روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

در ۲۰۰۰ نفر در انگلستان از پروتین های CJD استفاده می‌کنند
مبدا :
BMJ - نشریه پزشکی بریتانیایی
خلاصه :
بیماری variant Creutzfeldt - ژاکوب ( BSE ) یک بیماری شایع در مغز است - - اغلب به شکل انسان از بیماری جنون گاوی و یا " بیماری جنون گاوی " خوانده می‌شود و پس از قرار گرفتن در معرض جنون گاوی در اواخر دهه ۱۹۸۰ و اوایل دهه ۱۹۹۰ از طریق محصولات گوشتی آلوده ظاهر شد . اگرچه در انگلستان فقط ۱۷۷ مورد بالینی وجود داشته‌است ، اما تخمین زده نمی‌شود که در ۲۰۰۰ نفر پروتئین مرتبط با این بیماری را حمل کنند .
یک نظرسنجی در مقیاس بزرگ نتیجه‌گیری می‌کند که در حدود یک نفر از ۲۰۰۰ نفر در انگلستان ممکن است از پروتین های CJD استفاده کنند . این نظرسنجی ، دقیق‌ترین سنجش شیوع را برای تاریخ فراهم می‌کند - - و پروتیین prion غیر عادی را در یک گروه سنی گسترده‌تر از قبل و در تمام genotypes شناسایی می‌کند .
سرمقاله همراه می‌گوید که با وجود این که این بیماری نادر باقی مانده‌است ، " عفونت ممکن است نسبتا ً شایع باشد و پزشکان باید اقدامات بهداشتی عمومی را که برای محافظت از بیماران به کار گرفته می‌شوند ، درک کنند .
بیماری variant Creutzfeldt - ژاکوب ( vCJD ) یک بیماری فاسد مغز است - - که اغلب به شکل انسان از بیماری جنون گاوی ( BSE ) یا " بیماری جنون گاوی " خوانده می‌شود و پس از قرار گرفتن در معرض جنون گاوی در اواخر دهه ۱۹۸۰ و اوایل دهه ۱۹۹۰ از طریق محصولات گوشتی آلوده در زنجیره غذایی ظاهر شد .
اگرچه تاکنون تنها ۱۷۷ مورد بالینی از vCJD تا به امروز در انگلستان وجود داشته‌است ، مطالعات قبلی تخمین زده‌اند که حدود یک نفر در ۴۰۰۰ نفر may prions را حمل می‌کنند . اما عدم قطعیت در مورد این که چه تعداد از مردم در نهایت این بیماری را توسعه خواهند داد ، باقی می‌ماند .
و هنوز مشخص نیست که carriers خطر انتقال بیماری از طریق تزریق خون یا جراحی را به وجود می‌آورند . با این وجود ، آژانس‌های بهداشت انگلستان پیش از این گام‌هایی را برای تامین امنیت تامین خون و کاهش هرگونه خطر انتقال توسط ابزارهای جراحی برداشته اند .
بنابراین یک تیم از پژوهشگران بریتانیایی تصمیم گرفتند تا یک بررسی بیشتر برای درک بهتر این که چه تعداد از افراد در انگلستان ممکن است حامل باشند و شناسایی ژنتیکی خود ( ژنوتیپ ) را انجام دهند.
آن‌ها بیش از ۳۲، ۰۰۰ نمونه از افراد تمام سنین را بررسی کردند که ضمیمه خود را بین ساله‌ای ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۲ در بیش از ۴۱ بیمارستان در سراسر انگلستان از بین بردند .
از این تعداد ، ۱۶ نمونه برای پروتئین prion غیر عادی مثبت بودند که نشانگر شیوع کلی ۴۹۳ میلیون نفر جمعیت بود. از این شکل ، تیم تحقیق برآورد می‌کند که یک نفر در ۲۰۰۰ نفر احتمالا ً حامل خواهند بود .
حضور پروتیین prion در افرادی که در سال ۱۹۴۱ متولد شدند تفاوت قابل‌توجهی با افرادی که بین سال‌های ۱۹۶۱ تا ۱۹۸۵ به دنیا آمده بودند متفاوت نبود و در هر دو جنس مشابه بود .
و هنگامی که نمونه‌ها به سه منطقه جغرافیایی وسیع ( شمال شرق و شمال غربی ، ساحل شرقی ، جنوب غربی ، جنوب غربی و غربی ) گروه‌بندی شدند ، هیچ تفاوت آشکاری در شیوع غیر عادی شیوع prion وجود نداشت .
همچنین پیدا کردن یک گروه سنی خاص یا منطقه جغرافیایی متاثر از آن ، هیچ کدام از ژنوتیپ آسیب‌پذیر بیماران شناسایی نشد .
آزمایش ژنتیکی ۱۶ نمونه مثبت نشان داد که نسبت بالاتری از ژنوتیپ homozygous ( VV ) در the ۱۲۹ از ژن prion ( PRNP ) در مقایسه با جمعیت عمومی بریتانیا نشان داد . این امر همچنین با ۱۷۷ بیمار با vCJD تفاوت دارد ، که همه آن‌ها تا به امروز methionine homozygous ( MM / MM ) بوده‌اند .
به گفته نویسندگان ، نگرانی این است که افراد با این ژنوتیپ همانند ممکن است مستعد ابتلا به این شرایط در طول دوره‌های طولانی‌تری جوجه‌کشی باشند ، یا ممکن است هیچ علایم بالینی بیماری را نشان ندهند .
آن‌ها بر این تاکید دارند که تعداد بیماران مبتلا به vCJD بالینی هنوز خیلی پایین‌تر از میزان شیوع پروتیین prion غیر عادی ، حتی برای آن‌هایی که the MM را حمل می‌کنند ، می‌باشد . با این حال ، آن‌ها می‌گویند که ادامه تحقیق در آزمایش‌ها برای تشخیص پروتیین prion غیر عادی در خون و آزمایش بافت از دهه‌های ۱۹۷۰ و اوایل قبل از ظهور جنون گاوی ضروری است .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: