روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

گروهی از پژوهشگران آلبرتا ، کلاس جدیدی از ترکیبات را شناسایی کرده‌اند که مانع گسترش of ، پروتیین‌های misfolded در مغز می‌شوند که باعث بیماری کشنده کشنده در انسان‌ها و حیوانات می‌شوند .
فردریک غرب محقق شیمی و تیم او ترکیباتی ایجاد کرده‌اند که prions را از سلول‌های آلوده به دست آورده‌اند که از مغز مشتق شده‌اند.
وست می‌گوید : " وقتی این ملکول‌ها در آزمایش‌ها آزمایشگاه ما به سلول‌های آلوده منتقل شدند ، تعداد پروتیین‌های misfolded کاهش‌یافته بود - - و در برخی موارد ما any prions باقیمانده را تشخیص می‌دادیم . "
غرب و همکارانش در مرکز U prions و بیماری‌های Protein Protein می‌گویند که این تحقیق هنوز یک درمان نیست ، بلکه یک چارچوب برای درمان در حال توسعه باز می‌کند .
دیوید Westaway ، مدیر مرکز prion ، گفت : " ما آماده تزریق این ترکیبات در cattle آلوده به اچ آی وی نیستیم .
غرب اشاره می‌کند که most ترکیبات آزمایشی در این مرحله برای استفاده در انسان‌ها یا حیوانات بیش از حد بزرگ هستند .
قرار گرفتن انسان در معرض اختلال مغزی ناشی از prion به موارد نادری از بیماری Creutzfeldt - ژاکوب یا بیماری جنون گاوی محدود می‌شود . محققان می‌گویند که شکل انسانی بیماری جنون گاوی در یک میلیون نفر در کشورهای صنعتی رخ می‌دهد ، اما تحقیق درباره این بیماری با این وجود ارزش و هزینه آن را دارد .
وست می‌گوید : " احتمال قوی وجود دارد که بیماری‌های prion به روش مشابهی به بیماری‌های دامی نظیر Alzheimer's که در سراسر جهان به طور ناراحت‌کننده‌ای معمول هستند ، عمل کند . "
neurodegeneration توی موش خاموش شد .
مبدا :
دانشگاه of
خلاصه :
محققان یک مسیر اصلی را شناسایی کرده‌اند که منجر به مرگ سلولی مغز در موش‌ها با بیماری عصبی کشنده می‌شود . آن‌ها قادر به مسدود کردن مسیر ، جلوگیری از مرگ سلول مغزی و افزایش بقا در موش‌ها بودند .
محققان در شورای تحقیقات پزشکی ( MRC ) Toxicology واحد در دانشگاه of یک مسیر اصلی را شناسایی کرده‌اند که منجر به مرگ سلولی مغز در موش‌ها با بیماری عصبی کشنده شده‌است . تیم قادر به مسدود کردن مسیر ، پیش‌گیری از مرگ سلول مغزی و افزایش بقا در موش‌ها بود .
در بیماری‌های دامی انسان ، از جمله Alzheimer's ، Parkinson's و prion ، پروتیین‌ها در انواعی از روش‌های مختلف که منجر به ایجاد پروتیین‌های mis می‌شوند ، به صورت نادرست شناخته می‌شوند . این plaques یافت‌شده در Alzheimer's و اجساد Lewy یافت‌شده در این بیماری را تشکیل می‌دهند .
محققان موش‌ها را با neurodegeneration ناشی از بیماری prion مطالعه کردند . این مدل‌ها در حال حاضر بهترین نمایش حیوانات از اختلالات عصبی انسان را ارایه می‌کنند ، که در آن شناخته شده‌است که ساخت پروتیین‌های mis در ارتباط با مرگ سلولی مغز است .
آن‌ها دریافتند که ساختن پروتیین‌های پیچیده شده در مغز این موش‌ها باعث فعال شدن مکانیزم دفاعی طبیعی در سلول‌ها می‌شود که تولید پروتئین‌های جدید را خاموش می‌کند . این کار به طور معمول دوباره روشن می‌شود ، اما در این موش‌ها ساختار ادامه یافته پروتیین نادرست باعث می‌شود که سوئیچ خاموش شود . این نقطه تحریکی است که منجر به مرگ سلولی مغز می‌شود، چرا که آن پروتئین‌های کلیدی که برای بقای سلول عصبی ضروری هستند ، ساخته نشده اند .
دانشمندان با تزریق پروتیین که مانع از تغییر مسیر کوره راه می‌شوند ، قادر به بازیابی تولید پروتیین ، به طور مستقل از ساختار پروتیین‌های mis - و توقف the هستند . سلول‌های مغز محافظت شدند ، سطوح پروتیین و انتقال سیناپسی ( روشی که در آن سلول‌های مغز به یکدیگر سیگنال می‌دهند ) بازسازی شدند و موش‌ها دیگر زنده ماندند ، حتی اگر چه بخش بسیار کوچکی از مغز آن‌ها درمان شده‌بود .

منبع سایت علم روز

 





:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: