روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

در یک سرمقاله همراه , رولاند سالمون , یک مشاور بازنشسته , می‌گوید : اگر چه ما بیشتر در مورد این موجودات شگفت‌انگیز می‌دانیم , اگر چه وحشتناک است , بسیاری از پرسش‌های مهم در مورد ویژگی‌های آن‌ها باقی می‌ماند و دیگر بیماری‌های دیگر ممکن است به انسان‌ها منتقل شوند .
او استدلال می‌کند که ظرفیت تحقیق این شرکت " به خوبی برای پاسخ به این پرسش‌ها قرار دارد " و " عدم سرمایه‌گذاری بیشتر زود است . "
مسیر حفاظتی شناسایی‌شده برای مقابله با مسمومیت با بیماری آلزایمر
منبع :
دانشگاه انتاریوی غربی
خلاصه :
تحقیقات جدید مسیری را شناسایی کرده‌است که توسط مغز برای محافظت از خود در برابر سمیت رخ می‌دهد که با بیماری آلزایمر ( ad ) رخ می‌دهد . تحقیقات گسترده‌ای بر روی نقش این پروتئین انجام شده‌است . آن‌ها دریافتند که سمیت پپتیدهای آمیلوئید بتا که یکی از مهم‌ترین مجرمان در آلزایمر است , می‌تواند با جلوگیری از برهمکنش با این پروتئین کاهش یابد .
تحقیقات جدید به رهبری مارکو پرادو , (phd ) از دانشگاه غربی مسیری را شناسایی کرده‌است که توسط مغز برای حفاظت از خود در برابر سمیت که با بیماری آلزایمر رخ می‌دهد , شناسایی شده‌است . پرادو و همکارانش در موسسه تحقیقاتی مک گری و مرکز این مرکز در برزیل کار وسیعی را بر روی نقش این پروتئین انجام داده‌اند . آن‌ها دریافتند که سمیت پپتیدهای بتا - β , یکی از مجرمان اصلی در بیماری آلزایمر , می‌تواند با جلوگیری از برهمکنش با این پروتئین, کاهش یابد . هنگامی که یک پروتئین به نام القا کننده استرس القا شده با استرس برای جلوگیری از برهم کنش پپتید آمیلوئید بتا واکنش می‌دهد , نورون‌ها را محافظت می‌کند . این تحقیق در حال حاضر در مجله علم اعصاب منتشر شده‌است .
" چیزی که جالب است زمانی است که ما مغز افراد مبتلا به آلزایمر را مورد مطالعه قرار دادیم , ما مشاهده کردیم که در مقایسه با گروه کنترل سن و جنس , سطوح بالاتری نیز افزایش‌یافته است . ما به این افزایش به عنوان پاسخی جبرانی که می‌تواند در برابر توهین از این آمیلوئید بتا محافظت کند , فکر می‌کنیم . پرادو , استاد دانشکده فیزیولوژی و فارماکولوژی و کالبدشناسی و زیست‌شناسی سلولی دانشکده پزشکی و دندان‌پزشکی غربی است . هنگامی که پروتئین آمیلوئید بتا کاهش یافت , به نظر می‌رسد که نورون‌ها نسبت به حمله توسط آمیلوئید بتا حساسیت بیشتری نشان می‌دهند . "
شما باید به عنوان یک معمای بزرگ فکر کنید . پرادو می‌گوید : " هر سال دانشمندان قطعات جدیدی را به کار می‌اندازند , و اکنون می‌بینیم که یکی از مسیرهای معما است . " " این بیماری بسیار پیچیده است , اما سرنخ‌های جدید در مورد این که چگونه می‌توانیم به مغز کمک کنیم تا در برابر سموم در تبلیغ مقاومت کند , بسیار پیچیده است . ما شروع به دیدن تصویر بزرگی می‌کنیم . ممکن است سال‌ها طول بکشد , اما ما این پازل را کنار هم قرار می‌دهیم و راهی برای کاهش یا درمان آلزایمر پیدا می‌کنیم . "
پروتئین نوترکیب پروتئین نوترکیب
منبع :
کیس وسترن رزرو
خلاصه :
محققان یافته‌های خود را به یک کشف امیدوار کننده برای درمان و پیش‌گیری از بیماری‌ها , بیماری‌های نورودژنراتیو نادر که همیشه کشنده هستند , منتشر کرده‌اند . آن‌ها کشف کردند که پروتئین نوترکیب پروتئین نوترکیب , انتشار بیماری زا , عوامل عفونی ایجاد کننده بیماری را متوقف می‌کند .
مطالعه موردی محققان دانشگاه ذخیره غربی این یافته‌ها را به یک کشف امیدوار کننده برای درمان و پیش‌گیری از بیماری‌ها , بیماری‌های نورودژنراتیو نادر که همیشه کشنده هستند , اشاره می‌کند . محققان دریافته اند که پروتئین نوترکیب پروتئین نوترکیب , انتشار بیماری زا , عوامل عفونی ایجاد کننده بیماری را متوقف می‌کند .
ون کوان , استاد ارشد تحقیق و استادیار پاتولوژی و عصب‌شناسی در دانشکده پزشکی کیس وسترن , گفت : " این اولین بار است که پروتئین نوترکیب برای جلوگیری از بیماری‌های انسانی بیمار نشان‌داده شده‌است . "

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: