روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

پروتیین‌های prion بیماری زای واگیر دار هستند که باعث بیماری جنون گاوی و بیماری Creutzfeldt - ژاکوب می‌شوند . زمانی که یک پروتئین معمولی prion شکل می‌گیرد و دسته می‌شود ، اتفاق می‌افتد . پروتیین prion که به صورت طبیعی اتفاق می‌افتد بی‌ضرر است و می‌تواند در بیشتر ارگانیسم‌ها پیدا شود . در انسان‌ها ، در غشا سلولی مغز ما یافت می‌شود . در مقابل ، پروتیین prion شکل غیر عادی برای سلول‌های مغز سمی است . Adriano Aguzzi ، پروفسور Neuropathology در دانشگاه زوریخ و بیمارستان دانشگاه زوریخ ، سال‌ها است که به بررسی این مساله می‌پردازد که چرا این تغییر شکل سمی است . تیم Aguzzi's در حال حاضر متوجه شده‌است که پروتیین prion دارای نوعی " سوئیچ " است که سمیت آن را کنترل می‌کند .
این کلید یک ناحیه کوچک روی سطح پروتئین را پوشش می‌دهد . اگر یک مولکول دیگر ، برای مثال آنتی‌بادی ، این سوییچ را لمس کند، یک مکانیزم کشنده آغاز می‌شود که می‌تواند منجر به مرگ سلول‌های بسیار سریع شود .
دم انعطاف‌پذیر باعث مرگ سلولی می‌شود
در نسخه فعلی طبیعت ، دانشمندان نشان می‌دهند که مولکول پروتیین prion شامل دو بخش کاملا ً متمایز است : یک حوزه globular که به غشا سلولی بسته شده‌است و یک دم دراز و بدون ساختار است . تحت شرایط عادی ، این دمش برای حفظ عملکرد سلول‌های عصبی بسیار مهم است . در مقابل ، در مورد عفونت prion پروتیین prion زا با بخش globular برهمکنش می‌دهد و دم باعث مرگ سلولی می‌شود - - این فرضیه‌ای است که توسط محققان به پیش می‌رود .
Aguzzi و تیم او این مساله را با تولید آنتی‌بادی mimetic در بخش‌های بافت از مخچه موش‌های آزمایشگاهی مورد آزمایش قرار دادند که سمیت مشابهی را نسبت به عفونت prion دارند . The توضیح می‌دهد : " اگر دم انعطاف‌پذیر باشد و با آنتی‌بادی بیشتر از دسترس دور نشود ، فعال‌سازی کلید دیگر موجب مرگ سلولی نمی‌شود .
Aguzzi می‌گوید : " کشف ما عواقب گسترده‌ای برای درک بیماری‌های prion دارد . " یافته‌ها نشان می‌دهند که تنها those که دم پروتیین prion را هدف قرار می‌دهند برای استفاده به عنوان داروهای بالقوه مناسب هستند . در مقابل ، آنتی‌بادی که به سوییچ of سفر می‌کند ، بسیار مضر و خطرناک هستند .
رویکرد جدید حفاظت از پروتئین prion از تغییر شکل ، تبدیل شدن به عفونی
مبدا :
دانشگاه کیس وسترن رزرو
خلاصه :
دانشمندان مکانیزمی را شناسایی کرده‌اند که می‌تواند از تغییر شکل مولکولی آن به شکل غیر عادی که مسئول بیماری‌های عصبی هستند ، جلوگیری کند .
گروهی از محققان از دانشگاه کیس وسترن رزرو ، مکانیزمی را شناسایی کرده‌اند که می‌تواند از تغییر شکل مولکولی آن به شکل غیر عادی که مسئول بیماری‌های عصبی هستند ، جلوگیری کند . این یافته ، که در شماره ۱۸ جولای منتشر شد ، حاکی از امید جدید در نبرد علیه دشمنی است که تا کنون ثابت شده‌است .
بیماری‌های prion شامل بیماری Creuzfeldt - یاکوب و بیخوابی خانوادگی مهلک هستند . برخلاف دیگر بیماری‌های transmissible ، عامل عفونی یک ویروس یا باکتری نیست ، بلکه یک پروتیین prion به شکل غیر عادی است . دانشمندان بر این باورند که این خود را با اتصال به پروتیین‌های prion نرمال ، تکثیر می‌کند و آن‌ها را وادار به تغییر شکل می‌کند تا تبدیل به یک غیر عادی شود و در نتیجه بیمار شود .
این تصور که پروتیین‌ها به تنهایی می‌توانند به عنوان یک عامل عفونی عمل کنند در حال تبدیل شدن به عنوان یک پارادایم جدید در زیست‌شناسی و پزشکی است . با این حال ، Witold Surewicz ، PhD ، استاد فیزیولوژی و biophysics و مولف ارشد این مطالعه ، گفت که با این حال ، مکانیسمی که در آن پروتئین prion شکل خود را تغییر می‌دهد عمدتا ً ناشناخته و بسیار بحث‌برانگیز است و مانع تلاش‌ها برای توسعه داروها برای بیماری‌های prion می‌شود."

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: