روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

محصول جانبی سمی هموگلوبین می‌تواند نشانه‌هایی برای خونریزی مغزی و بیماری Creutzfeldt - جاکوب فراهم آورد .
مبدا :
دانشگاه کیس وسترن رزرو
خلاصه :
دانشمندان گزارش می‌دهند که یک مکانیزم جدید یافته شده‌است که می‌تواند مغز را از آسیب ناشی از سکته و انواع بیماری‌های عصبی ، از جمله بیماری sporadic - یاکوب ، بیماری آلزایمر و بیماری پارکینسون محافظت کند .
دانشمندان در مدرسه پزشکی کیس وسترن of یک مکانیزم جدید را شناسایی کرده‌اند که می‌تواند برای محافظت از مغز در برابر آسیب ناشی از سکته و انواع بیماری‌های دامی ، از جمله بیماری sporadic - یاکوب ، بیماری Alzheimer's و بیماری Parkinson's مورد استفاده قرار گیرد .
Neena سینگ ، دکتر PhD ، استاد آسیب‌شناسی در این مدرسه ، بیشتر عمر خود را صرف مطالعه نقش فلزات نظیر آهن ، مس و روی در آسیب‌شناسی بیماری‌های دامی کرده‌است . او قبلا ً گزارش کرده بود که برخی از این فلزات توسط پروتیین prion نرمال brain's به نام PrPC تنظیم می‌شوند . هدف او شناسایی فرایندهای بیماری زای شایع در بیماری‌های دامی است که می‌تواند منجر به توسعه یک نسل جدید از درمان‌ها شود .
در آخرین مطالعه خود ، در ژورنال بیماری Alzheimer's ، سینگ و هم‌کار تحقیقاتی پس از دکترا ، Ajai K منتشر شد . Tripathi ، دکترای مهندسی ، محصول جانبی هموگلوبین نامیده می‌شود که در طی سکته از سلول‌های قرمز خون آزاد می‌شود و برای نورون‌ها مضر است . دیگر دانشمندان گزارش داده‌اند که PrPC در بافت‌های آسیب‌دیده پس از سکته مغزی دیده می‌شود و از بافت از آسیب بیشتر محافظت می‌کند .
این یافته بود که سینگ و گروهش به این موضوع علاقه‌مند بودند که چگونه PrPC از نورون‌ها در برابر سمیت ناشی از hemin محافظت می‌کند . سینگ در یک سری آزمایش‌ها عالی گفت که hemin به PrPC در بسیاری از خطوط سلولی مختلف متصل می‌شود . شگفت‌انگیز بود این بود که برهمکنش میان hemin و PrPC در واقع ترکیب هموگلوبین در سلول‌های خون ساز و سلول‌های عصبی را تشکیل می‌دهد و ممکن است به سلول‌های قرمز مشابهی داده شود و به احتمال زیاد با حمایت از متابولیسم آن‌ها ، بقای نورون‌ها را بهبود بخشد ."
به علاوه ، hemin و PrPC یک پیچیده را تشکیل می‌دهند که منجر به حذف of و کاهش مقدار PrPC موجود برای تبدیل به فرم prp - scrapie می‌شود . The مسئول scrapie در گوسفندان و بزها و بیماری Creutzfeldt - ژاکوب در انسان‌ها است . نشان‌داده شده‌است که درمان با hemin ، شروع scrapie در مدل‌های تجربی را به تاخیر می‌اندازد . این مطالعه نشان می‌دهد که علاوه بر کاهش تولید of - scrapie ، hemin از نورون‌ها با تحریک ترکیب هموگلوبین محافظت می‌کند و بنابراین ، برهمکنش hemin - PrPC ، عملکرد منحصر به فرد of را نشان می‌دهد که احتمالا ً بر مدیریت درمانی خونریزی مغزی و CJD تاثیر می‌گذارد ."
این همکوشی می‌تواند در سایر بیماری‌های مغزی نیز نقش داشته باشد . دکتر سینگ گفت : " ما فکر می‌کنیم که دستکاری هموگلوبین of ممکن است یک روش موثر برای بهبود بقای نورون‌ها فراهم کند .
It's : مزایا و سمیت of ضد prion در مغز :
مبدا :
PLOS
خلاصه :
immunotherapy جهت بهبود neurodegeneration با هدف قرار دادن توده‌های پروتئین مغزی با آنتی‌بادی ، منطقه‌ای از تحقیقات شدید است . یک مطالعه جدید ، نتایج قبلی متناقض با هدف قرار دادن پروتیین prion را بررسی کرده و یک روش هشدار دهنده به جلو برای بررسی بیشتر رویکردهای درمانی مرتبط پیشنهاد می‌کند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: