روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

کشف اسرار یک پروتئین در حال انحلال
منبع :
دانشکده پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا
خلاصه :
پروتئین‌هایی به نام پروتئین‌های شوک حرارتی به پروتئین‌های بازتاخوردگی کمک می‌کنند که زمانی غیر فعال و کپه‌ای هستند که باعث اختلالاتی نظیر بیماری پارکینسون , اسکلروز جانبی آمیوتروفیک و آلزایمر می‌شود . محققان در حال توسعه روش‌هایی برای پیدا کردن یک پروتئین از این قبیل پروتئین‌ها هستند - - پروتئینی که مخمر نامیده می‌شود - - برای بهبود خواص درمانی آن .
پروتئین‌هایی به نام پروتئین‌های شوک حرارتی به پروتئین‌های بازتاخوردگی کمک می‌کنند که زمانی غیر فعال و کپه‌ای هستند که باعث اختلالاتی نظیر بیماری پارکینسون , اسکلروز جانبی آمیوتروفیک و آلزایمر می‌شود . جیمز کوتاه‌تر , دکترا , استادیار بیوشیمی و بیوفیزیک , در دانشکده پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا در حال توسعه روش‌هایی برای به دست آوردن یک پروتئین است - - یک پروتئین مخمر بنام پروتئین - - برای بهبود خواص درمانی آن .
اما آگاهی دقیق از سازوکارهایی که برای رفع این پروتئین‌ها تلاش می‌کند , کمبود پروتئین‌ها است . در حال حاضر , کوتاه‌تر و همکارانش متوجه شده‌اند که بخشی که قبلا ً نادیده گرفته شده‌بود , بخشی از ساختار نیافته , ناحیه n - ترمینال ( که در یک انتهای مولکول قرار گرفته بود ) , یکی از بازیگران اصلی در توان‌های تفکیک پروتئین می‌باشد . کار آن‌ها در سلول مولکولی منتشر شد .
کوتاه‌تر می‌گوید : " ما به طور بی‌سابقه‌ای این مکانیزم را تعریف کرده‌ایم که توسط آن دولت سوبسترای طبیعی خود را منحل می‌کند . " " ما متوجه شدیم که دمین n - terminal server به این آنزیم اجازه می‌دهد تا به روشی عمل کند که از هم بپاشد . آن‌ها پروتئین‌های عفونی هستند که سبب بیماری در انسان می‌شوند اما می‌توانند در مخمر مفید باشند .
در حالی که در اکثریت قریب به اتفاق ارگانیسم‌های کم پیچیده روی کره زمین یافت می‌شود , به نوعی در تکامل شکل‌های پایین‌تر زندگی به حیوانات پیچیده و انسان‌ها از دست رفته‌است . کوتاه‌تر می‌گوید : " از بسیاری جهات گیج‌کننده است . " " ما نمی‌دانیم چرا از دست دادیم . اما این می‌تواند در یک محیط درمانی مفید باشد زیرا ما می‌توانیم فعالیتی را به آن اضافه کنیم که انسان‌ها واقعا ً ندارند : توانایی حل سریع و رفع مشکل . " پیش‌تر , کوتاه‌تر و همکارانش مجموعه‌ای از پروتئین‌های شوک حرارتی انسانی را تعریف کردند که می‌توانند به آرامی حل شوند .
اگر چه کاره‌ای قبلی توسط کوتاه‌تر و بقیه نشان داده بودند که بخش میانی بخش میانی برای فعالیت در حال تفرق بسیار مهم است , ولی دامنه n - ترمینال نسبتا ً بی‌اهمیت است . یکی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی در آزمایشگاه کوتاه‌تر که در حال حاضر دکتری در موسسه فن‌آوری ماساچوست است می‌گوید : " محققان فکر کرده بودند که این یک حوزه پیچیده‌تر است . " " ما در این مقاله نشان می‌دهیم که زمانی که شما یک دسته پروتئینی بسیار مشکل را برای شکستن تشکیل می‌دهید , مانند آن‌هایی که در حوزه بیماری‌های نورودژنراتیو دیده می‌شوند , واقعا ً مهم می‌شود . "
برای بررسی نقش ناحیه انتهایی n - ترمینال با حذف آن از آنزیم و آزمون آن تحت شرایط مختلف , از پراکندگی اشعه ایکس با زاویه کوچک استفاده شد . در این پژوهش , با استفاده از روش تحلیل عاملی , روایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفت . پژوهشگران همچنین اظهار داشته‌اند که با قطع اتصال سر و دم که این پروتئین را به هم متصل می‌کند , این امر نیز قادر به انجام آن نیست . این ماده قادر است توده‌های نامنظم پروتئینی را منحل کند, اما با توجه به افزایش پایداری, این تجمعات را شکست دهد .
این شاتل به شکل لوله‌ای کوتاه و شش‌ضلعی شکل می‌گیرد - مانند یک پمپ موجی که از طریق کانال مرکزی آن را پرتاب می‌کند . atp , مولکول انرژی سلول سوختی است که پمپ را پر می‌کند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: