روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

ون کوان , استاد ارشد تحقیق و استادیار پاتولوژی و عصب‌شناسی در دانشکده پزشکی کیس وسترن , گفت : " این اولین بار است که پروتئین نوترکیب برای جلوگیری از بیماری‌های انسانی بیمار نشان‌داده شده‌است . "
پروتئین نوترکیب پروتئین نوترکیب در e . coli دارای توالی پروتئینی مشابه پروتئین طبیعی مغز انسان است . اما این پروتئین نوترکیب فاقد قندها و چربی‌ها است . در این مطالعه که به صورت آنلاین در گزارش‌های علمی منتشر شده‌است , محققان از روشی به نام تکثیر چرخه‌ای استفاده کردند . هنگامی که پروتئین نوترکیب به داخل لوله آزمایش اضافه شد , تکثیر سلول‌های انسانی کاملا ً متوقف شد . محققان دریافتند که این بازدارنده وابسته به دوز است و در پاسخ به شکل انسانی پروتئین نوترکیب به شدت اختصاصی است , در حالی که این پروتئین در مقایسه با پروتئین نوترکیب و پروتئین نوترکیب گاوی نوترکیب می‌شود . آن‌ها نشان دادند که پروتئین نوترکیب نه تنها در مدل بدون سلول بلکه در سلول‌های کشت داده‌شده که اولین مراحل تحقیق انتقالی هستند , کار می‌کند . علاوه بر این , از آنجا که پروتئین نوترکیب یک توالی مشابه با پروتئین مغز دارد , کاربرد پروتئین نوترکیب کم‌تر موجب عوارض جانبی می‌شود .
این بیماری گروهی از بیماری‌های مهلک در مغز انسان و حیوان است . این پروتئین از طریق تغییر ساختاری یک پروتئین طبیعی که در تمام انسان‌ها وجود دارد تشکیل می‌شود . زمانی که تشکیل شد , آن‌ها به جذب پروتئین طبیعی دیگری ادامه می‌دهند و در نهایت باعث ایجاد آسیب در مغز می‌شوند . در حال حاضر , بیماری‌ها درمان ندارند .
شیوع قبلی بیماری جنون گاوی و بروز متعاقب آن در فرم انسانی بیماری جاکوب - ژاکوب , توجه عمومی را به خود جلب کرد . ترس از شیوع آینده , جستجوی مداخلات موفق را ضروری می‌سازد .
پروتئین‌های این پروتئین دارای چندین بیماری پیری هستند
منبع :
علوم پزشکی
خلاصه :
دو محقق برجسته مغز , نظریه‌ای را مطرح کرده‌اند که می‌تواند تفکر دانشمندان در مورد چندین بیماری نورودژنراتیو را متحد کند و استراتژی‌های درمانی برای مبارزه با آن‌ها را پیشنهاد کند .
دو محقق برجسته مغز , نظریه‌ای را مطرح کرده‌اند که می‌تواند تفکر دانشمندان در مورد چندین بیماری نورودژنراتیو را متحد کند و استراتژی‌های درمانی برای مبارزه با آن‌ها را پیشنهاد کند .
این نظریه و پشتیبانی از آن در سپتامبر ۲۰۱۱ در مورد مساله طبیعت توضیح داده شده‌است .
ماتیاس و واکر واکر مفهوم در حال ظهور را بیان می‌کنند که بسیاری از بیماری‌های مغزی مرتبط با پیری , مانند آلزایمر و پارکینسون , توسط پروتیین‌های خاص ایجاد می‌شوند که به دانه‌های مضر منتهی می‌شوند . این بذرها همانند عوامل بیماری زا شناخته می‌شوند که بیماری جنون گاوی , بیماری‌های مزمن را در آهو , گوسفند , گوسفند و بیماری جاکوب - ژاکوب در انسان ایجاد می‌کنند .
واکر پروفسور تحقیقاتی در مرکز تحقیقات نخستی‌ها در دانشگاه اموری است . رئیس بخش نورولوژی مرکز تحقیقات مغز در دانشگاه توبینگن و مرکز تحقیقات بیماری‌های نورودژنراتیو می‌باشد .
برخلاف این بیماری که می‌تواند عفونی باشد , آلزایمر , پارکینسون و دیگر بیماری‌های نورودژنراتیو را نمی‌توان از فرد به فرد تحت شرایط عادی منتقل کرد . با این حال , هر یک از این بیماری‌ها در مغز گرفته می‌شوند , با این حال , به طور فزاینده‌ای واضح است که انباشته شدن پروتئین‌ها در سراسر سیستم عصبی و مختل کردن عملکرد آن .
نویسندگان اولین کسانی بودند که نشان دادند که پروتئینی که در بیماری آلزایمر نقش دارد - - که به آمیلوئید بتا معروف است , تشکیل مولکول‌های بتا - بتا را در پلاک‌های پیری و رگ‌های خونی مغز تحریک می‌کند . از آن زمان به بعد, تعداد زیادی از آزمایشگاه‌ها در سراسر جهان کشف کرده‌اند که پروتئین‌های مرتبط با دیگر بیماری‌های تحلیل‌برنده سیستم عصبی نیز دارای ویژگی‌های کلیدی هستند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: