روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

تجمعات آمیلوئیدی مانند فولاد سخت و سخت است . تفاوت این است که فولاد بسیار سنگین‌تر است و خواص مواد را تعریف می‌کند , در حالی که رشته‌های آمیلوئیدی می‌توانند برای اهداف خاصی تنظیم شوند . با اتصال مولکول‌ها به آمیلوئید متراکم , خصوصیات آن تغییر می‌کند .
پی وتر آشیل می‌گوید : " این موضوع پیش از این شناخته شده‌بود , اما چیزی که مشخص نشده است این است که فیبریل ها به تابش فرابنفش واکنش نشان می‌دهند . " این امر امکان تغییر ماهیت مواد متصل به بتا را فراهم می‌کند . "
رشته‌های آمیلوئیدی مانند دیسک‌هایی هستند که روی هم انباشته شده‌اند . وقتی یک ماده با این دیسک‌ها ترکیب می‌شود , مولکول‌های آن آنقدر متراکم و متراکم می‌شوند که می‌توانند تبادل اطلاعات و تبادل اطلاعات باشند . این به معنای کاملا ً جدید برای تغییر ویژگی‌های یک ماده است .
پی وتر اکنون فرصت‌هایی را برای هم‌کاری با محققان علم مواد در چالمرز می‌بیند , برای مثال در زمینه فن‌آوری سلول خورشیدی .
و اگرچه ممکن است هنوز هم داستان‌های علمی‌تخیلی وجود داشته باشد, او همچنین بر این باور است که دانشمندان یک روز ممکن است از خواص مواد فیبریل های آمیلوئیدی در تحقیقات درباره فرا ماده استفاده کنند .
توانایی یک شی برای انعکاس نور می‌تواند طوری تغییر کند که چیزی که پشت آن باشد به جای خود شی منعکس می‌شود , در اصل تغییر شاخص شکست نور . مثل وقتی که نور به سطح آب برخورد می‌کند . "
لیزر ممکن است منجر به درمان بیماری‌های مغزی مانند آلزایمر و پارکینسون شود .
منبع :
دانشگاه تکنولوژی چالمرز
خلاصه :
محققان کشف کرده‌اند که ممکن است منجر به درمان بیماری‌هایی مانند آلزایمر , پارکینسون و بیماری آلزایمر - ژاکوب ( به اصطلاح بیماری جنون گاوی ) شود .
محققان در دانشگاه تکنولوژی چالمرز در سوئد , همراه با محققان در دانشگاه صنعتی فرانسه , کشف کرده‌اند که ممکن است منجر به درمان بیماری‌هایی مانند آلزایمر , پارکینسون و پارکینسون شود .
محققان دریافتند که این امکان وجود دارد که با استفاده از تکنیک لیزری چند فوتونی , تجمع پروتئین‌ها را تشخیص دهیم .
" تاکنون هیچ‌کس در مورد استفاده از نور برای درمان این بیماری‌ها صحبت نکرده است . این یک روش کاملا ً جدید است و ما معتقدیم که این یک پیشرفت در تحقیقات بیماری‌هایی مانند آلزایمر , پارکینسون و پارکینسون است . یک روش کاملا ً جدید برای کشف این ساختارها با استفاده از نور لیزر پیدا کرده‌ایم .
اگر توده‌های پروتئینی حذف شوند , بیماری در اصل درمان می‌شود . این مشکل تا کنون شناسایی و حذف خاکدانه‌ها شده‌است .
محققان امروزه امیدوارند که از درمان صوتی که قبلا ً برای توموگرافی استفاده شده‌است , برای حذف پروتئین‌های معیوب استفاده شود . امروزه تجمعات آمیلوئیدی با مواد شیمیایی , هم برای تشخیص و هم برای حذف , درمان می‌شوند . این مواد شیمیایی برای آن‌ها بسیار سمی و مضر هستند .
با لیزر چند فوتونی , درمان شیمیایی غیر ضروری است . همچنین برای حذف خاکدانه‌ها ضروری نیست . با توجه به این کشف , می‌توان پروتئین مضر را بدون لمس بافت اطراف حذف کرد .
این بیماری‌ها زمانی بروز می‌کنند که پروتئین آمیلوئید در دوزهای زیاد تجمع یابد تا از فرآیندهای سلولی مناسب جلوگیری شود .
پروتئین‌های مختلف , انواع مختلفی از پروتئین‌ها را ایجاد می‌کنند , اما عموما ً ساختار یکسانی دارند . این امر آن‌ها را از پروتئین‌های با عملکرد خوب در بدن متمایز می‌کند که می‌تواند با استفاده از تکنیک لیزری چند فوتونی نشان داده شود .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: