱۹۹۷ ، neurologist استنلی بی . Prusiner of برنده جایزه نوبل فیزیولوژی برای کشف و توصیف the شد . یافته او یک اصل زیست‌شناسی مدرن را واژگون کرد و نشان داد که یک پروتیین به جای مولکول‌های DNA و RNA می‌تواند منجر به عفونت شود .
وینر توضیح داد : " ایده یک شیوه prion - مانند پیشرفت در dementias ، که بسیاری از دانشمندان شروع به حمایت می‌کنند ، این است که پروتیین misfolded در یک نورون ، سلول مغزی همسایه را آلوده می‌کند و باعث می‌شود که پروتئین‌ها در سلول‌های خاصی در مغز پخش شوند " . این مقاله این ایده را تقویت می‌کند که آسیب به تدریج در امتداد این شبکه و دیگران رخ می‌دهد ."
وینر تاکید کرد که جنون و زوال عقل " بیماری‌های عفونی مانند Creutzfeldt - نیستند . اما او گفت : " ممکن است که یک دانه کوچک از این بیماری در یک نورون در مغز شروع شود و به شیوه‌ای مشابه گسترش یابد - - به نحوی مسری در مغز ، از یک نورون به نورون دیگر ."
نویسنده اصلی این مقاله راج راج ، دکترا ، of و UCSF در زمان مطالعه است و هم اکنون در دانشکده پزشکی Weill ، دانشگاه کورنل ، NY ؛ مولف هم‌کار امی Kuceyeski از Weill کورنل است .
این مطالعه توسط بودجه موسسه ملی بهداشت حمایت شد که برخی از آن‌ها توسط موسسه تحقیقات و آموزش کالیفرنیای شمالی اداره می‌شدند . مرکز تحقیقات بیماری UCSF کالیفرنیا نیز حمایت و به این مطالعه کمک کرده‌است .
مدل کامپیوتری گسترش جنون می‌تواند الگوهای بیماری‌های آینده را قبل از اینکه در یک بیمار رخ دهد پیش‌بینی کند .
مبدا :
بیمارستان پر سبیتری نیویورک / مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا و بیمارستان نیویورک
خلاصه :
محققان یک برنامه کامپیوتری ایجاد کرده‌اند که به دنبال روشی است که اشکال مختلف زوال عقل در مغز انسان گسترش می‌یابند . آن‌ها می‌گویند که مدل ریاضی آن‌ها را می‌توان برای پیش‌بینی کجا و تقریبا ً در زمانی که یک مغز patient's منفرد از انتشار ، نورون به نورون ، " prion - مانند " پروتیین‌های سمی " رنج می‌برد - - فرآیندی که آن‌ها می‌گویند زمینه‌ساز همه اشکال جنون است ، مورد استفاده قرار داد .
محققان در کالج پزشکی Weill کورنل یک برنامه کامپیوتری را توسعه دادند که روشی را که اشکال مختلف زوال عقل در مغز انسان گسترش می‌یافت را دنبال کرد . آن‌ها می‌گویند که مدل ریاضی آن‌ها را می‌توان برای پیش‌بینی کجا و تقریبا ً در زمانی که یک مغز patient's منفرد از انتشار ، نورون به نورون ، " prion - مانند " پروتیین‌های سمی " رنج می‌برد - - فرآیندی که آن‌ها می‌گویند زمینه‌ساز همه اشکال جنون است ، مورد استفاده قرار داد .
یافته‌های آن‌ها که در شماره ۲۲ مارس of منتشر شد می‌تواند به بیماران و خانواده‌هایشان کمک کند که تشخیص بیماری جنون را تایید کرده و برای رشد شناختی آتی در طول زمان آماده شوند . محقق ارشد study's ، researcher راج ، استاد دکترای علوم کامپیوتر در رادیولوژی در کالج پزشکی Weill می‌گوید : در آینده - در دوره‌ای که داروهای هدفمند علیه جنون وجود دارند - ممکن است این برنامه به پزشکان کمک کند اهداف مناسب مغز برای مداخله درمانی را شناسایی کنند .
دکتر راج می‌گوید : " به آن به عنوان یک سیستم رادار هواشناسی فکر کنید ، که در طی ۴۸ ساعت آینده یک ویدئو از الگوهای آب و هوایی در منطقه شما نشان می‌دهد . "

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: