روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

در مطالعه جدیدی که در مرزه‌ای ژورنال در مغز و اعصاب منتشر شد , گروهی از محققان به رهبری دانشگاه ساری یک پروتئین سرکش را در اسکلروز متعدد معرفی کردند که به سیستم عصبی مرکزی بدن حمله می‌کند . محققان بر این باورند که این یافته می‌تواند راه را برای درک بهتر بیماری مولتیپل اسکلروزیس و درمان‌های جدید علیه بیماری‌های نورودژنراتیو هموار کند .
دانشمندان قبلا ً مشخص کرده‌اند که پروتئین‌های ناخواسته سبب آسیب مغزی در دیگر بیماری‌های مغز مانند آلزایمر , پارکینسون و آلزایمر - ژاکوب می‌شوند .
در این مطالعه , دانشمندان دانشگاه سوری , دانشگاه علوم پزشکی تگزاس و لابراتوارهای دندان‌پزشکی , مولکول‌های منحصر به فردی بنام آنتی‌بادی‌ها را تولید کردند تا علیه این پروتئین‌های سرکش بجنگند . آن‌ها کشف کردند که این آنتی‌بادی‌ها می‌توانند پروتئین‌های پیش‌ساز را در بیماری آلزایمر - ژاکوب و همچنین مولکول‌های اضافی مرتبط با بیماری‌های نورودژنراتیو دیگر تشخیص دهند .
سپس آنتی‌بادی موجود در بافت مغز و ستون فقرات بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس مورد بررسی قرار گرفت . دانشمندان نتیجه گرفتند که ممکن است مولتیپل اسکلروزیس توسط پروتئینی ایجاد شود که برای همیشه یک حالت سرکش را به کار می‌گیرد .
دکتر مراد خواجه از دانشگاه ساری گفت : " مولتیپل اسکلروزیس یک مشکل اساسی بهداشتی است که کیفیت زندگی بسیاری از افراد را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. "
" کشف ما یک روش جدید و جایگزین برای انجام تحقیقات در این زمینه برای اولین بار , تشخیص یک پیوند روشن با دیگر بیماری‌های نورودژنراتیو مطرح می‌کند . این نتایج در تعریف مجدد ساختار مولکولی و سلولی این بیماری‌ها مهم هستند و یک نقطه عطف مهم در جستجو برای آزمایش آزمایشگاهی و درمان موثر است . "
یکی از مولفین ارشد , دکتر مونیک دیوید از موسسه تحقیقات ما , می‌گوید : " تحقیقات ما نشان می‌دهد که پروتئین‌های احمق ساختار مشترکی دارند و ممکن است مکانیسم‌های بیماری‌زایی مشابهی را به اشتراک بگذارند . این مطالعه به طور مداوم و مداوم وجود پروتئین‌های شکل غیرطبیعی را به اسکلروز متعدد متصل می‌کند . "
پروتئین این پروتئین در ادرار بیماران مبتلا به بیماری مالتیپل اسکلروزیس مشاهده شد .
منبع :
مرکز علوم پزشکی تگزاس در هوستون
خلاصه :
این پروتئین در ادرار بیماران مبتلا به بیماری آلزایمر تشخیص داده می‌شود . ~~~ این پروتئین در ادرار بیماران مبتلا به این بیماری دیده می‌شود . بیماری جاکوب - ژاکوب در انسان و انسفالوپاتی اسفنجی شکل گاوی در حیوانات - که به بیماری جنون گاوی موسوم است - بیماری‌های نورودژنراتیو کشنده هستند . در حال حاضر هیچ ابزار غیرتهاجمی برای تشخیص بیماری وجود ندارد و هیچ درمانی وجود ندارد .
این پروتئین در ادرار بیماران مبتلا به این بیماری که توسط محققان دانشگاه علوم پزشکی تگزاس در مرکز علوم پزشکی تگزاس در هیوستون قرار دارد , شناخته شده‌است .
نتایج حاصل از مطالعه بین‌المللی , به رهبری کلودیو سوتو , استاد نورولوژی ( عصب‌شناسی ) در دانشکده پزشکی جندی‌شاپور اهواز , به چاپ خواهد رسید .
بیماری جاکوب - ژاکوب در انسان و انسفالوپاتی اسفنجی شکل گاوی در حیوانات - که به بیماری جنون گاوی موسوم است - بیماری‌های نورودژنراتیو کشنده هستند . در حال حاضر هیچ ابزار غیرتهاجمی برای تشخیص بیماری وجود ندارد و هیچ درمانی وجود ندارد .
بیماری جاکوب - ژاکوب در هر سال در سراسر دنیا اتفاق می‌افتد . شکل واریانت یک بیماری جدید است که در افراد مبتلا به جنون گاوی شکل می‌گیرد و یا در مورد سه بیمار در انگلستان , انتقال خون از اهدا کنندگان آلوده بدون علامت دریافت کرده‌است .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: