روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

انحطاط و مرگ مغزی که در بسیاری از بیماری‌های نورودژنراتیو رخ می‌دهد اغلب به عنوان یک فرآیند غیرقابل توقف و برگشت‌ناپذیر دیده می‌شود . با این حال , مغز دارای برخی پتانسیل‌های خود ترمیمی است که بازسازی برخی از جمعیت‌های عصبی زندگی در شکنج دندانه‌ای , یک ناحیه کورتکس ساده که بخشی از سیستم مغز کارکردی بزرگ‌تر کنترل یادگیری و حافظه است . این فرآیند به عنوان نورون زایی شناخته می‌شود .
در حالی که افزایش نورون زایی در بیماری‌های نورودژنراتیو در گذشته گزارش شده‌است , اهمیت آن نامشخص است . در حال حاضر یک تیم تحقیقاتی به رهبری دکتر دیگو گومز - نیکولا از مرکز علوم زیستی در دانشگاه ساوت ولز, نورون زایی در شکنج دندانه‌دار را که تا حدی از دست دادن عصبی جلوگیری می‌کند , شناسایی کرده‌است .
این تحقیق با استفاده از مدلی از بیماری پارکینسون , دوره زمانی نسل این نورون‌ها و چگونگی ادغام آن‌ها در مدار مغز را مشخص کرده‌است . این مکانیزم خود ترمیمی در حفظ برخی از عملکردهای عصبی در مراحل اولیه و میانی بیماری موثر است و در مراحل پیشرفته‌تر شکست می‌خورد . این امر یک پنجره زمانی را برای مداخله درمانی بالقوه روشن می‌کند تا اثرات مفید نورون زایی را حفظ کند .
دکتر گومز - نیکولا می‌گوید : " این مطالعه پتانسیل نهفته مغز را برای هماهنگی واکنش خود ترمیمی نشان می‌دهد . ادامه این رشته از پژوهش , راه‌های جدیدی را برای شناسایی سیگنال‌های خاص مورد استفاده قرار می‌دهد تا پاسخ این مساله را افزایش دهد . "
این مطالعه در مجله روانشناسی منتشر شده‌است .
آزمایش جدید تشخیص مسمومیت سمی در خون
منبع :
چند
خلاصه :
اولین موارد بیماری جنون گاوی در انسان در اواخر دهه ۱۹۷۰ اتفاق افتاد و گمان می‌رود که پیامد خوردن گوشت گاو آلوده باشد . چندین مورد از عفونت‌های ثانویه ناشی از انتقال خون از اهدا کنندگان , که در مورد ایمنی فراورده‌های خونی گزارش شده‌اند , گزارش شده‌است . یک مقاله جدید روشی را توصیف می‌کند که می‌تواند در نمونه‌های خون از انسان همراه با حیوانات وحشی و در مراحل اولیه مرحله جنینی شناسایی شود .
اولین موارد بیماری جنون گاوی در انسان ( بیماری جاکوب , بیماری یا بیماری ) در اواخر دهه ۱۹۷۰ اتفاق افتاد و تصور می‌شود که نتیجه خوردن گوشت گاو آلوده باشد . از آن زمان تاکنون , چندین مورد از عفونت‌های ثانویه ناشی از انتقال خون از اهدا کنندگان که متعاقبا ً توسعه‌یافته اند , گزارش شده‌است . مقاله‌ای که در ماه ژوئن در ماه ژوئن منتشر شد , روشی را توصیف می‌کند که می‌تواند در نمونه‌های خون از انسان و حیوانات در مراحل اولیه مرحله نهفتگی ( بدون علامت ) ردیابی شود .
برای توسعه این روش , از مکتب ملی تولوز , تولوز , فرانسه , و همکارانش استفاده شد . این روش در یک لوله آزمایشی فرآیند انتشار co2 ( سمی ) را تقلید می‌کند و محققان شرایط آزمایشگاهی را مشخص می‌کنند که امکان تکثیر موثر دارو در خون را فراهم می‌کند .
با تعریف چنین شرایطی , آن‌ها نشان می‌دهند که این روش می‌تواند در مراحل اولیه دوره انکوباسیون , قابلیت ردیابی سلول‌های بدون علامت را داشته باشد . نمونه‌های خونی جمع‌آوری‌شده از گوسفندان آلوده و میمون‌های آلوده , بهترین مدل بیماری انسان هستند . در هر دو مدل , در مدت کوتاهی پس از اولین آلودگی ( و چند سال قبل از شروع بیماری ) , به طور دقیق می‌توان حیوانات آلوده را شناسایی و تشخیص داد .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: