روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

تحقیق اخیر تنها نقطه شروع است . در مورد آینده , جالب خواهد بود که نگاهی دقیق‌تر به نقش این پروتئین در توسعه مدارهای نورونی در شرایط فیزیولوژیکی و آسیب‌شناسی بیماری‌های نورودژنراتیو داشته باشیم .
عصاره چای سبز و شراب قرمز مسیر بیماری آلزایمر را در سلول‌ها قطع می‌کنند .
منبع :
دانشگاه لیدز
خلاصه :
براساس تحقیقات جدید , مواد شیمیایی طبیعی موجود در چای سبز و شراب قرمز ممکن است مرحله کلیدی مسیر بیماری آلزایمر را مختل کنند .
طبق تحقیقات جدید دانشگاه لیدز , مواد شیمیایی طبیعی موجود در چای سبز و شراب قرمز ممکن است مرحله کلیدی مسیر بیماری آلزایمر را مختل کنند .
در آزمایش‌ها آزمایشگاهی , محققان این فرآیند را شناسایی کردند که اجازه می‌دهد توده‌های مضر پروتئین به سلول‌های مغز متصل شوند و باعث مرگ آن‌ها شوند . آن‌ها توانستند این مسیر را با استفاده از عصاره‌های خالص‌سازی شده از چای سبز و رزوراترول از شراب قرمز قطع کنند .
این یافته‌ها , که در ژورنال شیمی بیولوژیک منتشر شد , اهداف بالقوه جدیدی را برای توسعه داروها برای درمان بیماری آلزایمر ارائه می‌دهند که به تنهایی بر برخی از مردم در بریتانیا تاثیر می‌گذارد , و در حال حاضر هیچ درمانی وجود ندارد .
نایجل هوپر استاد محقق ارشد دانشکده علوم زیستی می‌گوید : " این گام مهمی در افزایش درک ما از علت و پیشرفت بیماری آلزایمر است . " " این تصور غلط است که آلزایمر بخش طبیعی پیری است ; این یک بیماری است که ما معتقدیم در نهایت می‌توان از طریق یافتن فرصت‌های جدید برای اهداف دارویی مانند این درمان کرد . "
بیماری آلزایمر با یک ساختار مجزا از پروتئین آمیلوئید در مغز مشخص می‌شود که با هم ترکیب می‌شوند تا ترکیب‌های سمی و چسبنده شکل‌های مختلف تشکیل شوند. این تجمعات آمیلوئیدی , با اتصال به پروتئین‌ها بر روی سطح سلولی , منجر به نقص عملکرد سلول‌های عصبی و در نهایت مرگ می‌شوند .
دکتر جو راشورث می‌گوید : " ما می‌خواستیم بررسی کنیم که آیا شکل دقیق تجمعات آمیلوئیدی برای آن‌ها ضروری است , مانند روش بازی بیسبال به راحتی در دستکش خود . " " و اگر این طور بود , می‌خواستیم ببینیم آیا می‌توانیم از طریق تغییر شکل آن‌ها جلوگیری کنیم , چون این کار مانع از مرگ سلول‌ها می‌شود . "
این تیم در یک لوله آزمایشی تشکیل شد و آن‌ها را به سلول‌های مغز انسان و حیوان اضافه کرد . پروفسور هوپر گفت : " وقتی ما عصاره‌های استخراج‌شده از شراب قرمز و چای سبز را اضافه کردیم , تحقیقات اخیر نشان داده‌است که پروتئین‌های آمیلوئید بتا تشکیل شده‌اند که دیگر به سلول‌های عصبی آسیب نمی‌رساند . ما دیدیم که این به این دلیل بود که شکل آن‌ها مخدوش شده بود , بنابراین آن‌ها دیگر قادر به اتصال به پروتئین و مختل کردن عملکرد سلول نبودند .
او اضافه کرد : " ما همچنین برای اولین بار نشان دادیم که هنگامی که پلاک‌های آمیلوئیدی به پروتئین می‌چسبند , باعث تولید تجمعات آمیلوئیدی حتی در یک چرخه معیوب می‌شود . "
پروفسور هوپر می‌گوید که مراحل بعدی این تیم درک درستی از چگونگی برهم کنش پروتئین آمیلوئید است .
او گفت : " من مطمئن هستم که این امر درک ما از بیماری آلزایمر را حتی بیشتر افزایش خواهد داد , با پتانسیل کشف اهداف دارویی بیشتر . "
دکتر سیمون ریدلی , رئیس تحقیقات مرکز تحقیقات آلزایمر در انگلستان , می‌گوید : " اگر ما راهی برای توقف بیماری در مسیر خود بیابیم , درک علل بیماری آلزایمر حیاتی است . در حالی که این نتایج اولیه نباید سیگنالی برای ورود افراد به چای سبز و شراب قرمز باشد , آن‌ها می‌توانند به دنبال درمان‌های جدید و موثر باشند . با نیم‌میلیون نفر که مبتلا به آلزایمر در انگلستان هستند , ما فورا ً به درمان نیاز داریم که می‌تواند این بیماری را متوقف کند - این به این معنی است که سرمایه‌گذاری در تحقیقات برای گرفتن نتایج مانند اینها از هیات آزمایشگاه تا کلینیک بسیار مهم است . "

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: