روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

اضافه کردن به فهرست پروتئین‌های ایجاد شده در بیماری‌های مغزی
منبع :
دانشکده پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا
خلاصه :
محققان پروتئین‌های جدید بیماری را برای بیماری‌های نورودژنراتیو یافته‌اند . مواد و روش‌ها: این مطالعه به روش کارآزمایی بالینی بر روی ۴۰ بیمار مبتلا به آمیوتروفیک لترال اسکلروزیس انجام شد .
گروهی از محققان پروتئینی جدید برای بیماری‌های نورودژنراتیو یافته‌اند . جیمز کوتاه‌تر , استادیار , استادیار بیوشیمی و بیوفیزیک در دانشکده پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا , پاول تیلور , دکترای پزشکی , بیمارستان کودکان جود جود , و همکاران در یک انتشار آنلاین پیشرفته از طبیعت در ارتباط هستند که جهش در بخش‌های مختلف پروتئین , مغز , نورون‌های حرکتی و استخوان ( به نام بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک ( als ) رخ می‌دهد .
او آملی , مدیر برنامه موسسه ملی اختلالات عصبی و سکته مغزی , گفت : " این مطالعه از روش‌های مختلف علمی برای ارائه شواهد قوی استفاده می‌کند تا شواهد قوی ارائه کنند مبنی بر اینکه ورود پروتئین‌های دخیل در متابولیسم rna ممکن است به als و بیماری‌های مرتبط کمک کند . "
als یکی از بیماری‌های تحلیل‌برنده سیستم عصبی است . مطالعات قبلی نشان دادند که جهش در دو پروتئین متصل شونده به rna , به ترتیب باعث ایجاد انواعی از als می‌شود , اما پروتئین‌های بیشتری نسبت به ایجاد اشکال دیگر بیماری مشکوک هستند . چگونگی تنظیم کد ژنتیکی برای سرهم‌سازی پروتئین‌ها تنظیم می‌شود .
از آنجا که پروتئین‌های متصل شونده به rna ممکن است در بیماری als نقش داشته باشند , بیش از ۲ پروتئین متصل شونده به rna وجود دارد . الگوریتم ‌های کامپیوتری , براساس توالی‌های پروتئینی که برای شناسایی سلول‌های مخمر طراحی شده‌اند , پیش‌بینی می‌کنند که در حدود ۱۲ پروتئین انسانی , شامل چندین پروتئین متصل شونده به rna در ارتباط با بیماری‌های نورودژنراتیو , یک بخش متمایز از این پروتئین را تشکیل می‌دهند . این بخش‌ها برای سرهم کردن کمپلکس‌های پروتئینی خاصی ضروری هستند . اما اثر متقابل این دو بخش و بیماری بدرستی شناخته‌نشده است .
استفاده از مخمر به عنوان یک ارگانیسم مدل , آرون اس . تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار spss تجزیه و تحلیل شد . هر دو روش در داخل لوله آزمایش جمع شدند و در مخمر سمی بودند .
جهش در بیماران als مشاهده شد که در افراد سالم یافت نشد . براساس این یافته‌ها , آن‌ها پیشنهاد کردند که پروتئین‌های متصل شونده به rna می‌توانند به طور گسترده در آسیب‌شناسی als و اختلالات مغزی مرتبط باشند .
توصیف ده برتر
برخی پروتئین‌های متصل شونده به rna را با استفاده از این قطعات شناسایی کردند . مطالعه طبیعت نشان می‌دهد که دو تای دیگر از ۱۰ کاندیدای برتر , به نام " دو تای " نامیده می‌شوند . این جهش در دو خانواده با یک تخریب ارثی نادر در عضله , مغز , نورون حرکتی و استخوان و دیگری از فرد مبتلا به als وجود دارد .
جهش در این دو پروتئین در این دو پروتئین کاهش یافت و با مناطق " چسبناک " در پروتئین‌ها همراه شد و سبب تشکیل فیبریل‌های آمیلوئیدی شد . شکل طبیعی پروتئین‌ها , تمایل طبیعی تشکیل فیبریل ها را نشان می‌دهد که با جهش‌های بیماری تشدید می‌شود .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: