روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

وقتی cannibals مغز افرادی را خورد که براثر بیماری prion کشته شدند ، بسیاری از آن‌ها مبتلا به بیماری کشنده کشنده نیز بیمار شدند . به همین ترتیب ، هنگامی که گاوها با prions گاوی آلوده شدند ، بسیاری از آن‌ها بیماری جنون گاوی را گسترش دادند . از سوی دیگر ، انتقال of بین گونه‌ها ، برای مثال از گاو ، گوسفند و یا گوزن تا انسان‌ها ، - - خوشبختانه ، و تنها بخش کوچکی از گیرنده‌ها در طول عمرشان بیمار می‌شوند .
مطالعه‌ای که در سوم آوریل در PLOS Pathogens منتشر شد ، نگاهی دقیق به یک استثنا در این قانون دارد : به نظر می‌رسد که voles بانک فاقد مانع گونه برای انتقال prion هستند ، و حساسیت جهانی آن‌ها هم برای توسعه استراتژی‌هایی برای جلوگیری از انتقال prion مفید و مفید است .
prions misfolded ، نسخه‌های سمی یک پروتئین به نام prp هستند ، که در فرم طبیعی خود در تمامی گونه‌های پستاندار موجود است که مورد بررسی قرار گرفته‌اند . prions سمی " عفونی " هستند ؛ آن‌ها می‌توانند پروتیین‌های موجود را به درستی تا کرده و به شکل prion مرتبط با بیماری تبدیل کنند . بیماری‌های prion نادر هستند ، اما ویژگی‌هایی را با بیماری‌های دامی more مانند بیماری Alzheimer's به اشتراک می‌گذارند .
Trying Prusiner ، جوئل Watts ، کورت Giles ، کورت Giles و همکاران ، از دانشگاه کالیفرنیا در سان‌فرانسیسکو ، آمریکا ، برای اولین بار آزمایش کردند که آیا the ویژگی ذاتی of است یا اینکه عوامل دیگری که در این جوندگان وجود دارند آن‌ها را آسیب‌پذیر می‌کنند یا نه .
دانشمندان این ژن را به موش‌ها معرفی کردند که کده‌ای یک بانک معمولی vole prion پروتیین را تولید می‌کنند و در نتیجه موش تولید می‌کنند که bank vole را تولید می‌کنند ، اما نه موش prp . وقتی این موش‌های پیر می‌شوند برخی از آن‌ها به طور خود به طور خود بیماری عصبی را توسعه می‌دهند، اما در کوچک‌ترها ، بانک vole prp در حالت عادی و مهربان خود قرار دارد . سپس دانشمندان موش‌های جوان را در معرض toxic misfolded prions از ۸ گونه مختلف از جمله انسان ، گاو ، گوزن شمالی ، گوسفند و hamster قرار دادند .
آن‌ها دریافتند که همه این prions گونه‌های خارجی می‌توانند موجب بیماری prion در موش‌های تراژنی شوند ، و این بیماری اغلب سریع‌تر از آنچه که در voles بانک انجام می‌دهد ، رشد می‌کند . مورد دوم احتمالا ً به این دلیل است که موش‌های تراژنی سطح بالاتری از vole bank را از خود نشان می‌دهند تا به طور طبیعی در the وجود داشته باشند .
نتایج نشان می‌دهد که حساسیت جهانی of های بانک به انتقال cross از گونه‌ای است که یک ویژگی درونی از vole vole است . از آنجا که موش‌های تراژنی به سرعت بیماری prion را توسعه می‌دهند ، دانشمندان پیشنهاد می‌کنند که این موش‌ها در مطالعه فرایندهایی که which سمی " را تبدیل به " prp سالم " می‌کنند و در نتیجه مغز را از بین ببرند ، مفید خواهند بود . و از آنجا که این فرآیند مشابه بسیاری از بیماری‌های دامی است ، درک بهتر از توسعه بیماری prion ممکن است مفاهیم بزرگ‌تری داشته باشد .
تشخیص اولیه بیماری Alzheimer's با تجزیه و تحلیل مایع spinal امکان پذیر شد .
مبدا :
انتشارات سلول
خلاصه :
براساس یک مطالعه جدید ، محققان می‌توانند قطعه‌های کوچک پروتئین - نخاعی را در مایع مغزی - نخاعی پیدا کنند که از بیماران گرفته شده‌است . پیشنهاد شده‌است که چنین بخش‌هایی عامل اصلی بیماری Alzheimer's باشند . یافته‌ها امیدوار هستند که پزشکان به زودی راهی برای تشخیص بیماری داشته باشند در حالی که درمان ممکن است شانس بهتری برای کار داشته باشد - یعنی قبل از آسیب مغزی گسترده و ایجاد جنون در آن .
محققان نشان داده‌اند که می‌توانند قطعه‌های کوچک پروتئین - نخاعی را در مایع مغزی - نخاعی از بیماران تشخیص دهند . پیشنهاد شده‌است که چنین بخش‌هایی عامل اصلی بیماری Alzheimer's باشند . یافته‌های گزارش‌شده در ژورنال فشار سلول گزارش داد که پزشکان ممکن است به زودی راهی برای تشخیص بیماری داشته باشند در حالی که درمان ممکن است شانس بهتری برای کار داشته باشد - یعنی قبل از آسیب مغزی گسترده و ایجاد جنون در آن .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: