روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

دیوید ایروین , md , نویسنده و همکارش در مرکز تحقیقات بیماری‌های نورودژنراتیو و بخش عصب‌شناسی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم اعصاب, گفت : " این نسل یک منبع بسیار ارزشمند است و باید به دنبال آن باشد , به خصوص که ما به سرعت درک خود از پیشرفت بیماری را در شرایط سیستم عصبی افزایش می‌دهیم . "
نویسندگان دیگر این تحقیق جوزف y هستند . آبرامز , لارنس بی . الن دبلیو . james l . میلز , and ویرجینیا m . y . لی . این پژوهش با کمک مالی موسسه ملی پیر سازی , مرکز هسته آلزایمر , برنامه تحقیقاتی و موسسه ملی بهداشت و توسعه کودکان در موسسه ملی بهداشت انجام شده‌است .
التهاب مغز شروع‌کننده بیماری پارکینسون و پارکینسون است
منبع :
دانشگاه لوکزامبورگ
خلاصه :
محققان نشان داده‌اند که التهاب عصبی نقش مهمی در ایجاد این بیماری دارد .
در یک انتشار اخیر محققان گروه زیست‌شناسی محاسباتی در مرکز تکنولوژی لوکزامبورگ نشان داد که التهاب عصبی نقش مهمی در ایجاد این بیماری دارد .
این بیماری یک خانواده از بیماری‌های تحلیل‌برنده سیستم عصبی است که با از دست رفتن سلول‌های مغز و ایجاد پروتئین‌هایی به نام " پروتئین " و " عفونت " ایجاد می‌شود . این بیماری به ترتیب در انسان‌ها و حیوانات یافت می‌شود . اگرچه اغلب بی‌ضرر هستند , می‌توانند به عوامل عفونی تبدیل شوند که در مغز تجمع می‌یابند و بافت عصبی را نابود می‌کنند .
اما این تجمع چگونه باعث تخریب مغز می‌شود ? اسحاق نیوتن , نویسنده اول این نشریه می‌گوید : " درک فرآیند که توسط آن نورون‌ها را تخریب می‌کند برای یافتن درمان برای این بیماری حیاتی است . " او و همکارانش این سوال را با یک رویکرد محاسباتی حل کردند : آن‌ها برنامه‌های رایانه‌ای خود را بر روی داده‌های تجربی تولید شده توسط گروه‌های تحقیقاتی دیگر اجرا کردند و مجموعه‌ای از پروتئین‌های اتصالی را شناسایی کردند که ظاهرا ً شروع بیماری را کنترل می‌کنند . جالب است که تقریبا ً تمام این پروتئین‌ها وظایف شناخته‌شده‌ای در التهاب عصبی دارند .
" آنچه قابل‌توجه در نظر می‌گیریم و مهم‌ترین یافته ما را تشکیل می‌دهد , نقشی کلیدی است که التهاب عصبی در ایجاد این بیماری ایفا می‌کند . این یافته نه تنها برای بیماری‌های پارکینسون , بلکه برای سایر بیماری‌های مرتبط با پروتئین مانند پارکینسون و آلزایمر نیز صادق است .
از زمان انتشار آن در ماه اکتبر , این مقاله به کرات در دسترس قرار گرفت , که به عنوان " به شدت " مورد دسترسی قرار گرفت . علاقه شدیدی که دانشمندان برای این تحقیقات نشان می‌دهند نشان‌دهنده فوریت است که محققان در پی درک این بیماری هستند که تا امروز هیچ درمانی وجود ندارد .
این پروتئین به نقش کمک به یادگیری و حافظه اشاره می‌کند
منبع :
دانشگاه لیدز
خلاصه :
دانشمندان دریافته اند که پروتئین به نام پروتئین به مغز ما کمک می‌کند تا روی را جذب کند که باور بر توانایی ما برای یادگیری و سلامت حافظه ما بسیار مهم است .
دانشمندان دانشگاه لیدز متوجه شده‌اند که پروتیین به نام پروتئین به مغز ما کمک می‌کند تا روی را جذب کند که باور بر توانایی ما برای یادگیری و تندرستی حافظه ماست .
یافته‌ها حاکی از آن است که این پروتئین با کمک سلول‌ها از طریق کانال‌هایی در سطح سلول , مقدار روی را در مغز تنظیم می‌کند . قبلا ً مشخص شده‌است که سطوح بالای روی بین سلول‌های مغز با بیماری‌هایی مانند آلزایمر و پارکینسون مرتبط است .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: