روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

عدم حضور پروتیین‌های prion موجب بیماری‌های عصبی می‌شود
 
برای مدتی طولانی، مشخص نیست که چرا ما انسان‌ها - - مانند بسیاری از موجودات زنده - - یک پروتئین در نورون‌های ما دارند که هیچ کار مشخصی را انجام نمی‌دهند، با این حال می‌تواند شدیدا خطرناک باشد. Aguzzi دهه‌ها درباره این مساله تحقیق کرده و این نظریه را بررسی کرده‌است که حیوانات بدون ژن PrPC در برابر بیماری‌های prion مقاوم هستند. اما اگر پروتیین prion غیر فعال شود چه پیامدهایی برای ارگانیسم وجود دارد؟
 
چند سال پیش، Aguzzi و تیم او کشف کردند که موش‌ها بدون ژن PrPC از یک بیماری مزمن در سیستم عصبی محیطی رنج می‌برند. دلیل: به اصطلاح سلول‌های Schwann در اطراف رشته‌های عصبی حساس دیگر یک لایه عایق برای حفاظت از اعصاب تشکیل نمی‌دهند. با توجه به این کمبود میلین، اعصاب محیطی بیمار می‌شوند و به طور بالقوه منجر به اختلالات عصبی در قطعه حرکت و فلج می‌شوند.
 
محققان در حال حاضر یک گام جلوتر در آزمایشگاه رفته‌اند: در یک مطالعه جدید، الکساندر Kuffer و Asvin Lakkaraju توضیح می‌دهند که چرا اعصاب محیطی در غیاب پروتیین prion آسیب‌دیده اند. آن‌ها کشف کردند که چگونه the تولید شده توسط نورون‌های docks به سلول‌های Schwann: از طریق گیرنده به نام Gpr۱۲۶. اگر پروتیین prion و گیرنده با هم کار کنند، یک ماده پیام‌رسان خاص (cAMP)که برهمکنش‌های شیمیایی را در سلول‌ها تنظیم می‌کند و برای تمامیت غلاف محافظ nerve's ضروری است، ضروری است. Gpr۱۲۶ به خانواده بزرگ "گیرنده‌های G - پروتیین" تعلق دارد که در بسیاری از فرآیندهای فیزیولوژیکی و بیماری‌ها دخیل هستند.
 
سوال تحقیق قدیمی در نهایت پاسخ داد
 
این کشف یک سوال کلیدی را حل می‌کند که ذهن شناسان long و نقاط حساس به برنامه‌های آینده در بیمارستان دارد. اگر می‌خواهید پروتیین prion را به طور کامل برای درمان بیماری Creutzfeld - یاکوب، غیرفعال کنید، باید اثرات جانبی بالقوه را بر روی اعصاب در آینده بدانید. علاوه بر این، نتایج فعلی تاثیر PrPC در سطح مولکولی می‌تواند منجر به یک رویکرد جدید برای ناخوشی محیطی شود. در حال حاضر، تنها گزینه‌های درمانی محدود برای این بیماری‌های مزمن ناتوان‌کننده‌ای از سیستم عصبی وجود دارد.
ریزش مو جدید بر روی توده‌های پروتئین و بیماری‌هایی که آن‌ها ایجاد می‌کنند
مبدا:
انجمن ژنتیک آمریکا
خلاصه:
محققان یک سیستم را توسعه داده‌اند که قادر به غربالگری سریع میلیون ها سلول مخمر برای اندازه‌گیری تجمع پروتیین‌ها است. پروتیین‌ها همه فرآیندهایی را که سلول‌ها را زنده نگه می‌دارند تنظیم می‌کنند، اما زمانی که آن‌ها می‌توانند به مجتمع‌های بزرگ clump، پدیده‌ای مرتبط با بیماری‌ها از جمله Alzheimer's، Huntington's و Parkinson's.
محققان موسسه تکنولوژی ماساچوست و دانشگاه بوستون، سیستمی را توسعه داده‌اند که قادر به غربالگری سریع میلیونها سلول مخمر برای اندازه‌گیری تجمع پروتیین‌ها است. پروتیین‌ها همه فرآیندهایی را که سلول‌ها را زنده نگه می‌دارند تنظیم می‌کنند، اما زمانی که آن‌ها می‌توانند به مجتمع‌های بزرگ clump، پدیده‌ای مرتبط با بیماری‌ها از جمله Alzheimer's، Huntington's و Parkinson's.
 
روش عملیاتی بالا - خروجی به محققان اجازه می‌دهد تا به سرعت برای ژن‌ها، داروها، جهش‌های یا شرایط جدیدی که بر توده‌های پروتئین تاثیر می‌گذارند، ظاهر شوند و روش‌های جدیدی برای کشف علل آن‌ها و درمان‌های جدید بالقوه ارایه دهند.
 
گرگ newby، دانشجوی دکترای تحقیقات پزشکی در دانشگاه MIT که تحقیق را انجام داد، می‌گوید: " بخشی از انگیزه برای کار ما این است که مطالعه و پی‌گیری کمی از لحاظ کمی دشوار بوده‌است." با این سیستم، ما می‌توانیم به سرعت یک جمعیت عظیم از سلول‌ها را اندازه‌گیری کنیم و حتی سلول‌های نادر را که حاوی توده‌های پروتئین هستند و یا توده‌های پروتئین حل‌شده را تشخیص دهند.
 
newby در روز ۱۶ ژوئیه در کنفرانس ژنتیک متفقین میزبان انجمن ژنتیک آمریکا در ۱۶ ژوئیه، این ابزار را معرفی خواهد کرد.
 منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: