روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

مطالعه پیش رو نشان داد که مرحله میانی به احتمال زیاد یک ناحیه حلقه شل تشکیل شده‌است که توسط پروتئین‌ها شکل می‌گیرد که به نظر نمی‌رسد با آن سازگار باشد و به یک نتیجه نهایی تبدیل شود . محققان بر این باورند که فیبریل ها باید از یک ساختار سخت به نام بتا - ملحفه بیایند .
با این حال , داده‌های جدید نشان می‌دهند که هر دوی این ساختارها در طول زمان تغییر می‌کنند . شکل صفحات بتا - ورقه‌های سخت شده , سپس به حلقه‌های پروتئینی نرم تبدیل می‌شوند که سرانجام شکل صفحات بتا را می‌گیرند . صفحات بتا به هم متصل می‌شوند و فیبریل های آسیب‌رسان را تشکیل می‌دهند .
اکنون تمرکز باید مرحله میانی جدید باشد . با اطلاعات بیشتر , محققان می‌توانند یک داروی بازدارنده را طراحی کنند تا به پروتئین متخلف متصل شوند , مولکول را مسدود کرده و پیشروی مسیر را متوقف کنند .
سپس , پابلو قصد دارد بیشتر در مورد واسط پروتئینی خاص که در دیابت نوع ۱ دخیل است , آگاهی یابد . او واحدهای پایه و توده‌های کوچک متشکل از دو یا سه مولکول را بررسی کرده‌است . او گفت : " اکنون باید درک کنیم که این توده‌های کوچک چگونه غشاهای سلولی را برهم می‌زنند . " ما همچنین می‌خواهیم بفهمیم که چگونه فیبریل ها از یک هسته کوچک رشد می‌کنند . "
برای انجام این کار , او در حال تلاش برای بررسی سیستم‌های بزرگ‌تر با استفاده از نفوذ بیشتر است . او اخیرا ً زمان محاسبات مربوط به ژن آبی ( آی بی ام ) آرگون را به نام میرا دریافت کرد . میرا یک کامپیوتر قابل‌حمل است که در هر ثانیه چندین محاسبه را در هر ثانیه انجام می‌دهد .
همچنین از این کتاب برای تعیین مراحل میانی در بیماری‌هایی نظیر بیماری‌های نورودژنراتیو مانند آلزایمر استفاده می‌شود . دانشمندان سبب تشکیل فیبریل های آمیلوئیدی می‌شوند . در هر بیماری , استفاده از یک پروتئین خاص - - یک پروتئین خاص - - یک پروتئین متفاوت در هر بیماری - چیزی است که باعث ایجاد چروک میانی مشکل می‌شود .
پابلو گفت : " ما می‌خواهیم ریشه‌های گسترده‌تر مشکل تجمع و تجمع را درک کنیم . " هدف نهایی این است که به چند سوال مهم پاسخ دهید : رویداده‌ای آغازین و تجمیع کوچک آن چه هستند ? چگونه شکل می‌گیرند ? و چگونه می‌توانیم بازدارنده را طراحی کنیم تا مانع شکل‌گیری آن‌ها شویم ? "
ممکن است ماده مبتلا به بیماری آلزایمر
منبع :
دانشگاه تکنولوژی چالمرز
خلاصه :
تجمعات آمیلوئیدی باعث بیماری‌هایی مانند آلزایمر , پارکینسون و آلزایمر می‌شود . اما آمیلوئید دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که ممکن است منجر به توسعه مواد مرکب جدید برای پردازشگر و ذخیره داده فردا و حتی اشیا نامریی شود .
پروتئین آمیلوئید باعث بیماری‌هایی مانند آلزایمر , پارکینسون و آلزایمر می‌شود . اما آمیلوئید دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که ممکن است منجر به توسعه مواد مرکب جدید برای پردازشگر و ذخیره داده فردا و حتی اشیا نامریی شود .
محققان دانشگاه فن‌آوری چالمرز اخیرا ً کشف غیر منتظره‌ای در مورد آمیلوئید را در مقاله‌ای منتشر کردند که در مجله nature medicine منتشر شده‌است . رشته‌های آمیلوئیدی انواع مختلفی از پروتئین‌ها هستند که به طور طبیعی در بدن اتفاق می‌افتند . محققین در حال حاضر نشان داده‌اند که انواع مختلفی از اثر لیزر به اشعه uv واکنش نشان می‌دهند , در حالی که پروتئین‌های سالم چنین نمی‌کنند .
کشف می‌تواند در زمینه‌های مختلف مفید باشد . علاوه بر این , ممکن است به روش‌های جدیدی برای شناسایی و درمان بیماری‌های مغزی که باعث تشکیل تجمعات آمیلوئیدی می‌شوند , منجر شود .
پی وتر آشیل یکی از محققانی که این کشف را انجام داد , می‌گوید : " ایجاد این تجمعات پروتئینی مصنوعی در آزمایشگاه امکان پذیر است . " با ترکیب آن‌ها با دیگر مولکول‌ها , می‌توان موادی با ویژگی‌های منحصر به فرد ایجاد کرد . "

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: